Gå til innhold

Innlevering av Xbox 360


fAight

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
I denne saken er jo forbrukerens behov helt uviktig, da tidsrammen det her er snakk om er hinsides all fornuftig reklamasjonstid.

Selger har her bare å rydde opp eller betale for rotet de selv har laget.

9281005[/snapback]

Selger har da så absolutt ikke laget noe rot hvis det er Microsoft som ikke leverer varene. Hvis Microsoft ikke får reparert konsollen og sendt den tilbake til Elkjøp er de like hjelpesløse som deg og meg. Eller, de er enda mer hjelpesløse siden de ikke har en forbrukerkjøpslov å referere til. De kan jo ikke akkurat true med å nekte å distrubere Xbox 360 heller, da hadde de tapt store penger.

 

Personlig synes jeg litt synd på Elkjøp. De er sannsynligvis like maktesløse som deg og meg når det gjelder saker som denne. De sender bare konsollen inn til Microsoft og kan ikke gjøre noe mer enn å vente på at de får den tilbake.

 

Synes derimot at Microsoft burde fått refs fra Forbrukerombudet når det gjelder behandlingstiden de har på 360ene. En måneds Live Gold abbo er alt for dårlig godtgjørelse for den lange ventetiden.

Lenke til kommentar

Om ikke Elkjøp liker retur avtalen med Microsoft får de bare slutte å selge produkter fra dem. Saken er at Elkøp som selger er ansvarlig ovenfor deg som kunde, og kunden skal i dette tilfelle se det som totalt uviktig hvor feilen haqr skjedd, men henvende sitt krav til selger, altså Elkjøp.

At det er synd på de er i hvertfall noe av det dummeste jeg har hørt på lenge..

Lenke til kommentar
Og jeg siterer den delen du utelo.

 

"Dette gjelder likevel bare hvis kravet fremstår som rimelig sett i forhold til forbrukerens behov og den kostnad eller ulempe som selgeren påføres."

9280983[/snapback]

 

Vel hvem er det som avgjør hva som er rimelig og urimelig i denne saken .. synes ikke du at 4 mnds fravær er ganske så urimelig, samme hvilke utlegg det vil medføre overfor elkjøp? Du er klar over at Elkjøp kjører en 30 dagers fri returrett, og det ser ikke ut som om de har noen større problemer med å selge videre disse produktene etter 30dagers bruk.. hvordan kan ulempen eller kostnaden overfor elkjøp ved å låne ut en 360, mens NiRD er uten, være større enn deres egenutviklede 30dagers returrett??

 

Litt kronglete, men regner med du skjønner hva jeg mener..

Lenke til kommentar
Om ikke Elkjøp liker retur avtalen med Microsoft får de bare slutte å selge produkter fra dem. Saken er at Elkøp som selger er ansvarlig ovenfor deg som kunde, og kunden skal i dette tilfelle se det som totalt uviktig hvor feilen haqr skjedd, men henvende sitt krav til selger, altså Elkjøp.

At det er synd på de er i hvertfall noe av det dummeste jeg har hørt på lenge..

9281143[/snapback]

Sant nok det du sier, hvis de ikke liker retur avtalen de har med MS så kan de jo bare slutte å selge den, men det er jo trasig for alle parter.

 

Elkjøp er ansvarlig ja, jeg synes bare det blir for bedritent å legge skylden på Elkjøp siden det er Microsoft som tabber seg ut. At det er Elkjøp som har ansvaret er det ingen tvil om.

 

Selvfølgelig er det "synd" på de? De får masse sinte kunder som ikke har fått reparert sin Xbox for en feil Microsoft gjør. Det noe man må regne med i forhandlerbransjen men det er fremdeles ingen drømmesituvasjon.

 

 

Vel hvem er det som avgjør hva som er rimelig og urimelig i denne saken .. synes ikke du at 4 mnds fravær er ganske så urimelig, samme hvilke utlegg det vil medføre overfor elkjøp? Du er klar over at Elkjøp kjører en 30 dagers fri returrett, og det ser ikke ut som om de har noen større problemer med å selge videre disse produktene etter 30dagers bruk.. hvordan kan ulempen eller kostnaden overfor elkjøp ved å låne ut en 360, mens NiRD er uten, være større enn deres egenutviklede 30dagers returrett??

 

Litt kronglete, men regner med du skjønner hva jeg mener..

9283457[/snapback]

Joda, 4 mnd fravær er helt uakseptabelt og kunden bør få ny konsoll med en gang, jeg mener bare at det blir litt pirkete kreve lånekonsoll i alle innleveringssaker som blir gjort av en 360.

 

Vet at Elkjøp har 30 dagers fri returrett ja, men at de selger produktet videre som ubrukt var jeg ikke klar over. Jeg trodde at de solgte produktet som brukt, og derfor et par hundre kroner mindre enn full pris.

 

Ulempen med å ha en lånekonsoll til kunder som leverer inn sin 360 på service er jo at da må Elkjøp selge konsollen til et par hundre kroner mindre enn de egentlig hadde tjent hvis den hadde blitt solgt som ny.

 

Returretten er ment på kunder som ikke er 100% sikre på om de faktisk vil ha det produktet. Den er ikke ment som en garanti for at du får et produkt du skal reparere til rett tid. Hadde Elkjøp gitt et låneprodukt til alle produkter som blir levert inn med feil hadde det medført rimelig store ekstrakostnader totalt sett.

Lenke til kommentar

Ok ,da er vi ikke så uenige i hvertfall..

Men det er faktisk de aller ferreste som krever lånemaskin fra dag 1, og det kan vel diskuteres hvor vidt du faktisk har krav på det.

Som nevnt bør kunden være avhengig av å ha varen i orden selv under rep, og det kan vel diskuteres hvilket behov man har for 360 i den sammenheng.

 

Grunnen til at jeg reagerte er at vi diskuterer en sak hvor en fyr har ventet alt, alt for lenge og i den settingen ble synd på elkjøp osv helt urimelig.

Elkjøp har hatt måneder på å skaffe til rette maskinen fra MS, men dette er nok tydelig ikke blitt gjort, og da må Elkjøp være sitt ansvar bevisst,

 

I generelle saker blir det mye vanskeligere diskusjon, da forskjellig feil og personer har forskjellige ønsker eller krav..

Lenke til kommentar
Ok ,da er vi ikke så uenige i hvertfall..

Men det er faktisk de aller ferreste som krever lånemaskin fra dag 1, og det kan vel diskuteres hvor vidt du faktisk har krav på det.

Som nevnt bør kunden være avhengig av å ha varen i orden selv under rep, og det kan vel diskuteres hvilket behov man har for 360 i den sammenheng.

 

Grunnen til at jeg reagerte er at vi diskuterer en sak hvor en fyr har ventet alt, alt for lenge og i den settingen ble synd på elkjøp osv helt urimelig.

Elkjøp har hatt måneder på å skaffe til rette maskinen fra MS, men dette er nok tydelig ikke blitt gjort, og da må Elkjøp være sitt ansvar bevisst,

 

I generelle saker blir det mye vanskeligere diskusjon, da forskjellig feil og personer har forskjellige ønsker eller krav..

9285948[/snapback]

Der lå hele poenget mitt ^^

Sånn jeg tolker Forbrukerkjøpsloven så har man ikke krav på låneprodukt fra dag 1 med mindre det er et produkt man har stor nytteverdi av (kjøleskap, mobil osv.)

 

Hvis det har tatt 4 måneder fra innlevering, og kunden har fremdeles ikke sett noe til konsoll eller låneprodukt så skal han ha ny mener jeg.

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...
Oppdaterer ikke dhl sporingen sin etter de har hentet xboxen hos folk? virker ikke sånn hvertfall...

 

Desember 13, 2007 10:04 Oslo - Norway Med kurer

 

Desember 13, 2007 14:32 Oslo - Norway Forsendelse levert

 

Det er det siste som står på sporing siden...

 

 

 

 

Du tenker på boxen som er sendt til tyskland? da trenger du nytt sporingsnummer. Det der er bare for esken som ble levert hos deg

Lenke til kommentar
Du må oppgi referanse du fikk hos MS eller serienummer til konsollen

 

Det var dumt for det referanse nummeret jeg fikk var ikke riktig, for jeg leste det opp til han fyren i kundeservice når jeg ringte dem andre gangen fordi dhl var treige med hentingen. Og da sa han at det var feil og så spurte han bare om serienummer og sa at jeg måtte ringe dhl, uten å gi meg nytt ref. nummer. Så da sitter jeg uten ref nummer og serienummer.

 

Står serienummeret på den orginale esken som xboxen er kjøpt med, eller er det bare på selve konsollen?

 

tviler på at jeg har esken ennå men..

Endret av Slaxxor90
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Hei! Er litt usikker på hva jeg skal gjøre med endel ark jeg har fått..

 

Bor i utkant-norge, nærmere bestemt Ytre sogn og fjordane. Har fått esken, den kom med en buss, men ble gitt til feil person, som heldigvis var grei og leverte den til meg.

 

Esken inneholdt blant annet 4-5 ark der det står "Invoice", og nederst står det "Signature, og print name." Er det meningen at jeg skal signere her, eller er det leveringsfolka som skal signere? SKal jeg legge alle papira inn igjen i esken etter å ha signert? Eller skal jeg legge dem inn i den plastkonvolutten som du kan lime på eska?

 

Skal jeg rive av den plastkonvolutten som allerede er på eska når jeg fikk den? Den inneholder også desse "Invoice" papirene, med en underskrift av enlannen fyr..!!

 

Var litt vanskelig å forstå hva jeg skal utifra tegninger :\ Vet heller ikke hvem jeg skal ringe for at den skal bli henta. Kan jeg gå gjennom den lokale posten?

 

HJEELP!! hehe!

Lenke til kommentar

Jeg lot DHL ta seg av pakkingen av esken. Var helt umulig å se hva man skulle gjøre ut i fra de små bildene. Han fyren som henter esken har sannsynligvis gjort det før, så forhåpentligvis har han litt peiling.

 

Ellers må du ringe til DHL og få de til å hente Xboxen. Regner med at de gjør dette selv om du bor i et utkantstrøk. Uansett bør du hvertfall ringe dem og høre med dem.

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Arg. Da fikk jeg 3 røde lys i går på xbox360ien. Så no er jeg spent på hvor kjapt dette blir å gå med å motta esken jeg skal sende Xboxen i og den totale ventetiden. :S

 

Denne Xboxen har jeg hatt helt fra releasen, men plutselig tok den kvelden no. Det sykest er at den hadde stått av. Så fant jeg ut at jeg skulle spille litt senere på kvelden å da låste den seg når jeg skulle spille forza 2 og etter en restart av boksen var det 3 røde lys :(

Endret av cube85
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...