Gå til innhold

Innlevering av Xbox 360


fAight

Anbefalte innlegg

Fekk e-post fredag den 13 juli om at xboxen var sendt. Sporingsnr som var oppgitt "virket" ikkje,så eg tok kontakt med de på mandag. Fekk i svar om at den stod og ventet på at DHL skulle hente den,og at det kunne ta "few days".

 

Idag har det gått 6 dager,og fortsatt er ikkje xboxen sendt. Sitter med følelsen av at xboxen ikkje er klar. Det er jo ein fin måte å kjøpe seg litt tid på. Nemlig å skylde på at DHL ikkje har hentet den. Ser ikkje for meg at DHL henter pakker der kun ein gang i veka.

 

Nei,tilliten til Mircosoft er på bunnivå for min del. Makan til rot skal en leite lenge etter.

9100756[/snapback]

 

Du sa det, Fredag 13. :D neida , men ser ut som MS ikke liker og ta skylda, utenom det at dem har innrømet at det er feil med maskinene

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå er jeg sint! Min sønns Xbox 360 ble kjøpt mai 2007 og døde juli 2007. En rød lampe i ringen og feilmelding som varierte mellom E71, E72 og E79.

 

Selgeren på Elkjøp sa at premiumversjonene hadde akkurat kommet inn. Fersk vare altså! Men nå ser det ut til at Microsoft har produsert 11.6 millioner vrakbokser de siste 18 måneder, så det stemmer vel at ferske bokser dør fort!

Samma å ringe norsk eller engelsk support. Jeg ringte norsk support og får en ekstremt gebrokken beskjed om 3 års utvidet garanti og videre at norsk support er opptatt. Blir da viderekoblet til en som snakker mer mexicansk enn engelsk. Jeg gir opp og ringer senere. Får da snakke med en som snakker pakistansknorsk. Blir bedt om å sjekke strømforsyning og ringer tilbake og får snakke med ei i australia. Hun finner ut at den må på rep og lover en eske på døren fra DHL innen 5 dager. Jeg bor veldig vanskelig til og lurer på om DHL vil ringe meg eller bare sette esken på feil adresse?

 

Jeg lurer på om man får noen dokumentasjon på denne ordningen? At man kan dokumentere at man faktisk har sendt boxen inn og fått ny i retur? Leser jo her at faren er overhengende for at man få en eldre og mer slitt box i retur istedenfor sin egen. Og at den holder i noen dager eller uker før red light of death kommer tilbake. Da er det jo greit å ta med seg dokumentasjon til butikken på manglende avhjelp for å heve kjøpet

 

Glimrende system sier en her! Fytterakkern det er jeg lite enig i! Du får jo igjen en boks som med stor sansynelighet får samme feil igjen jo! Og det etter 7 uker!

 

Hva med Xbox live gullabonnementent jeg hadde kjøpt for noen måneder. Det fortsetter vel å løpe slik at MS tjener rått på sine kunder som har konsollen inne til reparasjon og ikke får brukt abonnementet de har betalt for.

Lenke til kommentar

For min egen del, så ringer alltid DHL ein halvtime før de er på døra. Så ringer de underveis og vil ha veibeskrivelse etc. Så tar du å putter xboxen,og KUN boxen oppi eska,slik at DHL tar den med seg igjen i samme slengen. Men husk å få kvittering på at du har mottatt esken,men også på at du har sendt den igjen! Da kan du følge leveringen på dhl.no Samtidig som du har dokumentasjon på at du faktisk har sendt den.

 

Eg har ikkje fått noken papirer på at min har vert til "reperasjon". Ein får som sagt ikkje sin egen i retur.

 

Nei,det er triste greier dette. Min første varte i 8 mnd,den andre varte i 5 mnd. Så nå venter eg på å få tilbake min tredje xbox. Så får me sjå kor lenge den varer.

 

Er det norsk kundeservice altså? Eg har berre kommet til ein svenske som snakker gebrokken,og ein engelskmann som er halvt fransk. Er jo heilt umuligt å stave navn og adresse til desse folkene.

Lenke til kommentar
Fler som ikke får DHL tracking nr som er sendt fra MS til og funke på dhl.no?? Ser jo ut som ingen pakke er sendt..

9106883[/snapback]

 

Eg ringte de no,og den eposten du får, er ikkje "håndskrevet" til deg. Derfor er den nok ikkje sendt. Eg fekk min forrige fredag,men den er fortsatt ikkje sendt. De trudde den blei sendt i løpet av denne helgen. Så det er nok en veke forsinkelse på utsendingen også!

 

Ta å ring de,og høyr. Er det einaste som "hjelper".

Lenke til kommentar

DHL henta boksen min idag. Altså på 5 arbeidsdag som lovet av den australske supportdama. Nå gjenstår det å se om det tar 10 arbeidsdager som lovet å reparere den.

 

Ekspeditøren fra DHL fortalte at de hentet minst to om dagen bare i mitt fylke. Og DHL håndterer for tiden internasjonalt 22 000 returer i uka! Helt rått!

 

Det sier litt om kostnadene MS har! De kan jo ikke tjene stort på utsalgsprisen på denne konsollen?

 

Får jeg epost om sporingsnummer rett fra microsoft support? Har ikke fått noen epost foreløpig. Har bare hatt telefonhenvendelse. Hvor lenge etter at DHL henter esken får man epost?

Lenke til kommentar

Haha, så genialt!

 

Fikk som tidligere nevnt tilsendt en trådløs kontroller siden min ikke funket, og gjett hva som lå i posten i dag?

Enda en trådløs kontroller :D

 

Så nå har jeg tre trådløse kontrollere som ikke funker, og en kablet. What a glorious life, nå føler jeg at jeg har fått tilbake de 2 månedene boksen var borte.

Lenke til kommentar

Xboxen min ble sendt i går fra Tyskland. Etter nesten 2 mnd så ser den ut til å endelig komme tilbake.

Eit lite spørsmål; når eg søker etter pakken så står det at den er i tollen i Oslo, så står det: Klareringsforsinkelse.

I all verden betyr det?

Lenke til kommentar
Fikk et DHL sporingsnummer Mandag, nå er det fredag, og fortsatt bare "Ingen resultat funnet"

 

 

Har noen andre fått et sporingsnummer, men likevel ventet en stund før den ble sendt tilbake?

9157855[/snapback]

 

 

Jepp. Det tok eit par dager for min del også. Men trur ikkje da tok "meir" enn 3 dager. Så hvis det ikkje skjer noke meget snart,så anbefaler eg det å ringe til DHL.

 

Det tar ei natt å sende den fra Tyskland til Norge. Den blei sendt med "leveringsbud" kl 11.54 i går. Likevel så klarte de ikkje å få den hit eg bur. Så ironisk nok så tar det lenger tid å frakte den 2 timer enn det gjer å sende den fra Tyskland til Norge. Så nå må eg vente til mandag,og håpe de dukker opp da...,begynner faktisk å tvile på det også.

Lenke til kommentar

Min kjære Xbox360 døde Fredag 29. Juni, natt til Lørdag.. Måtte vente helt til Mandag, før jeg fikk kontaktet MS sin kundeservice. Da jeg ringte, måtte jeg vente i 30 min, før jeg fikk tak i en som snakket helt fullstendig-ubrukelig engelsk. Fikk så beskjed om at de skulle shippe en eske, og at jeg ville ha den i løpet av maks 5 arbeids dager. Etter 5 arbeids-dager, uten å ha mottatt noen eske, ringte jeg MS sin kundeservice. Ventet i 20 min. Fikk tak i en amerikaner denne gangen. Forklarte henne at jeg ikke hadde mottatt noen eske, og hun svarte med at hun skulle legge inn en ny eske-shipping på meg, og at jeg ville motta den i løpet av 5 arbeidsdager. Etter å ha ventet i 4 arbeidsdager, ringer jeg MS kundeservice, og forklarer problemet igjen. At jeg ikke har fått noen eske, og at dette er 3 gangen jeg ringer. Han kunne ikke forstå hva som er gale, men gir meg beskjed om at det bare er gått 4 arbeidsdager, etter min "forrige" bestilling, så jeg må vente til Mandag, for så å ringe igjen. Jeg forteller han at jeg har nå ventet i nesten 10 dager på en eske, og at det er vel liten sannsynlighet for at esken kommer akkurat på den "5" arbeidsdagen, og om han ikke bare kan finne ut hva som gikk galt..... Han gjentar seg selv, på en irriterende høffelig( Og gebrokken) måte: "Vent til Mandag, og ring tilbake da". Ja.. På Mandag, ringer jeg tilbake og sier at det nå er gått over 2 uker siden jeg ringte, og at dette er 3 gangen jeg ringer.. Hun fatter ikke hva som er gått gale, men sier at hun ikke kan gjøre noe annet enn å legge inn en ny bestilling på meg. Og at jeg må vente i nye 5 arbeidsdager. Jeg ber om å få en eller annen form for kompensasjon, eller om de eventuelt kan sende meg en ny Xbox, for så å heller hente sin egen, eller om jeg kan få en i "utlån", i mellomtiden, da jeg nok uansett må vente i opptil 25 arbeidsdager, når Xboxen endelig når Tyskland. Hun sier at det dessverre ikke går. Jeg sier at jeg kjøpte Xboxen min, for nettopp og spille på den, og jeg ikke ønsker å være den foruten, i 1mnd, sånn ca. 1 gang i halvåret.. Da hadde jeg heller latt være å kjøpe den. Hun sier hun forstår problemstillingen min, men at hun beklager.. Det beste hun kan gjøre, er å legge inn en ny bestilling... Så jeg venter i 3 ny arbeidsdager.. Da ringer overraskende nok DHL, og sier de er på vei, klar til å hente Xboxen min, og at jeg bare skal komme ut med den, så vil han pakke den ned i en eske, og ta den med seg. Det gjorde han, og jeg får en kvittering, med et sporingsnummer, som jeg kan spore på nettet (Som faktisk virker, i forhold til utallige andre her på nettet, som har fått en ugyldig nummer). DHL kurereren fortalte meg at dette var den 11 Xboxen han hentet i dag, og at de hentet ca. 30 Xboxer om dagen, bare i Bergen. I hvertfall, dagen etter, så sporet jeg forsendingen på nett, og så at den var kommet vel frem i Tyskland.. Men så skjedde det.. Etter 1 uke, fikk jeg en ny telefon fra DHL, hvor de gjerne ville hente Xboxen min.. Jeg sa at de hadde hentet den for en uke siden, og at den allerede var sendt til Tyskland. Jeg fikk en lapp fra POSTEN, i postkassen, hvor det stod at det lå en eske på postkontoret, som jeg måtte hente i løpet av 14 dager. Herregud.. Det virker som alle "Bestillingene jeg hadde lagt inn hos MS sin kundeservice ble først registrert nå." ...

 

Anyway, jeg sjekker det sporingsnummeret til DHL gjevnlig, og ser at den fremdeles ligger i Tyskland, hvor den har ligget i 10 Arbeidsdager.. Så nå blir nok det store spørsmålet mitt hvor lenge jeg må vente, før jeg får den tilbake...

 

Det er tross alt 1 mnd. Siden den døde nå (Og jeg kontaktet MS sin kundeservice for første gang), ca. 14 dager siden DHL hentet den, så får vi se hvor lang tid det tar før jeg får den tilbake.. I mellomtiden får jeg klare meg med det fine været ute, og PS3en min, (Selv om savnet etter Xboxen begynner å bli ulidelig stort)

Endret av SAS1984
Lenke til kommentar

Fikk min etter underkant av 4 uker. Og det var under VM i fjor sommer :omg:

 

EDIT: Hadde ein finurlig drøm i natt om at min boks hadde blitt eid av de tre røde lysa igjen. Så eg var liksom litt semi-letta da eg våkna i dag. Hadde håpt at eg kanskje kunne få tilsendt ein boks med litt mindre høgfrekvent viftesus. :p

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...