Photon-0123 Skrevet 20. juni 2006 Del Skrevet 20. juni 2006 For å starte det hele, sorry hvis dette er nevnt i noen topicer ett eller annet sted, kan bare slette denne topicen hvis den er for generell. Uansett: Har ett antech p180 kabinett (dette: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=311800). Med ett dfi-lanparty nf4 ultra-d hovedkort, og amd prosessor. I tillegg ett x1900 skjermkort, en antech truepower 2.0 psu og ram osv (no shit ). Planen min er å gjøre systemet så stille som overhodet mulig, har overklokket alt jeg kan ut av systemet, men ulempen med dette er at kabinettet høres ut som en liten orkan døgnet rundt. Jeg vil altså prøve å lage det så stille som overhode mulig, vil egentlig ikke høre det siden pc'en står i samme rom som senga og pc'en står på døgnet rundt. Så da vil jeg jo få kjølt alt som har en vifte inni her. Northbridge, gpu, cpu, (antar at det å vannkjøle psu'en er vanskelig så hvordan kan man fjerne lyd fra den egentlig?). Hvordan blir det med kabinettvifter i ett slikt system, fjerner man alt av vifter untatt viftene til radiatoren? Max pris for min del er 5000, vil ha det så stille som overhode mulig, men fortsatt bra nok til å overklokke pc'en min til the limit. Som sagt hvis dette er nevnt i for mange topicer så får jeg bare prøve å grave så mye som mulig, men hvis mulig så svar på spørsmålene mine Takk på forhånd. Lenke til kommentar
haakie Skrevet 20. juni 2006 Del Skrevet 20. juni 2006 Mist sine tsunamier holder. annen gpu blokk så har du et bra system Lenke til kommentar
sablabra Skrevet 20. juni 2006 Del Skrevet 20. juni 2006 Mist sine tsunamier holder. annen gpu blokk så har du et bra system 6343598[/snapback] Når han har 5k å rutte med så kjøper du ikke ferdigsett! Lenke til kommentar
Big SturL Skrevet 20. juni 2006 Del Skrevet 20. juni 2006 Foreslår at du tar en titt på vannkjølingsseksjonen hos xtremesystems.org. Der finner du mange som har montert vannkjøling i det kabinettet, slik at du får noen byggetips. Ser f.eks. at mange bruker en shroud (kommer ikke på norsk ord) for å montere radiator i front. Lenke til kommentar
haakie Skrevet 20. juni 2006 Del Skrevet 20. juni 2006 Mist sine tsunamier holder. annen gpu blokk så har du et bra system 6343598[/snapback] Når han har 5k å rutte med så kjøper du ikke ferdigsett! 6344104[/snapback] Jo, mist sitt sett er ville jeg ikke kalt ferdigsett, heller sett med mange forskjellige komponenter som kommer i en pakke. Pumpa er Eheim og radiator AC. Blokkene som kommer med er knallbra. Bedre en mange andre. Og bruke 5k på vannkjøling man skal ha til cpu/gpu/(chipset) er 5k i det meste laget! Lenke til kommentar
sablabra Skrevet 20. juni 2006 Del Skrevet 20. juni 2006 Foreslår at du tar en titt på vannkjølingsseksjonen hos xtremesystems.org. Der finner du mange som har montert vannkjøling i det kabinettet, slik at du får noen byggetips. Ser f.eks. at mange bruker en shroud (kommer ikke på norsk ord) for å montere radiator i front. 6345179[/snapback] De fleste bruker også en pa.160 haakie: Jeg har aldri prøvd radiatoren, men jeg har kun sett dårlige resultater av den fra ac om man sammenligner med bip2, bix2, mcp220 osv... Og den ac cpu-blokka som følger med er veldig "trang" . Begrenser flowen mye... Det har tross alt ikke så mye å si på temperaturen, men om du skal ha mange blokker i serie kan det være lurt å ikke ha så fryktelig begrensende blokker. Den ombygde eheim 1046 har jeg aldri helt skjønt hvorfor de priser til 800kr, når eheim 1046 koster godt under halvparten Lenke til kommentar
Photon-0123 Skrevet 20. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2006 har du noen forslag da? =) Lenke til kommentar
eXa Skrevet 22. juni 2006 Del Skrevet 22. juni 2006 (endret) Har du noe imot å bestille fra utlandet? PA160 med 1 shroud passer glimrende i front under cdrommene, men du må fjerne noe der. Holder til diskett stasjonen blant annet(hallo 2006, hva skal man med diskett stasjon?), du må og fjerne støvfilteret\luka. Var en lang tråd på xs om en som hadde temp problemer med PA160 og dette var da synderen! Hvis du får tak i en Yate Loon d14-sm12 så er den glimrende til PA160, men da må du lage shroud selv, men pytt! Den har samme støynivå som d12-sl12 men flytter mer luft. ytelsen blir da som en vanlig dobbel rad! Eller syns jeg og du burde skaffe yate loon vifter. du har sikkert kabinettet med 38mm tykke vifta nederst. Bytt ut den! Og en mist500 psu er kjempe stillegående så du trenger ikke å vannkjøle psu. Viftene oppe og i bakkant ville jeg og byttet ut med Yate Loon og satt de til 7v Er det en vifte helt nede i front? Isåfall ville jeg, ja du gjettet riktig; satt en yate på 7v der og! Skal vi se. Det dekte vel alle viftene? Til cpu\nb\gpu anbefaler jeg Swiftech Apogee\mcw30\mcw60 med tilhørende ram sinks! Pumpe, mcp350 med modifisert topp! edit: Så nå at du hadde dfi hovedkort. jing ting nb kjøler burde være bra for deg. Det vil være bra for vannkjølinga å slippe nb blokka også. Og tror du vil ha grei nok luftflyt til å fjerne vifta på jing ting LINK! Endret 22. juni 2006 av eXa Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå