Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

adsl & hub

Anbefalte innlegg

forsøker å koble til en hub (4 porter, uplink). bruker en krysset kabel fra adsl modemet til hub'n (port 4) og en ikke-krysset kabel fra port1 til pc, men får ikke 'kontakt'. hub'n virker, da jeg klarer å ping mellom maskinene - men kommer ikke på nett. noen forslag? takk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:

Den 2002-10-12 17:33, skrev catorene:

forsøker å koble til en hub (4 porter, uplink). bruker en krysset kabel fra adsl modemet til hub'n (port 4) og en ikke-krysset kabel fra port1 til pc, men får ikke 'kontakt'. hub'n virker, da jeg klarer å ping mellom maskinene - men kommer ikke på nett. noen forslag? takk

du må nok ha en ruter mellom modemet og huben.

Lenke til kommentar

Om jeg har forstått det rett?! så er det ikke en uplinkport på huben din? du har bare tatt en kryssakabel fra adslmodemet og inn i en hvilken som helst port på huben?? skulle da virke da.... men om du setter en kryssakabel fra adsl-modemet i uplinkporten vil ikke dette virke! uplinkporten er egentlig bare en av de "vanlige" portenene, bare krysset!(uplinkporten bruker som regel den siste porten, om du har en 4porter er det port 4 er det en 16porter så er det port 16osv) så pass på at du ikke har en maskin koblet til i den siste porten! bare de 3 første! har du en i port 4, som vil si samme som uplinken, vil jo dette selvsagt kræsje!

Hadde litt vanskelig for å forstå hvordan hub`en din var!

Er jeg helt på gjordet? Har du gjort dette rett på switchen er det noe galt med ADSL-modemet!

Lenke til kommentar

hub'n er meget enkel, 4 porter derav port 4 har uplink option. det som skulle være meget enkelt virker av en eller annen grunn ikke. med en ikke krysset kabel fra pc til adsl modem, er alt ok. denne kabel blir plassert i port 1 på hub, og videre blir det testet med henholdsvis krysset og ikke krysset kabel fra port 4 til adsl modem - da blir det intet signal.

Lenke til kommentar

Har du noen lys på hub'en som indikerer om noe er tilkoblet og på hvilken hastighet?

Isåfall.... lyser det noe på hub'en når du plugger i kabelen krysset/ukrysset i en av portene?

ADSL modemet pleier også å ha en slik lampe, lyser den?

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-10-13 00:16, skrev bulldog:

Quote:

Den 2002-10-12 17:33, skrev catorene:

du må nok ha en ruter mellom modemet og huben.

Må nok ikke ha en router får bruke flere maskiner med ADSL. Men det blir litt krunglete når den ene PC`n hele tiden må være koblet på.

Lenke til kommentar

Har du prøvd med en krysset kabel til en av de andre portene? Kan jo hende at port 4 (uplinkporten) ikke fungerer.

Noe lys på den porten? Lyser det med pc'en på den porten?

[ Denne Melding var redigert av: John_^ på 2002-10-13 01:00 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...