Gå til innhold

Bil bilder,tatt med Canon powershot a610

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Gratulerer med nytt kamera!

Siden det virker som dette er første gangen du poster noen bilder i bildekritikken så ville jeg begynt med å poste 1-2 bilder. Lettere for oss å gi tilbakemeldinger da :)

Første bildet ble ikke helt gjennomført. Ser idéen din, og den er bra. JObb litt mer med komposisjon, og gjerne få en bedre lyssetting. Bilde nr2 var artig, men tror det kan gjøres mye mer spennende med en runde i PS. Ellers kan jeg si at bildet av Dodge Charger (?) kunnne blitt ganske bra om du hadde greid å fått med hele bilen inn i bildet. Den er litt på vei ut på venstresiden der, mens du har mye luft igjen på høyresiden. NOS-flasken var greit nok, men bare som illustrasjonsbilde. Siste bildet var kjedelig syns jeg, var ikke noe særlig fengende motiv, og vinkelen var dårlig.

Håper jeg ikke er for krass her :p Men stå på videre! Øvelse gjør mester ;)

Lenke til kommentar
Gratulerer med nytt kamera!

Siden det virker som dette er første gangen du poster noen bilder i bildekritikken så ville jeg begynt med å poste 1-2 bilder. Lettere for oss å gi tilbakemeldinger da :)

Første bildet ble ikke helt gjennomført. Ser idéen din, og den er bra. JObb litt mer med komposisjon, og gjerne få en bedre lyssetting. Bilde nr2 var artig, men tror det kan gjøres mye mer spennende med en runde i PS. Ellers kan jeg si at bildet av Dodge Charger (?) kunnne blitt ganske bra om du hadde greid å fått med hele bilen inn i bildet. Den er litt på vei ut på venstresiden der, mens du har mye luft igjen på høyresiden. NOS-flasken var greit nok, men bare som illustrasjonsbilde. Siste bildet var kjedelig syns jeg, var ikke noe særlig fengende motiv, og vinkelen var dårlig.

Håper jeg ikke er for krass her :p Men stå på videre! Øvelse gjør mester ;)

6344779[/snapback]

Først og fremst, takk for kritikk, akkurat sånt jeg ville ha tilbake! :)

Dette er første gangen ja, det stemmer! Skal passe på å legge ut færre bilder neste gang jeg legger ut noe her, for det blir helt sikkert flere! :)

Bilde 1: Hva legger du i ordet komposisjon? Lyssettingen var vanskelig å gjøre no særlig med, siden været var som det var! ;) Men jeg prøvde å gå nærmere, lenger unna,flytte meg til siden så det ble mer bakfra, men da ble bildet plutselig noe helt annet pga busker og søppel.. :)

Bilde 2: Jeg så en guide til justeringer av bilder på bilforumet.net, den tenkte jeg at jeg skulle prøve meg på, med dette bildet. Eller har jeg som regel brukt autojusterings funksjonen (nivå delen...) i ps og det har fungert ok.

Bilde 3, dodge: Er enig i at bildet ville blitt mye bedre hvis jeg hadde flyttet kamera rett og slett så jeg hadde fått med mindre luft og mer bil! :)

Bilde 4, nos flaske: Dette bildet synes jeg faktisk er litt stilig... Men første tanken med bildet var å prøve fokus / macro funksjonen på kamera, noe jeg synes fungerte veldig bra.

Bilde 5,wheelie: Kunne ikke vært mer enig, rett og slett! :blush: Hadde vært mye bedre å stått foran bilen, gjerne lavt...

Lenke til kommentar

Likte godt bilde 1 og 3..

Det første syntes jeg var litt tøft med bilen slik til siden og steinene syntes jeg ga bildet noe litt mer spennende, et godt bilde for å vise fram bilen er dette.

Det dumme var jo strøm-ledningene i bakgrunnen. (Himmelen kunne kanskje også vært litt mer interresant)

Det tredje bildet har en tøff vinkel og slikt, men som sagt så var det noen få irriterende elementer i bakgrunnen, og litt av bilen er kuttet av.

De andre bildene ble litt tilfeldige, det av flasken viser godt fram selve flasken, men et godt "bilde" ville jeg ikke sagt at det var.

Best om man kun legger ut de absolutt beste bildene sine, da setter man høyere krav til seg selv når man tar bildene, middels gode bilder burde man heller holde for seg selv. :yes:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...