Gå til innhold

Band synker lavere enn før!


Axes

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Wow, og hva hadde det med saken og gjøre? Om Metalcore er aldri så sint så er det forsatt det som kan ligges innenfor merkelappen: populærmetall.

6737558[/snapback]

Hvilke metalcoreband er populære her i norge da? Ingen? Jeg har ikke hørt om noen som liker metalcore andre steder enn her på forumet.

6737735[/snapback]

 

Trivium?

Jeg vet ikke med deg, men her i Bergen hører pinadø ikke disse "metlærne" på annet enn metalcore og boss. Gje meg rølp før faan.

6738103[/snapback]

Du henger tydeligvis med feil metalfolk her i Bergen. Kjenner en god del metalfolk, men tviler på at de fleste har høt om Trivium en gang. Går nok for det meste i diverse Black Metal og lignende samt trash og litt klassisk metal.

6738731[/snapback]

 

Henger som oftest ikke med metall folk :) Men er en grunn til at jeg brukte hermetegn, populærmetall høres som oftest på av nykomlingene, disse hører som oftest aldri på black metal :) Så det jeg ville frem til er at alle nykomlingene hører på Trivium og denslags boss.

 

Emosjonelle uttrykk gjenspeiles kun i mottakeren. Noen sier at f.eks. elektronisk musikk mangler sjel. Hva om jeg får noe intenst og personlig ut av å lytte til slik musikk?

6738760[/snapback]

 

Da hører du på musikken og nyter det, akkurat som du gjør :)

 

Er ikke det noe som heter the beuty in the eye of the beholder eller noe lignende? Hvis jeg ikke har misforstått det helt, så er det en rimelig grei rætningspinn på hvorfor jeg kan si at metalcore er boss men nyhus påstår det er bra musikk.

Endret av Eyvindr
Lenke til kommentar
Er ikke det noe som heter the beuty in the eye of the beholder eller noe lignende? Hvis jeg ikke har misforstått det helt, så er det en rimelig grei rætningspinn på hvorfor jeg kan si at metalcore er boss men nyhus påstår det er bra musikk.

6738798[/snapback]

"Beauty is in the eye of the beholder".

 

Eller "Skjønnhet er i beholderens øye", som det heter på norsk. :whistle:

Lenke til kommentar
Emosjonelle uttrykk gjenspeiles kun i mottakeren. Noen sier at f.eks. elektronisk musikk mangler sjel. Hva om jeg får noe intenst og personlig ut av å lytte til slik musikk?

6738760[/snapback]

Når jeg skriver "Man disser ikke nirvana", så er det et emosjonelt smilende uttrykk i den setningen som sier at man ikke skal ta det så alvorlig. Er en talemåte med en alvorlig tone men humoristisk budskap som er typisk her på vestlandet iallefall. Mottaker svarer som regel med å le en sleip latter.

Vanskelig å forklare, men -Nyhus- tolket det på sin vanlige måte, og lager litt lettere bråk ut av det.

Endret av neitakk
Lenke til kommentar
Vil påstå det er større forskjell på Kaizers Orchestra sine plater enn Nirvanas. :shrug:

6365899[/snapback]

 

 

Vil påstå det er større forskjell på Kaizers Orchestra sine plater enn Nirvanas. :shrug:

6365899[/snapback]

 

Nei, absolutt ikke. Kaizers høres alltid veldig likt ut. Nirvana bruker ihvertfall ikke de samme akkordene gang på gang på akkurat samme måte, men en god del variasjon. Greit nok at Cobain var vel "prøysen" orientert (enkle akkorder), men gjorde det fullstendig til sitt eget. Men Kaizers har ikke greit å skape en egen kultur innen underground miljøet. Det at Kurt Cobain greide det kan jo selvfølgelig ha mest med hvilken tid det var på akkurat det tidspunktet og at nå i dagens samfunn så er alt gjort og ingen ny revolusjon ser ut til å komme.

6365949[/snapback]

 

HEY! jeg er trøtt, skal på jobb i morgen klokken 8-9 og derfor fordriver tiden med og poste idiotiske innlegg her om idiotiske ting!

 

Kaizers er igrunnen ikke særlig likt seg selv, jeg har store problemer med og skille sangene fra hverandre når det kommer til Kaizers men Kaizers legger vell mye av greia si i tekstene sine.

 

Nirvana er et helt greit band syns jeg, men syns det fort blir kjedlig. Var også kjempefan før når jeg var en liten rebelsk guttebass, men har fått øynene opp for annen musikk, og har igrunnen komt til den konklusjonen alle andre har komt til; Nirvana er helt ok, men er blitt hypet så mye opp fordi kurt tok en Overdose og strauk med og var som kjent en stoner uten like med stor S Så etter at kurt døde og ingen fant ut om det var mord eller overdose ble Nirvana virkelig kjent stort sett over hele verden. Og kurt ble et kult obejekt.

 

DOP ER GOD PR! :thumbup:

 

Men vil dere høre noe virklig likt kan dere sjekke ut Nickleback HER! Det 2 sangene er laget med 2 års mellomrom men vannvittig morsomt og høre når det legger den ene sangen på ene høytaleren og den andre på den andre høytaleren.

 

Hail to Bumblefoot!

 

Nickleback er noen kuker...

 

I rest my case.

 

-Fred ut-

 

EDIT...

slik, fixa tror jeg.

Endret av SCV
Lenke til kommentar
Jeg kan forstå at det er en massiv motstand mot Him her på forumet, men hva i alle dager gjorde Nirvana for noe galt da? Jeg er ikke fan av bandet, men kan umulig si at det ikke rocker. De hadde jo et knippe fenomenale sanger fulle av energi og følelser...

6738854[/snapback]

 

HIM kan ta seg en bolle og stappe den dit sola aldri skinner. Makan til wannabe rockere skal man lete lenge etter.

 

Men som sagt, Nirvana hadde aldri vert så kjent som det er i dag hadde det ikke vert for at Kurt dauda eller ble myrdet.

 

Men det er dog min mening

 

Og ja, Nirvana er et helt OK band, men ikke noe mer en det.

Lenke til kommentar

saken ble aldri oppklart. Med mindre du kan gi meg en kilde skal jeg holde kjeft :p (ordentlig kilde hadde ikke vert og forakte)

 

Såg en dokumentar om det styre der, hagla ble funnet sammen med heroin sptøyter og skeier og diverse. Men greie var det at visa/mastercard eller hva pokker det bruker der borte var borte og ble brukt et par ganger etter at han var død.

 

Forblir vell et evig mysterium det der, eller?

Lenke til kommentar

Den ble faktisk oppklart, ja den har vært omdiskutert siden enkelte

hadde konspirasjonsteorier rundt den påfallende mangelen på blod

rundt liket med tanke på at han hadde skutt seg selv med hagle,

men forklaringen var rett å slett at han hadde skutt seg inni munnen

og med mindre en bruker grov kaliber så eksploderer ikke hode og

blodet kommer da stort sett ut av øret nesa eller munnen. Dessuten

så hadde slekta Cobain kom fra mange selvmord og depresjoner.

Den offisielle dødsårsaken er selvmord og og det finnes ingen konkrete

beviser som tilsier noe annet, les om Curt cobain på Wikipedia

Du kan også lese en rapporter som er blitt figitt i ettertid

Link til rapportene

Endret av zandro
Lenke til kommentar
KoRn. Snakker om å være på toppen av sin karriære med Issues og lage så genial musikk for så å ødelegge det geniale musikken de laget med issues-albumet og egentlig alt tidligere :(

En ren tragedie.

6738972[/snapback]

Så eit dårleg album ødelegg dei gode, eldre albuma? :hmm:

Lenke til kommentar
Den ble faktisk oppklart, ja den har vært omdiskutert siden enkelte

hadde konspirasjonsteorier rundt den påfallende mangelen på blod

rundt liket med tanke på at han hadde skutt seg selv med hagle,

men forklaringen var rett å slett at han hadde skutt seg inni munnen

og med mindre en bruker grov kaliber så eksploderer ikke hode og

blodet kommer da stort sett ut av øret nesa eller munnen. Dessuten

så hadde slekta Cobain kom fra mange selvmord og depresjoner.

Den offisielle dødsårsaken er selvmord og og det finnes ingen konkrete

beviser som tilsier noe annet, les om Curt cobain på Wikipedia

Du kan også lese en rapporter som er blitt figitt i ettertid

Link til rapportene

6738964[/snapback]

Synes det var fint at de hadde bilder av "rapporter" laget i MSpaint på de originale sidene som spredde ryktene. Fake som Dolly Partions pupper.

Endret av Niskivara
Lenke til kommentar
KoRn. Snakker om å være på toppen av sin karriære med Issues og lage så genial musikk for så å ødelegge det geniale musikken de laget med issues-albumet og egentlig alt tidligere :(

En ren tragedie.

6738972[/snapback]

Så eit dårleg album ødelegg dei gode, eldre albuma? :hmm:

6739139[/snapback]

 

Sånn eg forstod det, så meinte han vel at alt fram til og med Issues var bra, og så vart det dårlig? eller?

 

Eining med zeph der...

Lenke til kommentar
Synes det var fint at de hadde bilder av "rapporter" laget i MSpaint på de originale sidene som spredde ryktene. Fake som Dolly Partions pupper.

6739566[/snapback]

 

Ja og noen mener at månelandingen aldri har skjedd, at Elvis lever og

at Marilyn Monroe ble tarmskyllt av president Kennedys menn. Ja forresten

dama heter Parton ikke "partion" med det fant jeg vel også ut i et dokument

som er laget i MSpaint :p

 

Dødsattesten til Cobain (Har selv sett den på dokumentaren om Cobain på VH1)

 

Noen ganger er et selvmord, just that, et selvmord.

 

Men nok OT nå, lag en ny tråd om du ønsker å diskutere omstendighetene

rundt Cobains død.

Lenke til kommentar
KoRn. Snakker om å være på toppen av sin karriære med Issues og lage så genial musikk for så å ødelegge det geniale musikken de laget med issues-albumet og egentlig alt tidligere :(

En ren tragedie.

6738972[/snapback]

Så eit dårleg album ødelegg dei gode, eldre albuma? :hmm:

6739139[/snapback]

Sånn eg forstod det, så meinte han vel at alt fram til og med Issues var bra, og så vart det dårlig? eller?

 

Eining med zeph der...

6739569[/snapback]

Var det jeg mente ja. Stuff etter issues er en komersiell KoRn som ikke tjener de i det hele tatt. De har glemt de røttene de kom fra rett og slett. Er så skuffende :(

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...