Gå til innhold

Band synker lavere enn før!


Axes

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Herre jeremi da folkens. Nirvana er utrolig oppskrytt. De er ikke best i sin egen sjanger sjanger engang. Foretrekker Soundgarden og Pearl Jam fremfor Nirvana.

 

Å si at Nirvana er det siste store bandet, blir like dumt som at jeg sier at Led Zeppelin var det. "Led Zeppelin gjorde det meste perfekt, all annen rock er rip-off og wannabees."

 

Skjønner poenget?

Lenke til kommentar
Herre jeremi da folkens. Nirvana er utrolig oppskrytt. De er ikke best i sin egen sjanger sjanger engang. Foretrekker Soundgarden og Pearl Jam fremfor Nirvana.

 

Å si at Nirvana er det siste store bandet, blir like dumt som at jeg sier at Led Zeppelin var det. "Led Zeppelin gjorde det meste perfekt, all annen rock er rip-off og wannabees."

 

Skjønner poenget?

6718188[/snapback]

 

 

 

Eller Nei!! Nirvana er klart best i sin egen sanger. Pearl spilte jo for Nirvana på en del konserter også!

 

Og ``utrolig`` oppskytt er dem heller ikke! Om han ikke hadde vært død, så ville dem vært enda mer kjent!

Lenke til kommentar
Herre jeremi da folkens. Nirvana er utrolig oppskrytt. De er ikke best i sin egen sjanger sjanger engang. Foretrekker Soundgarden og Pearl Jam fremfor Nirvana.

 

Å si at Nirvana er det siste store bandet, blir like dumt som at jeg sier at Led Zeppelin var det. "Led Zeppelin gjorde det meste perfekt, all annen rock er rip-off og wannabees."

 

Skjønner poenget?

6718188[/snapback]

Du blander kortene her. Å si at Nirvana er det siste store bandet sier ingenting om kvaliteten på musikken. Det sier bare noe om det faktum at Nirvana markerte et epokeskifte i rockemusikken, og med en gang man hørte Smells Like Teen Spirit visste man at den populære rocken ville forandre seg. ALLE nynnet på den sangen, og masse nå store band som Pearl Jam og Soundgarden kom med en gang i kjølvannet, basert egentlig bare på suksessen til ett album, eller rettere sagt én sang. Og samtidig som Nirvana bragte med seg resten av grunsjen opp og skapte en ny sjanger og inspirerte tusener av band, så sank salgstallene til 80-tallsrocken og dens etterlevninger til katastrofale dybder. Noe som varte i 10 år før bandene begynte med comebacks igjen. Nirvana var epokegjørende.

 

Personlig liker jeg Melvins mye bedre, og Nirvana har rappet utrolig mye fra dem, men det forandrer ikke det faktum at Melvins aldri hadde noe like monumentale gjennombrudd som Nirvana.

 

Led Zeppelin og Black Sabbath gjorde det samme på 70-tallet. Selv liker jeg Judas Priest mye bedre, men de slo først igjennom senere og har hadde aldri like store epokegjørende plater(Selvom British Steel signalerte 80-tallsmetalens begynnelse og Sin After Sin/Stained Class sådde frøene til all ekstrem-metall).

 

Og.... over til noe helt annet.... Cro-Mags rocker hardt!

Lenke til kommentar
Eller Nei!!  Nirvana er klart best i sin egen sanger.  Pearl spilte jo for Nirvana på en del konserter også!

 

Og ``utrolig`` oppskytt er dem heller ikke!  Om han ikke hadde vært død, så ville dem vært enda mer kjent!

6718434[/snapback]

Der tar du grunnleggende feil. Det faktum at han døde, gjorde Nirvana mer kjent. Det finnes forøvrig mange gode band der ute som har varmet opp for mindre gode band.

 

Du blander kortene her. Å si at Nirvana er det siste store bandet sier ingenting om kvaliteten på musikken. Det sier bare noe om det faktum at Nirvana markerte et epokeskifte i rockemusikken, og med en gang man hørte Smells Like Teen Spirit visste man at den populære rocken ville forandre seg. ALLE nynnet på den sangen, og masse nå store band som Pearl Jam og Soundgarden kom med en gang i kjølvannet, basert egentlig bare på suksessen til ett album, eller rettere sagt én sang. Og samtidig som Nirvana bragte med seg resten av grunsjen opp og skapte en ny sjanger og inspirerte tusener av band, så sank salgstallene til 80-tallsrocken og dens etterlevninger til katastrofale dybder. Noe som varte i 10 år før bandene begynte med comebacks igjen. Nirvana var epokegjørende.

 

6718517[/snapback]

Synes personlig at Soundgarden har mye mer å by på, bare hør på Outshined. Ikke en eneste Nirvana-sang som når litt opp til det kvalitetsnivået. Kurt Cubain var en liten full nikkedukke, som etter min mening har fått alt for mye oppmerksommhet. At de var først ute, er greit, selv om Soundgarden fulgte tett oppunder med Badmotorfinger. Nirvana fulgte heller ikke opp sin suksess med Nevermind. Det gjorde Soundgarden med det enda bedre albummet Superunknown :)

Endret av HenHau
Lenke til kommentar

 

Eller Nei!!  Nirvana er klart best i sin egen sanger.  Pearl spilte jo for Nirvana på en del konserter også!

 

Og ``utrolig`` oppskytt er dem heller ikke!  Om han ikke hadde vært død, så ville dem vært enda mer kjent!

6718434[/snapback]

Der tar du grunnleggende feil. Det faktum at han døde, gjorde Nirvana mer kjent. Det finnes forøvrig mange gode band der ute som har varmet opp for mindre gode band.

 

Du blander kortene her. Å si at Nirvana er det siste store bandet sier ingenting om kvaliteten på musikken. Det sier bare noe om det faktum at Nirvana markerte et epokeskifte i rockemusikken, og med en gang man hørte Smells Like Teen Spirit visste man at den populære rocken ville forandre seg. ALLE nynnet på den sangen, og masse nå store band som Pearl Jam og Soundgarden kom med en gang i kjølvannet, basert egentlig bare på suksessen til ett album, eller rettere sagt én sang. Og samtidig som Nirvana bragte med seg resten av grunsjen opp og skapte en ny sjanger og inspirerte tusener av band, så sank salgstallene til 80-tallsrocken og dens etterlevninger til katastrofale dybder. Noe som varte i 10 år før bandene begynte med comebacks igjen. Nirvana var epokegjørende.

 

6718517[/snapback]

Synes personlig at Soundgarden har mye mer å by på, bare hør på Outshined. Ikke en eneste Nirvana-sang som når litt opp til det kvalitetsnivået. Kurt Cubain var en liten full nikkedukke, som etter min mening har fått alt for mye oppmerksommhet. At de var først ute, er greit, selv om Soundgarden fulgte tett oppunder med Badmotorfinger.

6719000[/snapback]

Synes forsåvidt Alice in Chains og Mudhoney var det beste som kom ut av grunsjen, og at Melvins kicker dem alle, men det betyr ikke at de var større eller viktigere enn Nirvana.
Lenke til kommentar
Black Sabbath er bra, av en eller annen grunn lever Ozzy enda, enda godt han er på vei oppover igjen (fysisk altså) 

 

Elvis holder jo ennå hehe!

6719965[/snapback]

 

akkurat! :cool: Folk som virkelig går inn å lager skikkelig musikk blir tidløse uansett! elvis topper jo fortsatt salgstall i USA noen plasser! :thumbup:

Lenke til kommentar

Andre nevneverdige grupper som fortsatt holder ``da helts hos foreldre`` men allikevel!

 

Queen, The Beatles, Johnny Cash (digger han, også de andre nevnte banda)!

 

Band jeg tror vil bli mer berømte opp gjennom tia må vel bli Manowar, vet ikke koffer, men tror dem vil bli kjent.

 

Cowboy Laila, Haha, neida!

Lenke til kommentar
Men uansett, Axes har hvertfall et poeng. Populærmetallen er for tiden Metalcore, det som selger.

6717801[/snapback]

Metalcore er utrolig sint musikk. Sintere enn hardcore eller vanlig tung metall. Og absolutt mye hardere enn det hardcore er. Og i tillegg er det i mine øyne utrolig mye bedre musikk, da jeg liker et par metalcore band og så godt som ingen hardcore band.

Endret av -Nyhus-
Lenke til kommentar
Andre nevneverdige grupper som fortsatt holder ``da helts hos foreldre``  men allikevel!

 

Queen, The Beatles, Johnny Cash (digger han, også de andre nevnte banda)!

 

Band jeg tror vil bli mer berømte opp gjennom tia må vel bli Manowar, vet ikke koffer, men tror dem vil bli kjent.

 

Cowboy Laila, Haha, neida!

6720303[/snapback]

 

Å du mener Manowar ikke er kjent?? de har holdt på siden 80 tallet å virkelig jobbet seg opp mot topps spør du meg!

De er dessuten mot MTV og slike ting;) veldig bra sånn sett spør du meg! :yes: Burde vært flere slike band som jobber hardt for å lykkes...ikke kun promotering fra MTV

Lenke til kommentar
Andre nevneverdige grupper som fortsatt holder ``da helts hos foreldre``  men allikevel!

 

Queen, The Beatles, Johnny Cash (digger han, også de andre nevnte banda)!

 

Band jeg tror vil bli mer berømte opp gjennom tia må vel bli Manowar, vet ikke koffer, men tror dem vil bli kjent.

 

Cowboy Laila, Haha, neida!

6720303[/snapback]

 

Å du mener Manowar ikke er kjent?? de har holdt på siden 80 tallet å virkelig jobbet seg opp mot topps spør du meg!

De er dessuten mot MTV og slike ting;) veldig bra sånn sett spør du meg! :yes: Burde vært flere slike band som jobber hardt for å lykkes...ikke kun promotering fra MTV

6720800[/snapback]

 

Til informasjon, det finnes haugevis av band som har blitt "kjent" uten å bruke komersielle krefter. Uansett hvordan man vrir og vender på det er det den "ekte" musikken med sjel og som det ligger mening og arbeid bak som vil bli husket og sett på som klassikere. Det komersielle er for å tilfredsstille mennesker som ikke har tid, fengende og kjapt og masseprodusert for så å bli bytta ut med noe nytt kun kort tid etter.

 

Det jeg skriver over gjelder musikk i ALLE sjangre, for meg finnes det ikke BEST eller DÅRLIGST musikk eller sjanger, for meg finnes det musikk JEG LIKER og musikk JEG IKKE LIKER. Jeg sitter akkurat nå og hører på den siste Johnny Cash plata og syns den er meget bra, jeg er egentlig en ekstrem metal fan men ekte musikk tiltaler meg i alle sjangre. Ta et band som Morphine (verdt å sjekke ut uansett åssen musikksmak du har), de er sære og alt annet enn metal men fyfan så bra de er.

 

Musikk kan ikke diskuteres om utgangspunktet til en av partene er at noe er BEDRE eller DÅRLIGERE enn noe annet, alle har forskjellig smak og forskjellige meninger om hva som er bra eller dårlig.

 

Nirvana var bra, men om dem var bedre enn Pearl Jam, Soundgarden etc er en smakssak. Et eksempel på band som ble kjent på samtlige kontinent før dem i det hele tatt hadde platekontrakt er System of a Down, takket være internet og en meget spesiell musikk stil og en anti kommers holdning så har dem lykkes å få ut sitt budskap og sin musikk til milioner av mennesker.

 

Manowar er et kommersielt sirkus uten like, dem har egne svære "camps" og stands på festivaler etc. De har vært store så lenge jeg kan huske.

Lenke til kommentar
Men uansett, Axes har hvertfall et poeng. Populærmetallen er for tiden Metalcore, det som selger.

6717801[/snapback]

Metalcore er utrolig sint musikk. Sintere enn hardcore eller vanlig tung metall. Og absolutt mye hardere enn det hardcore er. Og i tillegg er det i mine øyne utrolig mye bedre musikk, da jeg liker et par metalcore band og så godt som ingen hardcore band.

6720780[/snapback]

Trivium funker, men ikke Bullet for my valentine og alle de crap banda! =/
Lenke til kommentar
Metallica mistet gnisten etter "The black album", blant annet grunnet at James ødela stemmen sin. Jeg fikk aldri oppleve det, men jeg liker heller ikke skivene etter "The black album.

 

Må si meg uenig der, Metallica mista litt av glansen etter Reload i 97..

St.Anger er genialt, visst man virkelig er fan av musikken deres. Noe jeg med hånden på hjertet kan si at jeg er. ;).

 

 

Men jeg er enig i noe av det du sier;

Dagens musikk etter år 2000 er bare søppel, kan ikke måles med musikken vi fikk på 80 tallet..

Oki, nå er jeg bare 18, født i 88. Men jeg innrømmer at jeg ville gjort alt for å komme meg tilbake til 1980 og få hørt på all musikken der live, konserter.

 

Dagens musikk er kun melodiløs melodi, med snakking vedsiden av som vokal. Ikke noe som tar av, for å si det sånn..

 

Dette er min mening rundt dette teamet, og nei. Du kan ikke gjøre noe med det ;)

Endret av Icetears
Lenke til kommentar
Metallica mistet gnisten etter "The black album", blant annet grunnet at James ødela stemmen sin. Jeg fikk aldri oppleve det, men jeg liker heller ikke skivene etter "The black album.

 

Må si meg uenig der, Metallica mista litt av glansen etter Reload i 97..

St.Anger er genialt, visst man virkelig er fan av musikken deres. Noe jeg med hånden på hjertet kan si at jeg er. ;).

 

 

Men jeg er enig i noe av det du sier;

Dagens musikk etter år 2000 er bare søppel, kan ikke måles med musikken vi fikk på 80 tallet..

Oki, nå er jeg bare 18, født i 88. Men jeg innrømmer at jeg ville gjort alt for å komme meg tilbake til 1980 og få hørt på all musikken der live, konserter.

 

Dagens musikk er kun melodiløs melodi, med snakking vedsiden av som vokal. Ikke noe som tar av, for å si det sånn..

 

Dette er min mening rundt dette teamet, og nei. Du kan ikke gjøre noe med det ;)

6726840[/snapback]

St.Anger er langt i fra genialt. Jeg er storfan selv, men st.anger er bare ikke Metallica, du er den første som sier at St. Anger er bra! :)
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...