Gå til innhold

Band synker lavere enn før!


Axes

Anbefalte innlegg

Nå har jeg gått å irritert meg over dette i en god stund! Sitter å irriterer meg over en del nye album som kommer ut, og som har kommet ut fra 2004 til nå. Nesten ingen band, som nådde toppen langt tilbake klarer og nå toppen idag. Jeg tenker ikke på trance, rap eller noe av den shiten, jeg tenker på gammel thrash! Fy faen, når jeg var liten så kjøpte meg "Kill Em All" av Metallica, helt tifeldig, ble bare fascinert av coveret! Jeg kunne høre på platen om igjen, og om igjen helt til jeg ble lei (noe jeg egentlig ikke ble.)! Metallica mistet gnisten etter "The black album", blant annet grunnet at James ødela stemmen sin. Jeg fikk aldri oppleve det, men jeg liker heller ikke skivene etter "The black album.

 

Tenk på Slayer også, dem var helt syke før, men nå har det kollapset for dem og, det samme gjelder Sepultura og mange andre band jeg ikke kommer på nå. Jeg kan faktisk høre på Albumet "God hates us all", men det er så skarp lyd! Men skal være enig i at det er en syk tittel! Hva er det som skjer? Jeg vet vi har veldig ny lyd idag, og mange av topp bandene benytter seg av det, men uansett, kan dem ikke bruke old school lyden og få opp noen skikkelig killerriff? Jeg tror faktisk grunnen til alt dette, er fordi omtrent alt er brukt opp, hvem skal komme opp med noe bedre, eller likt nivå med skiven "Reign In Blood", eller "And justice for all"? Jeg blir mer og mer irritert for hvert nye album som kommer ut nå for tiden!

 

Hva mener dere?

Endret av Axes
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tenker i akkurat samme bane. Har selv band og når vi har fått startet ordentlig opp så skal vi ha gammeldags lyd. Altså ikke sånn crisp fin studiolyd, men gjerne spille inn låtene med eldgammelt analogt utstyr. Synes det høres mye kulere ut. Men sant, de fleste band nå til dags har mistet gnisten. Det er lissom ikke noe spesielt lenger. Ingen store gjennombrudd innen musikalsk historie i de senere årene. Det siste var vel kanskje Kurt Cobain?

Lenke til kommentar
Det er lissom ikke noe spesielt lenger. Ingen store gjennombrudd innen musikalsk historie i de senere årene. Det siste var vel kanskje Kurt Cobain?

6343652[/snapback]

Vel, det er jeg ikke akkurat enig i. Det er i mine øyne et hundretalls band som har kommet etter Nirvana som får de til å høres ut som skolejenter.

Lenke til kommentar
Det er lissom ikke noe spesielt lenger. Ingen store gjennombrudd innen musikalsk historie i de senere årene. Det siste var vel kanskje Kurt Cobain?

6343652[/snapback]

Vel, det er jeg ikke akkurat enig i. Det er i mine øyne et hundretalls band som har kommet etter Nirvana som får de til å høres ut som skolejenter.

6343784[/snapback]

 

Men har de like mye å si for den musikalske verden som Kurt Cobain?

Lenke til kommentar

Kunne ikke vært mer uenig om de som snakker om produksjon, mye 80-talls produksjon er rett og slett grusom. Det har ikke nødvendigvis noe med økonomi å gjøre, men noe med trender og teknologien på den tiden. Produksjon er etter mitt syn svakheten på 80-talls platene til Metallica. De hadde vært SÅ mye bedre om de hadde hatt litt mer "punch". The Black Album fikset forøvrig opp i dette problemet, synd selve komposjonene var crap etter dette.

 

Vil forøvrig anbefale Susperia's siste album. Den har kanskje litt modernitet i seg men riffinga er oldschool så det holder, I tillegg så har de knallgod produksjon. Lydbilde med punch i.

 

Er forøvrig sterkt uenig ang. produksjonen på God Hates Us All, den er ganske bra. Skarp er bare fett. Sangen Disciple tar av. :wee:

Lenke til kommentar

Dette blir en morsom diskusjon, på den ene siden, de som elsker oldschool lydbilde, og på den andre siden folk som liker "godlyd". Ingen blir enig, verden faller i grus, ny svartepest og atombombene hagler.

 

Men det jeg vil si til trådstarter, undergrunns scenen mann! Eller drit i det nye mølet og nyt det gamle. Vi som liker skitten oldschool produksjon er ikke aleine her i verden, det finnes rimelig mange andre som spiller i band som liker det også, heldigvis :)

Endret av Eyvindr
Lenke til kommentar
Dette blir en morsom diskusjon, på den ene siden, de som elsker oldschool lydbilde, og på den andre siden folk som liker "godlyd". Ingen blir enig, verden faller i grus, ny svartepest og atombombene hagler.

 

Men det jeg vil si til trådstarter, undergrunns scenen mann! Eller drit i det nye mølet og nyt det gamle. Vi som liker skitten oldschool produksjon er ikke aleine her i verden, det finnes rimelig mange andre som spiller i band som liker det også, heldigvis :)

6344717[/snapback]

Haha, jeg hører ganske så mye på undergroundsband, men jeg vil jo selfølgelig ha noe bra av God bandene og! Men som sagt, bandene gjør det ikke for våres skyld, for dems egen skyld!
Lenke til kommentar
Dette blir en morsom diskusjon, på den ene siden, de som elsker oldschool lydbilde, og på den andre siden folk som liker "godlyd". Ingen blir enig, verden faller i grus, ny svartepest og atombombene hagler.

 

Men det jeg vil si til trådstarter, undergrunns scenen mann! Eller drit i det nye mølet og nyt det gamle. Vi som liker skitten oldschool produksjon er ikke aleine her i verden, det finnes rimelig mange andre som spiller i band som liker det også, heldigvis :)

6344717[/snapback]

Men som sagt, bandene gjør det ikke for våres skyld, for dems egen skyld!

6345629[/snapback]

 

Noe som er bra for oss.

Nei, alt dette med lydbilde er vell smak og behag. Og ikke minst kommer det ann på musikken som spilles.

Lenke til kommentar
Dette blir en morsom diskusjon, på den ene siden, de som elsker oldschool lydbilde, og på den andre siden folk som liker "godlyd". Ingen blir enig, verden faller i grus, ny svartepest og atombombene hagler.

 

Men det jeg vil si til trådstarter, undergrunns scenen mann! Eller drit i det nye mølet og nyt det gamle. Vi som liker skitten oldschool produksjon er ikke aleine her i verden, det finnes rimelig mange andre som spiller i band som liker det også, heldigvis :)

6344717[/snapback]

Men som sagt, bandene gjør det ikke for våres skyld, for dems egen skyld!

6345629[/snapback]

 

Noe som er bra for oss.

Nei, alt dette med lydbilde er vell smak og behag. Og ikke minst kommer det ann på musikken som spilles.

6345709[/snapback]

Men thrash metal skal jo ha litt kassettlyd?
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...