abene Skrevet 20. juni 2006 Del Skrevet 20. juni 2006 Det er oppdaget en trojansk hest på en av tjenestene til søkegiganten Google. Et farlig program kan brukes til å avlytte brukerens tastetrykk. Les mer Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 20. juni 2006 Del Skrevet 20. juni 2006 Se om jeg har forstått dette rett: En person som ikke har noe med google å gjøre har opprettet en google-account (som alle kan) og så opprettet en Google Pages-side hvor han har lastet opp en fil som inneholder en trojan. <- Punktum. Er dette i det hele tatt en nyhet? Lenke til kommentar
Kenny Bones Skrevet 20. juni 2006 Del Skrevet 20. juni 2006 Går jo ikke an at Google ikke har sikret seg mot dette vel? Ihvertfall dersom det som JohndoeMAKT sier her er korrekt. Lenke til kommentar
Skink_123 Skrevet 20. juni 2006 Del Skrevet 20. juni 2006 Er det ikke slikt i alt nå om dagen? Lenke til kommentar
Mr Burns Skrevet 20. juni 2006 Del Skrevet 20. juni 2006 Slik det fremstår på hw virker det som om enten Google har lagt ut en trojan, eler at noen har klart å legge inn en trojan i google sine servere. Ut fra det jeg finner i de oppgitte kildene, så er det en person som har lagt ut en fil på google pages, noe som er noe helt annet. Og strengt tatt ikke noe å rope ulv! ulv! for. Lenke til kommentar
JoKr Skrevet 20. juni 2006 Del Skrevet 20. juni 2006 Det er virus & trojan i Windows XP og! Om ovennevte kom med programmet, via en bakdør eller om jeg installerte dem selv er uinteressant for almenheten. Forside stoff sier jeg bare. Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 20. juni 2006 Del Skrevet 20. juni 2006 Det er veldig typisk at en del saker blir totalt oppblåst. De fleste system kan utnyttes på en eller annen måte. Lenke til kommentar
G Skrevet 20. juni 2006 Del Skrevet 20. juni 2006 Spennende sak, skal bli moro å se hva som skjer videre. Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 20. juni 2006 Del Skrevet 20. juni 2006 Det er altså ikke slik at enhver bruker som tar ibruk google pages vil ha en risiko for å bli infisert av en trojansk hest? Lenke til kommentar
dabear Skrevet 20. juni 2006 Del Skrevet 20. juni 2006 Det er altså ikke slik at enhver bruker som tar ibruk google pages vil ha en risiko for å bli infisert av en trojansk hest? 6344186[/snapback] Du har like sto risiko for å bli infisert som du har på ei hvilken som helst side. Lame artikkel.. Lenke til kommentar
Squeegie Skrevet 20. juni 2006 Del Skrevet 20. juni 2006 antar de har antivirus også? De burde vel sjekke filene etter de blir lastet opp, eller evt. begrense opplasting av visse filtyper. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå