Gå til innhold

Ekstern harddisk problem

Anbefalte innlegg

Den eksterne hardisken min har begynt å lage "klikke" lyder, og den pc'en min finner den ikke lenger. Når jeg rister forsiktig på den, er det noe som er løst inni.

Jeg lurer på hva som mest sannsynelig er løst inni der, og om det er noe håp for å få fikset det?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
For meg høres det ut som om du bør ta backup med en gang!

Jeg må smile..ble nesten gullkorn den der :D

Du har vel ikke en Maxtor OneTouch-HDD? Jeg hadde ihvertfall en Maxtor OneTouch som tok kvelden ved at skrivehodet hadde falt ned på disken. Tok kontakt med Maxtor, som igjen sa at jeg skulle ta kontakt med utsalgssted. Jeg gjorde så og fikk en ny HDD.

Så, oppsummert: Problemet kan være skrivehodet som har falt på platen, evnt. mekaniske problemer med skrivehodet.

Edit:

..og NEI, man bør ikke fikse det selv :)

Endret av überGoliath
Lenke til kommentar

Ja, de 4 Maxtor One-touch her i huset blir ALDRI brukt til lagring av ting som ikke kan erstattes. Men etter at 2 tok kvelden under 1 måned etter innkjøp har de faktisk gått mere eller mindre 24/7 det siste året uten problemer. Men det var vel kun den første versjonen det var problemer med og det er vel en stund siden den ble erstattet av nyere (og forhåpentligvis) bedre modeller.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...