Gunnar B Skrevet 20. juni 2006 Del Skrevet 20. juni 2006 Rota frem mitt gode gamle Olympus Pen kamera,som etter hva jeg har lest ble produsert i 1959. Noen som vet sånn ca verdi på det,har ikke tenkt å selge,bare lurer. Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 20. juni 2006 Del Skrevet 20. juni 2006 Ring til Antonio Stasi Classic Camera i Bergen. Det er Norges eneste spesialbutikk for slike samleobjekter. Kameraet er et halvformatkamera, og har en viss samleverdi, men ikke så veldig mye. Alle kameraene i Pen-serien (inkl. det lille speilreflekset Pen F) var kvalitetskameraer, som ikke var veldig billige da de var nye. Med scanner og s/h-film, vil Pen F gi gode resultater. Det må være en virkelig god scanner, for negativene er halvparten så store som vanlige 35mm-negativer. Lenke til kommentar
Republic3D Skrevet 20. juni 2006 Del Skrevet 20. juni 2006 Kult kamera. Får man tak i halvformat film i dag da? Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 20. juni 2006 Del Skrevet 20. juni 2006 Det bruker vanlig 135-film. Hvis du ser litt nøye på søkeren så er den i høydeformat. Bildet er rett og slett croppet i to. Lenke til kommentar
Gunnar B Skrevet 20. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2006 Ring til Antonio Stasi Classic Camera i Bergen. Det er Norges eneste spesialbutikk for slike samleobjekter.Kameraet er et halvformatkamera, og har en viss samleverdi, men ikke så veldig mye. Alle kameraene i Pen-serien (inkl. det lille speilreflekset Pen F) var kvalitetskameraer, som ikke var veldig billige da de var nye. Med scanner og s/h-film, vil Pen F gi gode resultater. Det må være en virkelig god scanner, for negativene er halvparten så store som vanlige 35mm-negativer. 6343951[/snapback] Takker for svar,mange år siden det var i bruk. Kansje jeg skal sette i en film og teste det ut litt. Har også et Olympus OM-10 liggende,som ikke er brukt på lang tid. Innbiller meg at det kommer til å bli veldig dyrt med vanlig film etter hvert, så det har blitt overgang til digitalt kamera. Olympus OM-10 Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 20. juni 2006 Del Skrevet 20. juni 2006 OM 10 er et glimrende kamera. Ser du har noe fastoptikk liggende der. Hvis det er Zuiko-optikk, så fortjener det en film i blant. Dyrt og dyrt, det kommer ann på. Fotograferer du s/h kan du jo fremkalle selv, og scanne negativene. Du vil bli overrasket over bildekvaliteten i et godt scannet negativ. Lenke til kommentar
Litejk Skrevet 5. juli 2006 Del Skrevet 5. juli 2006 Hvilket zoom objektiv er det som henger på det kamer,det må være ganske mange mm? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå