Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Komplett bilstereo til ca 2000

Anbefalte innlegg

Har en annen post her hvor jeg har spm ang førstegangsbil :) Kommer til å kjøpe i løpet av de nærmeste ukene, og jeg må jo da selfølgelig bytte ut stereo, da det er snakk om 88 mod bil :p

Tenkte i første omgang å begynne med spiller og komponentsett. Da kan jeg heller etterhvert utvide anlegget i takt med tykkelsen på min lommebok :yes: Trenger egentlig alt fra spiller, elementer, div kabler osv.

Jeg vil bruke max 1500 på spiller i og med at budsjettet er såpass lavt. Da tenkte jeg Pioneer DEH-30MP eller Pioneer DEH-P4800MP. Sistnevnte er vel å foretrekke, men koster litt mer pga porto, og jeg liker bedre å handle slike ting i butikk :dontgetit:

Har inntrykk av at spiller er litt subjektivt ang modell osv, men at Pioneer generellt er veldig bra ;) Det jeg er helt blå på er komponentsett... hva får jeg for så lite penger som 500 kr, og hva skal jeg velge? Det som slo meg var et av Dynabels sett. Virker som jeg får ganske mye for pengene. Trenger vel kabler fra spiller til delefilter i tillegg, men det kan vel neppe koste mye..

Nå hva synes dere? Er det mye bilstereo for 2000 kr? :ermm: Ok utgangspunkt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Utgangspunktet er ikke ille i det hele tatt, men hadde det ikke vært bedre å gjøre det orntlig med en gang ? Budsjettmessig kommer det til å ødelegge deg, selvfølgelig :whistle:

Jeg begynte som deg en gang for lenge siden, å sliter ennå med å bytte ut ting som ikke holder mål. Det beste når jeg ser tilbake på det ville vært å kjøpe noe som holder, og ikke trenger og byttes ut. Derfor ville jeg heller brukt 3000 kr på spilleren. Pioneer og Alpine spillerne er gode, egentlig er det et smak og behag spørsmål. Se hvilken spiller som gir deg mest av det du trenger og velg den. Men hvis du holder fast på at dette skal være ett budsjett anlegg vil den Pioneer spilleren holde. Den kan takle et frontsett og en sub.

Jeg ville også brukt mere penger på frontsett også. Jeg har slitt med frontsett i alle strørrelser og billigmerker. Etter det jeg har hørt skal ikke dynabel sine høytalere være så ille, og de kan hende overlever en oppgradering senere i livet. Det kunne også være en ide og se litt nærmere på Focal og Morel sine høytalere om du har lyst å bruke litt mere penger på anlegget.

Lenke til kommentar
Utgangspunktet er ikke ille i det hele tatt, men hadde det ikke vært bedre å gjøre det orntlig med en gang ? Budsjettmessig kommer det til å ødelegge deg, selvfølgelig  :whistle:

Jeg begynte som deg en gang for lenge siden, å sliter ennå med å bytte ut ting som ikke holder mål. Det beste når jeg ser tilbake på det ville vært å kjøpe noe som holder, og ikke trenger og byttes ut. Derfor ville jeg heller brukt 3000 kr på spilleren. Pioneer og Alpine spillerne er gode, egentlig er det et smak og behag spørsmål. Se hvilken spiller som gir deg mest av det du trenger og velg den. Men hvis du holder fast på at dette skal være ett budsjett anlegg vil den Pioneer spilleren holde. Den kan takle et frontsett og en sub.

Jeg ville også brukt mere penger på frontsett også. Jeg har slitt med frontsett i alle strørrelser og billigmerker. Etter det jeg har hørt skal ikke dynabel sine høytalere være så ille, og de kan hende overlever en oppgradering senere i livet. Det kunne også være en ide og se litt nærmere på Focal og Morel sine høytalere om du har lyst å bruke litt mere penger på anlegget.

6343817[/snapback]

Joda jeg har hørt at en bedre Pioneer spiller eller Alpine er tingen, og at Focal og Morel er gode på komponentsett. Sånn jeg tenker så skal jeg ikke ha bilen mer enn 2-3 år og at det da er unødvendig å putte for mye penger i en gammel bil, som ikke er verdt mer enn 15.000.

Jeg er absolutt ikke kresen på lyd. Jeg har aldri hørt et bra bilstereo. Kun vant til steroer som følger med bilen. Dette er jo seff noe som kan endre seg etterhvert (håper jeg :love:).

Det jeg lurer på er hva som er forskjellen mellom de forskjellige spillerene. Da tenker jeg på de to Pioneer spillerene jeg har nevnt, og forsovet en dyrere Alpine spiller. De har alle sammen mp3, aux inngang, 2 linjeutganger osv. Det og god lyd er alt jeg trenger. Er jo et pluss om spilleren ser ok ut og da :p

Ser at Focal har et komp sett til 1300 kr, men synes nå det er mye penger. Som sagt er jeg ikke kresen på lyd og Dynabel holder kanskje for meg.. :ermm:

Når det gjelder høyttalerkabler fra spiller til delefiler.. hvor mye bør jeg putte i dette? Har ikke planer om å kjøpe det på Biltema liksom :p

Lenke til kommentar

når du ikke er kresen på lyd kommer det der til å holde lenge. Ville tro at det går greit å kjøpe høyttaler kabler på en elektro sjappe :)

Men en spiller kan du jo ta med fra en bil til en annen :innocent:

Endret av Defus
Lenke til kommentar
når du ikke er kresen på lyd kommer det der til å holde lenge. Ville tro at det går greit å kjøpe høyttaler kabler på en elektro sjappe  :)

Men en spiller kan du jo ta med fra en bil til en annen  :innocent:

6344413[/snapback]

Ja Dynabel for nok holde til å begynne med. Siden jeg ikke har planer om å ha bilen så lenge så ser jeg ingen grunn til å investere i skikkelig kompsett. Det kan jeg heller gjøre når jeg kjøper en litt bedre bil.

Regner med at Eltek kan tilby meg høyttalerkabler i samme slengen... Ang spiller.. hvorfor kjøpe noe bedre enn Pioneer DEH-P4800MP? Den har jo det meste jeg trenger... :hmm: Isåfall hva anbefales? Gidder ikke bruke 3000 bare på spiller. Da kjøper jeg heller en drit bra samtidig med en bedre bil senere.

Lenke til kommentar
Jo, ser jo grei ut den spillern da :hmm:

6346676[/snapback]

Ja jeg trenger hvertfall ikke flere finesser... eneste viktige forskjellen mellom nevnte og en dyrere må være bedre lyd. Men nå skal jeg tross alt ha Dynabel elementer og ikke Morel's toppmodell :p Mulig jeg går for Focal sitt billigste sett, men det får tiden vise :cool:

Er Panasonic bra saker da? Hva med denne?

Lurer litt på hvorfor alle vil ha Alpine eller Pioneer egentlig :hmm:

Lenke til kommentar

Joda, den Pioneeren du linker til kommer til å fungere bra. Har hatt Panasonic en stund tilbake, men den forvrengte lyden når jeg spilte maks volum. Så kjøper du en slik å har anlegget på bare forsterkere må du kanskje stille spilleren ned litt volum før du begynner å stille på forsterkerene. Men for alt jeg vet kan det hende at de spillerene til Panasonic har fått rettet på det, da ville det ikke være noe galt med å kjøpe Panasonic i den prisklassen du nevner.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...