Gå til innhold

den lille asus a6ja vista tråden

anbar

Anbefalte innlegg

Denne tråden er forbeholdt de som har tips, erfaringer eller problemer med vista på Asus a6ja laptoppen, eller lignende. For de som lurer på andre spørsmål om a6ja, kan man se i denne tråden

Lyd:

Jeg installerte min vista beta 2 forleden med god suksess, foruten mangel på lyd så alt til å fungere. For å få lyden til å fungere brukte jeg driverne fra cd'n som fulgte med (xp), og nå er det lyd igjen. For de som er for late til å finne cd'n, trykk her.

edit: om laptoppen har vært i standby fungerer ikke lyden lenger.

Grafikk:

Nå har jeg det slikt at jeg bare fikk tak i tysk beta 2, og derfor får jeg ikke installert beta catalyst. Men for de som var smartere enn meg og valgte engelsk vista kan man laste ned catalyst beta her.

Nettverksdriver:

marvel's ethernet driver er å få fra windows update, dette forutsetter at du har et trådløst nettverk å koble deg til.

div. andre drivere er å finne på windows update.

Flere oppdateringer vil følge.

Endret av anbar
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det strengt tatt nødvendig med èn tråd for hver laptop og en tråd ekstra for den laptopen med Vista? Kanskje det er noe spesielt med A6Ja som jeg ikke er klar over, men hadde det ikke vært bedre med en Vista-tråd som kunne dekket alle laptoper generelt?

Og siden det er forskjellige drivere til Vista for hver maskin er det kanskje best å bare ta Vista-diskusjonen i hovedtråden for A6Ja? Jeg dømmer ikke idèen din. Bare spekulerer. Det er jo naturlig at det også blir en tråd for Vista på Tundra 1032X og Dell i6400, og mange andre også etterhvert.

Moderator kan godt slette denne posten etter å ha sett tråden og tatt en bestemmelse.

Lenke til kommentar
Er det strengt tatt nødvendig med èn tråd for hver laptop og en tråd ekstra for den laptopen med Vista? Kanskje det er noe spesielt med A6Ja som jeg ikke er klar over, men hadde det ikke vært bedre med en Vista-tråd som kunne dekket alle laptoper generelt?

Og siden det er forskjellige drivere til Vista for hver maskin er det kanskje best å bare ta Vista-diskusjonen i hovedtråden for A6Ja? Jeg dømmer ikke idèen din. Bare spekulerer. Det er jo naturlig at det også blir en tråd for Vista på Tundra 1032X og Dell i6400, og mange andre også etterhvert.

Moderator kan godt slette denne posten etter å ha sett tråden og tatt en bestemmelse.

6342747[/snapback]

Jeg skjønner tankegangen din, men når vi har gulost vs hvitost tråder mm. så synes jeg at en saklig tråd om et spesifikt tema passer bedre inn på forumet. Desverre har a6ja tråden blitt veldig stor og lang, med en førstepost som ikke svarer på de sedvanlige spørsmålene og heller gir nye brukere mange sider å lese igjennom (48 per idag med stort sett de samme spm) så synes jeg at denne populære laptoppen, som bestandig er utsolgt, fortjener en vista tråd.

Det er ikke, som jeg har registrert, en lignende tråd på forumet, og jeg tror denne tråden vil hjelpe mange igang med vista. Om det skulle vært en samletråd for alle vista-laptopper på forumet, ville denne bli svært uoversiktelig og lang og ikke gi brukeren den nødvendige informasjonen han trenger, dvs at flere tråder vil bli startet opp etterhvert som som nye får problemer, som resulterer i "kaos". :p

Iogmed at vista er en beta(med en god del bugs), og a6ja en populær laptop, så burde man samle komåetansen i en tråd.

Håper du nå forstår hvorfor jeg satte igang tråden.

Lenke til kommentar
  • 7 måneder senere...

Gjenoppliver denne gamle tråden.

Er det noen som har prøvd Windows Vista på sin A6Ja? Jeg vurderer det nå, siden Vista lanseres snart og da får jeg min OEM Ultimate Vista i posten.

Hvis noen har erfaringer så er det bare å pøse på!

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...