Gå til innhold

Får ikke lyd ved avspilling av MiniDV-tape.

Anbefalte innlegg

Hei!

Har et Canon MVX150i som er et par år gammelt.

Jeg har fått et par MiniDV-taper av en kamerat som jeg skulle føre over til pc'en min men jeg får ikke noe lyd ut av tapen. Det står bare og blinker med "Stereo 1" og "16 bit" i displayet. Selve bildet ser ut til å hakke litt det også.. Noen som har en idé om hvorfor jeg ikke får lyd her? Kan kameraet det er spilt inn på ha høyere oppløsning eller noe sånt på lyden? Er litt fersk på dette..

Jeg ser at jeg kan velge mellom 12 og 16 bit på audio-delen på kameraet mitt, samt Stereo1, Stereo2, Mix/Fixed og Mix/Vari. Jeg har prøvd de forskjellige variantene uten hell..

Noen som har vært ute for noe lignende og har et tips?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei!

Har et Canon MVX150i som er et par år gammelt.

Jeg har fått et par MiniDV-taper av en kamerat som jeg skulle føre over til pc'en min men jeg får ikke noe lyd ut av tapen. Det står bare og blinker med "Stereo 1" og "16 bit" i displayet. Selve bildet ser ut til å hakke litt det også.. Noen som har en idé om hvorfor jeg ikke får lyd her? Kan kameraet det er spilt inn på ha høyere oppløsning eller noe sånt på lyden? Er litt fersk på dette..

Jeg ser at jeg kan velge mellom 12 og 16 bit på audio-delen på kameraet mitt, samt Stereo1, Stereo2, Mix/Fixed og Mix/Vari. Jeg har prøvd de forskjellige variantene uten hell..

Noen som har vært ute for noe lignende og har et tips?

6342282[/snapback]

standard skal det vare 16 BIT.....

jeg hadde en liten problem, når jeg fikk MiniDVD som var tatt opp med Canon kamera. selv bruker jeg Sony. fikk ikke det til, bilde flimret og lyd var hakkete. når jeg lånte kamera som filmen vat tatt opp med, gikk det helt greit. prøv å låne den kamera som var filmen tatt med og da får du se om det funker.....

Lenke til kommentar

Hei igjen!

Jeg har ikke koblet kameraet til PC'en ennå.. det er på selve kameraet at jeg ikke får lyd.. har prøvd med et par av mine egne kassetter og de fungerer.. Men siden sist har jeg lest noe et annet sted i forumet her og lurer på om problemet kan skyldes at det er spilt inn som DVCam og ikke MiniDV?? For kassetten er på 60 minutter, men når jeg spolte gjennom den så var den full etter ca 41 min. dvs. det gikk ikke å spole lengre. Noen som vet noe om dette?

Lenke til kommentar
Hei.

Ja, det kan høres ut som du har fått en DVCAM kassett og da må du nok også ha en avspiller/kamera som kan spille av DVCAM.

-Kisp

6343703[/snapback]

Takk for linken, ble litt klokere nå.

"All DVCAM recorders and cameras can play back DV material, but DVCPRO support was only recently added to some models. DVCAM tapes (or DV tapes recorded in DVCAM mode) have their recording time reduced by one third."

Det ser da ut som at jeg har en MiniDV kassett som er spilt inn i "DVCAM mode".

Men er det noen som vet hva slags kamera som kan spille inn/av i "DVCAM mode" på en MiniDV kassett?

På forhånd takk!

Lenke til kommentar

Det er nok i utgangspunktet kun dyrere, "profesjonelle" kameraer og stasjonære DV/DVCAM avspillere som har den muligheten.

Om det er kameraten din som har tatt opp filmene kan du vel låne hans kamera?

-Kisp

Lenke til kommentar

Det kunne vært en idé ja, men han er ute på en lengre reise nå så det er ikke tilgjengelig på en stund, og jeg skulle ha redigert opptakene snarest mulig.. Har imidlertid funnet ut at jeg skal leie en Sony DSR-45 hos www.tv-team.no og så skal jeg på sikt kjøpe meg en Sony HVR-M15E hos www.video4.no. Den koster tjue lapper :cry: så da må jeg leie nå i første omgang. Takk for svar hvertfall! :grin:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...