GSM Skrevet 19. juni 2006 Del Skrevet 19. juni 2006 Hei! Nettop fått installert en H2O modchip i min pstwo men sliter endel med å boote baqup platerll. Noen ganger går det og noen ganger ikkje. Resetter maskinen gang på gang, men får meldingen om å sette i en ps2 disk, og rebooter igjen, for å så kanskje å klare å boote opp spillet. virker som om den noen ganger ikkje klarer å lese disken i det hele tatt.. selv med ekte plater.. Kan det være feil installert chip, eller bare chippen som suger? (kostet 199 kr:P) Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 19. juni 2006 Del Skrevet 19. juni 2006 Hei! Nettop fått installert en H2O modchip i min pstwo men sliter endel med å boote baqup platerll. Noen ganger går det og noen ganger ikkje. Resetter maskinen gang på gang, men får meldingen om å sette i en ps2 disk, og rebooter igjen, for å så kanskje å klare å boote opp spillet. virker som om den noen ganger ikkje klarer å lese disken i det hele tatt.. selv med ekte plater.. Kan det være feil installert chip, eller bare chippen som suger? (kostet 199 kr:P) 6342281[/snapback] dårlig laser? Lenke til kommentar
EssspeN Skrevet 20. juni 2006 Del Skrevet 20. juni 2006 Hei, Jeg har erfaring fra H20 chippen da jeg har installert 20 av disse, men har gått over til DUO3 nå. Først må du finne ut 1) Har du H20 chippen? eller har du 2) Den feilproduserte h20+ chippen? Slik ser H20 chippen ut ivertfall (som ikke er feilprodusert) Oki. så neste step. Hvilken maskin har du? Har du en slim eller tykk? Hva er spch nummeret? Har du en SCPH 75004 maskin så har den dårlig boot med h20 hvis du ikke legger til en resistor, men på de andre maskinene fungerer H20 veldig bra. Hvordan ser GROUND OG POWER ledning dine ut? Er de korte og tykke slik som på bildet? Dårlig GROUND eller DÅRLIG power kan gi de symptomene du beskriver. Når det gjelder selve BOOTINGEN av PS2 spillene er det punktene A,B,G,H,I som har med det å gjøre. Nå skal du IKKE lodde punkt H på H20 hvis du er i europa, så sjekk det. Sjekk deretter at det er god kontakt på A,B,G,I .. Hvis du ikke har loddet H ledningen og er sikker på at alt annet er OK, så kan du prøve å montere H ledningen også (gjør ingen skade) Dette kan hjelpe, men i utgangspunktet skal den ikke på. (H bruker til paching av NTSC konsoller) Hvis du kan legge ved et bilde av installasjonen din kan jeg muligens se andre feilkilder også. Lykke til! Lenke til kommentar
GSM Skrevet 20. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2006 Hei! MAskinen min er av modell SCPH-70004 ja, har loddet resistor på (subzero fix?) og skal få tatt non bilder av installeringen Den klarer uten problem å boote ting på brente cder, men når det kommer til spill på dvd sliter den Er chippen på bildet jeg har forresten. Når det gjelder den resistoren var jeg litt usikker på hvordan den skulle gjøres. forstod det sånn at den skulle loddes på mellom 2 resistorer på ps2'en? så har gjort det. Lenke til kommentar
EssspeN Skrevet 20. juni 2006 Del Skrevet 20. juni 2006 (endret) Hei!MAskinen min er av modell SCPH-70004 ja, har loddet resistor på (subzero fix?) og skal få tatt non bilder av installeringen Den klarer uten problem å boote ting på brente cder, men når det kommer til spill på dvd sliter den Er chippen på bildet jeg har forresten. Når det gjelder den resistoren var jeg litt usikker på hvordan den skulle gjøres. forstod det sånn at den skulle loddes på mellom 2 resistorer på ps2'en? så har gjort det. 6344425[/snapback] Okai, da vet jeg nok hva feilen din er .. Du har enten ødelagt 303, 683 eller 01d resistorene på hovedkortet eller loddet på feil resistor verdi. Hadde du et hovedkort med 303, 683 eller 01d resistorer? (der du lodda de på) Er de ødelagt kan du bytte den ut med en slik som er kjøpt på elfa, men først vil jeg vite om du har 303 , 683 eller 01d resistorer. Obs! De er svarte på hovedkortet og er lokalisert her: For the record har jeg aldri brukt subzero som er integret på chippen, har alltid lagt inn egen subzero pcb eller gjort summ0ne fix. Har du også kuttet den banen i hovedkortet? Endret 20. juni 2006 av EssspeN Lenke til kommentar
GSM Skrevet 20. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2006 Skal de to resistorene ha lik verdi? og skal man lodde på mellom de slik jeg har gjort? Mener den øverste var 683 og den nederst 303 eller noe sånt, så loddet på 2,0k resistor mellom de. Har kuttet banen ja. Tok å skrapte skikkelig av der nå, og fikk bootet opp et spill som ikkje gikk tidligere, men får ikkje til GTA ennå hehe, Lenke til kommentar
EssspeN Skrevet 20. juni 2006 Del Skrevet 20. juni 2006 Skal de to resistorene ha lik verdi? og skal man lodde på mellom de slik jeg har gjort? Mener den øverste var 683 og den nederst 303 eller noe sånt, så loddet på 2,0k resistor mellom de. Har kuttet banen ja. Tok å skrapte skikkelig av der nå, og fikk bootet opp et spill som ikkje gikk tidligere, men får ikkje til GTA ennå hehe, 6345465[/snapback] Nei, enten er det 2 stk 303 eller 2 stk 683. Fjerner du denne resistoren booter nok alt opp som normalt, men du har da ikke noe laserprotection. 683 er ikke den verste maskina, men har du 2 stk 303 må du ha en resistor der. Så den resistoren skal nok mellom 2 stk 303 eller 2 stk 683. Lenke til kommentar
GSM Skrevet 20. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2006 Fant feilen, han som loddet på chippen for meg har rett og slett loddet på mellom feile resistorer.. flaks ikkje hele greia røk resistorene er med verdi 683. Trenger eg ikkje noe resistor mellom de da? eller bør eg lodde på? Lenke til kommentar
EssspeN Skrevet 21. juni 2006 Del Skrevet 21. juni 2006 Fant feilen, han som loddet på chippen for meg har rett og slett loddet på mellom feile resistorer.. flaks ikkje hele greia røk resistorene er med verdi 683. Trenger eg ikkje noe resistor mellom de da? eller bør eg lodde på? 6348763[/snapback] I teorien så anbefales det at det er noe mellom de to på 683 ja.. Selv pleier jeg å bytte ut begge 683 med 1003 som på bildet over, men du kan også lodde på en resistor i mellom. Men funka det bedre når du fjernet resistoren? Hvem er det som har instrallert dette her? Lenke til kommentar
GSM Skrevet 21. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 21. juni 2006 Etter jeg fjernet resistoren unket alt ja får vel ta å få loddet den på mellom de riktige punktene da hehe. Var en kompis av meg som gjorde monteringen. Da mine loddeskills er litt mer moderate.. Har du forresten noen erfaring med v9 konsoller? Har en chip til liggende som jeg gjerne skulle montert i en v9 konsoll, men har høt den har vane for å ryke med chip. Lenke til kommentar
EssspeN Skrevet 21. juni 2006 Del Skrevet 21. juni 2006 Etter jeg fjernet resistoren unket alt ja får vel ta å få loddet den på mellom de riktige punktene da hehe. Var en kompis av meg som gjorde monteringen. Da mine loddeskills er litt mer moderate.. Har du forresten noen erfaring med v9 konsoller? Har en chip til liggende som jeg gjerne skulle montert i en v9 konsoll, men har høt den har vane for å ryke med chip. 6350490[/snapback] Ja, har installert i et titalls v9 maskiner så har god erfaring derifra også. Det er kanskje den verste maskinen å modde, spesielt hvis du får et hovedkort med lakk over via'sene på baksiden. Ivertfall mest jobb. v9 ryker sjeldent med chip hvis du foretar deg ROMEO MOD. Den innebærer at du løfter pinne no 17 på en intern chip på hovedkortet (uten å brekke den) og deretter kobler den til 5volts punkt på hovedkortet. Dette er det mange som kvier seg for. Via¨sene på baksiden må også skraves med en gjenstand for å komme til loddepunktene. Utenom det, så er en v9 like "enkel" som alle andre maskiner. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå