eLang Skrevet 19. juni 2006 Del Skrevet 19. juni 2006 Skal sette sammen en liten pc for å ha i stua koblet på en 26” LCD tv. CPU: AMD Sempron 3300+ HK: Asus K8N-VM mikro ATX Skjermkort: Asus VGA-Card nVidia 7300LE 128MB PCI-E DVI HDTV CPU’en er jeg ganske sikker på, men hovedkort og skjermkort er jeg litt i tvil. Burde det være HDTV-utlinje på skjermkortet?.. (tv'en er hd klar). Skal bygge kabinettet selv, så det spiller ingen rolle om det er atx eller mikro atx, men er det noen bakdeler med mikro? Dette er ment å være en billig pc, som hovedsakelig skal brukes til surfing, musikk og bildevisning og kanskje en og annen film. Noen som har noen tips eller erfaringer?.. Har resten av komponentene… Lenke til kommentar
pizzafordi Skrevet 19. juni 2006 Del Skrevet 19. juni 2006 http://www.asus.com.tw/products4.aspx?mode...3&l2=101&l3=296 dette hovedkortet har iallefall dvi,rgb og hdtv ut integrert, am2 og ddr2, så du har ddr1 fra før? Lenke til kommentar
eLang Skrevet 20. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2006 Det kan jo hende at jeg kommer til å spille littegrann. Er det noe ytelseforskjell mellom pci ex. og agp?.. Lenke til kommentar
eLang Skrevet 20. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2006 Noen som kan foreslå et "bra" skjermkort til den svimlende sum av 500,- ? Lenke til kommentar
pizzafordi Skrevet 20. juni 2006 Del Skrevet 20. juni 2006 (endret) Har du ram fra før? det skjermkortet som du kjøper løst til 500kr er omtrent like bra som det integrerte en del bedre da. Det integrerte skjermkortet benytter seg av rammen i pcen. så en fordel er spar 500kr på å kjøpe skjermkort fordi det er integrert. Ideen her er at du kjøper ram på 667mhz istedenfor bruker den rammen du kansje har fra før? som er på 400mhz, så da vil det integrerte skjermkortet benytte seg av den rammen som er på hovedkortet, og i dette tilfelle er det en fordel med rask ddr2 667mhz. selv om båndbredden er noe annerledes beregnet. pci x1 er dinosaur agp x2/x4/x8 er sabeltann tiger pci-express X16 dagens standard så hvis du skal gå til innkjøp av ram utenom så anbefaler jeg deg å vurdere å kjøpe dette kortet med 667mhz ram til single core og benytte deg av skjermkortet som er integrert, pci-e kort kan du alltid kjøpe og sette i maskin hvis du har noe behov. single core 2.4ghz da den bare koster 1200kr, 2 uker siden koster den 2500kr. evt 2.2ghz 1000kr 2ghz 900kr, sempron gir ingen gevinst i dag, da det er pris reguleringtid. Endret 20. juni 2006 av pizzafordi Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå