RulleRimfrost Skrevet 19. juni 2006 Del Skrevet 19. juni 2006 Siden det bare er dårlig fotball på TV sitter jeg å koder litt css. Har støtt på et problem. Jeg ønsker å sentrere noe litt avansert innhold, men det ser ut til at IE tolker css litt forskjellig fra andre. Jeg har en kontainer-div for sentrering. Øverst i denne har jeg en logo.gif, og deretter følger mine inndelings-diver som er position:absolute, og som bruker margin-top for vertikal plassering. Problemet er at IE plasserer i forhold til nederste kant på logoen min, mens de andre plasserer i forhold til overkanten til kontainer-div. Eksempel Bilde fra IE6 Bilde fra FireFox Noen som sitter på en hack som kan hjelpe ? Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 23. juni 2006 Del Skrevet 23. juni 2006 (endret) Det at produsentene av IE har valgt å ikke være kompitable med resten av vedren, er irriterende. Samtidig leser IE interne saker som andre lesere hopper elegant over. Gi elementet ditt en ekstra klasse, eks: class="klasse1 klasse2", og legg den ekstra klassen inn i denne koden som du putter mellom <head></head>: <!--[if IE]> <style> .klasse2 { top: -5px; } </style> <![endif]--> Nå kan du manipulere i vei, for å tilpasse sakene mot IE. Endret 23. juni 2006 av neitakk Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 23. juni 2006 Del Skrevet 23. juni 2006 Eventuelt kan du også bruke !important; regelen, da IE skipper denne glatt.. .klasse { top: 15px !important; // Leses av alle andre nettlesere top: 10px; // Leses av IE } Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 23. juni 2006 Del Skrevet 23. juni 2006 Stilig, den der har jeg ikke sett før. Er det godkjent hos w3c? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå