Gå til innhold

Traktor som sitter fast på jordet

Anbefalte innlegg

Hei !

Jeg er fersking i fotogamet og ønsker kritikk på bildet under. Ønsker å lære mer og ønsker derfor tilbakemeldinger.

Bildet er tatt med et Nikon D50, iso 200 og med et 70-300 Nikon objektiv.

Litt om bildet: På leten etter gode motiver fant jeg og en kamerat denne Massey'en ved Lysekloster utenfor Bergen. Syntes bildet forteller mye og er interessant.

Hva synes dere?

post-97513-1151436124_thumb.jpg

Endret av Spiffster
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for tilbakemeldinger :) Når jeg forminsket bildet bildet for å få lastet det opp så ble det på lave 590kb. Det har kanskje virket noe inn på skarpheten. Mesteparten skyldes nok at jeg ikke hadde med stativet på denne turen.

PMnormal:Hva mener du med retning foran traktoren? Hvordan ville du tatt bildet?

Du nevnte resizing i en tidl post. Er maksverdiene satt på fysisk oppløsning av bildet eller er det kun 30mb som er begrensingen?

Endret av Spiffster
Lenke til kommentar

Hva maksstørrelsen på et bilde er, har jeg aldri funnet ut. Har ikke forsøkt heller, men jeg har ikke klart å overføre noen bilder i full størrelse på pm.

Det med retning handler om hvordan du leser bildet. Som vestlig (som jeg regner med at du er), så er du vant med å lese fra venstre til høyre. For at et bilde ikke skal tippe over, og miste dynamikken, så passer det ofte best med litt luft på høyre side. Det sammenfaller med at det er i den retningen traktoren er vendt. Da inntreffer også en regel om luft i blikkretning. Man kan på en dum måte si at frontlyktene på et kjøretøy er bilens øyne, og da skal man altså ha mer luft foran kjøretøyet, enn bak det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...