Spiffster Skrevet 19. juni 2006 Rapporter Del Skrevet 19. juni 2006 (endret) Hei ! Jeg er fersking i fotogamet og ønsker kritikk på bildet under. Ønsker å lære mer og ønsker derfor tilbakemeldinger. Bildet er tatt med et Nikon D50, iso 200 og med et 70-300 Nikon objektiv. Litt om bildet: På leten etter gode motiver fant jeg og en kamerat denne Massey'en ved Lysekloster utenfor Bergen. Syntes bildet forteller mye og er interessant. Hva synes dere? Endret 27. juni 2006 av Spiffster Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 19. juni 2006 Rapporter Del Skrevet 19. juni 2006 Trur der skjedde noko tull når du lasta opp biletet, ser berre 30% av det. Lenke til kommentar
madgringo Skrevet 19. juni 2006 Rapporter Del Skrevet 19. juni 2006 Jeg ser ingenting nå... Lenke til kommentar
Christian_ Skrevet 19. juni 2006 Rapporter Del Skrevet 19. juni 2006 Jeg ser ingenting nå... 6341815[/snapback] Ikke jeg heller... Lenke til kommentar
Spiffster Skrevet 19. juni 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 19. juni 2006 (endret) Får av en eller annen grunn ikke lastet opp hele bildet. Prøver igjen med en ny post imorgen Endret 19. juni 2006 av Spiffster Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 19. juni 2006 Rapporter Del Skrevet 19. juni 2006 Bruk gjerne den samme posten. Husk å resize bildet før du legger det ut. Det er mulig filen er for stor. Lenke til kommentar
Spiffster Skrevet 27. juni 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 27. juni 2006 Da kom endelig bildet inn! Måtte resize til 80% bredde og høyde. Hva synes dere? Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 27. juni 2006 Rapporter Del Skrevet 27. juni 2006 Er bildet litt ute av fokus? Syns hele greia "svømmer" når man fokuserer på det, altså det er vanskelig å få fokusert skikkelig på traktoren når man ser på. Lenke til kommentar
oddity Skrevet 27. juni 2006 Rapporter Del Skrevet 27. juni 2006 Jeg synes bildet var ganske kult Jeg har ikke noe greie på foto, men det var et fint motiv, og jeg ble sittende å se på bildet en liten stund! Lenke til kommentar
madgringo Skrevet 27. juni 2006 Rapporter Del Skrevet 27. juni 2006 Jeg synes bildet var ganske kult Jeg har ikke noe greie på foto, men det var et fint motiv, og jeg ble sittende å se på bildet en liten stund! 6395020[/snapback] Jeg ble også sittende å se på en stund, fint bildet, synd det var litt ute av fokus:) Lenke til kommentar
osse-mon waits for alice Skrevet 27. juni 2006 Rapporter Del Skrevet 27. juni 2006 Litt ute av fokus, og litt lite spenning i bildet. Det siste er riktignok litt subjektivt. Alt i alt synes jeg det er et ok motiv Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 27. juni 2006 Rapporter Del Skrevet 27. juni 2006 Pen bonderomantikk, men det mangler litt på skarphet, og jeg har også en liten innvending til komposisjonen. Selv om traktoren ikke har fører, så ser det ut som om den er i ferd med å kjøre ut av bildet. Litt mer retning foran traktoren, hadde skapt et mer harmonisk bilde. Lenke til kommentar
Spiffster Skrevet 27. juni 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 27. juni 2006 (endret) Takk for tilbakemeldinger Når jeg forminsket bildet bildet for å få lastet det opp så ble det på lave 590kb. Det har kanskje virket noe inn på skarpheten. Mesteparten skyldes nok at jeg ikke hadde med stativet på denne turen. PMnormal:Hva mener du med retning foran traktoren? Hvordan ville du tatt bildet? Du nevnte resizing i en tidl post. Er maksverdiene satt på fysisk oppløsning av bildet eller er det kun 30mb som er begrensingen? Endret 27. juni 2006 av Spiffster Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 27. juni 2006 Rapporter Del Skrevet 27. juni 2006 Hva maksstørrelsen på et bilde er, har jeg aldri funnet ut. Har ikke forsøkt heller, men jeg har ikke klart å overføre noen bilder i full størrelse på pm. Det med retning handler om hvordan du leser bildet. Som vestlig (som jeg regner med at du er), så er du vant med å lese fra venstre til høyre. For at et bilde ikke skal tippe over, og miste dynamikken, så passer det ofte best med litt luft på høyre side. Det sammenfaller med at det er i den retningen traktoren er vendt. Da inntreffer også en regel om luft i blikkretning. Man kan på en dum måte si at frontlyktene på et kjøretøy er bilens øyne, og da skal man altså ha mer luft foran kjøretøyet, enn bak det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå