Midnight_walker Skrevet 20. juni 2006 Del Skrevet 20. juni 2006 Japan brukte faktisk ninjaer under 2. verdenskrig... Det med at ninjaer hadde halvt magiske evner er en myte, men de var eksperter på å utnytte skygger og objekter for å gjemme seg og snike. Forskjellen på en Samurai og en Ninja er: - Ninjaer brukte de på oppdrag som: Etterretning, snikmord, hemmelige oppdrag osv. - Samuraier var krigere som sloss åpenlyst på slagmarker eller som vakter i landsbyer og slikt... Lenke til kommentar
P-in-P Skrevet 20. juni 2006 Del Skrevet 20. juni 2006 Kan si det litt enklere: Ninja - Spion Samurai - Leiesoldat Lenke til kommentar
edds Skrevet 20. juni 2006 Del Skrevet 20. juni 2006 Vestens bilde på Ninjaer og østens bilde på Ninjaer er to veldig forskjellige ting, forresten. I Japan etc. fremstilles de som trollmenn, med masse magiske krefter. Dette kom av at Hypnose og Gift var mye brukt, ++ en del overtro blandt folket. Vesten derimot ser på ninjaer som svartkledde snikmordere. Hvilken stemmer? PS: Robert Hamburger er en genial person. Lenke til kommentar
Det Dvergiske Kaffebord Skrevet 20. juni 2006 Del Skrevet 20. juni 2006 Forresten, jeg har hørt rykter om at det er ingen som vet at ninjaene egentlig eksisterer. Noen mener at det er noe den japanske regjeringen kanskje bare har funnet opp eller iallefall hypet opp for å øke moralen i landet. Hadde ikke forundret meg for dette gjorde de jo med samuraiene. Hvis man ikke finner beviser for ninjaene så kan man uansett unskylde seg med at de var så gode til å slette bevis at ingen kan bevise at de har eksistert. Lenke til kommentar
theDurkan Skrevet 20. juni 2006 Del Skrevet 20. juni 2006 (endret) Det fins ingen ninja-kampsport. Du har blitt lurt av media. 6341895[/snapback] Så ninjitsu er bare noe de diktet opp i østen og har laget uendelig med flmer med ninjitsu som hovedelement osv..? Nei, ninjitsu eksisterer det, men jeg mener det er forbudt å praktisere og lære bort i Norge... 6342046[/snapback] Nope. Vært på trening med folk som driver med det. Gud for en genial tråd Endret 20. juni 2006 av Mixel Lenke til kommentar
Sluven Skrevet 20. juni 2006 Del Skrevet 20. juni 2006 Forresten, jeg har hørt rykter om at det er ingen som vet at ninjaene egentlig eksisterer. Noen mener at det er noe den japanske regjeringen kanskje bare har funnet opp eller iallefall hypet opp for å øke moralen i landet. Hadde ikke forundret meg for dette gjorde de jo med samuraiene.Hvis man ikke finner beviser for ninjaene så kan man uansett unskylde seg med at de var så gode til å slette bevis at ingen kan bevise at de har eksistert. 6347810[/snapback] Rumor has it! Tror nok de har funnest ja...eller vet det... Lenke til kommentar
So|o Skrevet 20. juni 2006 Del Skrevet 20. juni 2006 Er det sånn du tenker på å bli ? Her er en moderne Ninja som kaller seg "Urban Ninja" :!: Lenke til kommentar
P-in-P Skrevet 20. juni 2006 Del Skrevet 20. juni 2006 (endret) Pass på for the ru-nby-put-ting-yo-uto-sleep style http://video.google.com/videoplay?docid=-2...2&q=urban+ninja Endret 20. juni 2006 av P-in-P Lenke til kommentar
Arne_F Skrevet 20. juni 2006 Del Skrevet 20. juni 2006 Er det sånn du tenker på å bli ? Her er en moderne Ninja som kaller seg "Urban Ninja" :!: 6348394[/snapback] Haha, fy faen så bra! Lenke til kommentar
eucalor Skrevet 20. juni 2006 Del Skrevet 20. juni 2006 nærmeste du kommer i norge er vel http://www.bujinkandojonorway.no/ jeg trente der i mine yngre dager, og da drev de med både shuriken og katanatrening. Lenke til kommentar
Minus Skrevet 21. juni 2006 Del Skrevet 21. juni 2006 Jeg var ninja i går, men ikke si det til noen! Lenke til kommentar
shizz kebab Skrevet 22. juni 2006 Del Skrevet 22. juni 2006 Den skal tidlig krøkes.. Lenke til kommentar
Great_cornholio Skrevet 5. desember 2006 Del Skrevet 5. desember 2006 Ninjitsu er eksisterende. Folk flest som har svart her på denne tråden er uvitende i forhold til Ninjitsu. Ninjitsu er egentlig ikke en kampsport, men en livsstil. For å bli mester i ninjitsu må man ha tålmodighet. Det krever nesten hele livet ditt. Jeg har studert Ninjitsu i nesten 25 år nå, og jeg er fremdeles ikke ferdig utlært. Man lærer seg ikke bare å forsvare seg selv, men også å unngå konfrontasjon i en kamp. En mester i Ninjitsu kan drepe et menneske med kun et skrik. Den beste måten å lære Ninjitsu i Norge på er å: besøke disse sidene http://www.bujinkan.no/, http://ninjitsuryu.com, http://www.ninja-gear.com/books/ninja-books/. Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082 Skrevet 5. desember 2006 Del Skrevet 5. desember 2006 Skulle ønske jeg kunne bli en ninja. Hadde vært skikkelig kult Lenke til kommentar
shizz kebab Skrevet 5. desember 2006 Del Skrevet 5. desember 2006 En mester i Ninjitsu kan drepe et menneske med kun et skrik. 7432110[/snapback] Sant? Hvordan er det mulig? Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082 Skrevet 5. desember 2006 Del Skrevet 5. desember 2006 Skrike så høyt at hjertet til vedkommende stopper? Nei, men seriøst! Fortell! Lenke til kommentar
Frohman Skrevet 5. desember 2006 Del Skrevet 5. desember 2006 Hadde vært kjempe passende om noen hadde giddet å finne ninja stripene til M av Mads Eriksen. Han er så jævlig knall. :!: Lenke til kommentar
Mr. Bojangles Skrevet 5. desember 2006 Del Skrevet 5. desember 2006 Du vil sikkert frem til kampsystemet ninjutsu. Skal du bli ninja, må du lære deg dette. Her er en norsk side: http://www.sanshin.tk/ Når du er ferdig utlært kan du f.eks. gå på Finn.no eller Aetat for å se om det er noen arbeidsgivere som har bruk for ninjaer. 6341891[/snapback] Jepp, ingen tvil om at ninja-bransjen er i en stor vekstperiode. Ønsker man en utdanning der man er så godt som sikret jobb er ninja veien å gå. Lenke til kommentar
vargaz Skrevet 6. desember 2006 Del Skrevet 6. desember 2006 Vær så mye ninja du vil, skyter deg med en pistol før du rekker å trekke stjernen... Lenke til kommentar
SSSø Skrevet 6. desember 2006 Del Skrevet 6. desember 2006 Så du går alltid rundt med pistol? Jeg hiver en stein bakhodet på deg før du får løpt hjem og hentet pistolen. Dette var en morsom tråd. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg