varjas Skrevet 19. juni 2006 Del Skrevet 19. juni 2006 Er det mulig at den innebygde firewallen i routeren kan blokke ting som sendinger og webcam på msn? sliter med dette, men mistenker kanskje selve internettlinjen. Lenke til kommentar
bitcowboy Skrevet 19. juni 2006 Del Skrevet 19. juni 2006 Hei, det er fullt mulig å blokkere porter i en router (inn/utgående) for å forhindre bruk av enkelte tjenester. MEN: Vanligvis er dette ikke forhåndsinnstillt, dvs. vedkommende som har kontroll over routeren må i så tilfelle ha gjort spesielle innstillinger. Dette er for MSN faktiskt ikke så enkelt siden den kan bruke mange forskjellige porter. Det kan hende at man får problemer med NAT'ingen og derfor ikke får det til. Jeg har selv opplevd at audio / video fungerer bra mot en kompis mens det overhodet ikke fungerer mot en annen. ISP din blokkerer vanligvis ikke slike tjenester - en telefon burde avklare det. Hilsen, bit Lenke til kommentar
varjas Skrevet 19. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2006 Takk for svar. Det funket hos en person, men ikke hos en annen igjen lissom, så det er nok noe i det du sier, men hvordan åpner man alle disse portene? Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 19. juni 2006 Del Skrevet 19. juni 2006 Støtter routeren UPNP? gjør den det så slå det på, UPNP fungerer slik at programer som støtter det kan åpne og lukke porter i routeren etter behov noe som gjør at du slipper å drive med portmapping i routeren. og husk har du en maskinvare brannvegg (slik som er innegygget i din router) så anbefaler jeg sterkt at du slår av windows sin innebygge brannvegg da 2 brannvegger etter en annen kan lage mye tull. Lenke til kommentar
varjas Skrevet 20. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2006 (endret) Nettopp fått mail fra Telenor om at de har begrenset linjen min.. fint å vite Får vel prøve å laste ned Norton Internet Security :S Irriterende program forøvrig. Grunnen til dette er at linjen har blitt flyttet fra et sted med 3 pc'er... Satse på at det ikke er min som har forårsaket det. Holder det å sende mail i retur med at det skal være fikset? Endret 20. juni 2006 av varjas Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå