Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Firewall i Router blokker msn tjenester?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei,

det er fullt mulig å blokkere porter i en router (inn/utgående) for å forhindre bruk av enkelte tjenester.

MEN:

Vanligvis er dette ikke forhåndsinnstillt, dvs. vedkommende som har kontroll over routeren må i så tilfelle ha gjort spesielle innstillinger. Dette er for MSN faktiskt ikke så enkelt siden den kan bruke mange forskjellige porter.

Det kan hende at man får problemer med NAT'ingen og derfor ikke får det til. Jeg har selv opplevd at audio / video fungerer bra mot en kompis mens det overhodet ikke fungerer mot en annen.

ISP din blokkerer vanligvis ikke slike tjenester - en telefon burde avklare det.

Hilsen,

bit

Lenke til kommentar

Støtter routeren UPNP? gjør den det så slå det på, UPNP fungerer slik

at programer som støtter det kan åpne og lukke porter i routeren etter

behov noe som gjør at du slipper å drive med portmapping i routeren.

og husk har du en maskinvare brannvegg (slik som er innegygget i din router) så anbefaler jeg sterkt at du slår av windows sin innebygge brannvegg da 2 brannvegger etter en annen kan lage mye tull.

Lenke til kommentar

Nettopp fått mail fra Telenor om at de har begrenset linjen min.. fint å vite :p

Får vel prøve å laste ned Norton Internet Security :S Irriterende program forøvrig.

Grunnen til dette er at linjen har blitt flyttet fra et sted med 3 pc'er... Satse på at det ikke er min som har forårsaket det. Holder det å sende mail i retur med at det skal være fikset? :p

Endret av varjas
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...