Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Restarter og henger seg


Anbefalte innlegg

Jeg så andre postinger om noe lignende, men dette er ikke helt det samme.

 

Maskinen funger helt perfekt til vanlig. Men når jeg eksporterer video fra Adobe Premiere, eller konverterer videofiler med Canopus Pro Coder, restarter maskinen helt plutselig etter en stund, eller det kommer en feilmelding.

 

Har slått av "auto restart if system error"..eller noe i den duren.

 

Tidligere har jeg fått bukt med problemet ved å ta ut RAM brikkene og sette inn igjn, men nå hjelper ingen ting. Jeg har 2x256 Mb ram.

 

Litt rart at det kun er når jeg jobber med video at det skjærer seg. Det har fungert helt perfekt i flere år, men den siste tiden har dette begynt å skje.

 

Noen tips?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvor sjekker jeg temperaturene?

 

Skal gå over viftene.

 

Hva har skjermkortet med dette å gjøre egentlig? Når jeg konverterer vises ikke noe bilde, så kravet til skjermkort er vel uansett minimalt? Eller tar jeg feil?

 

Tommy

6342724[/snapback]

Skjermkortet er ofte med i encoding og avspilling av video.

 

Temperatur på cpu sjekker du best i BIOS. Temperatur på skjermkortet kan du nok sjekke i konfigurasjonsprogrammet til skjermkortet.

 

Hilsen,

efikkan.

Lenke til kommentar

Finner ikke noe på skjermkortet, men:

 

CPU : 62grader

Sys : 60 grader

 

cpu fan 3200 omdr.

fan 2 : 0 omdr.

 

Alle viftene jeg ser sviver, en på prosessoren, en på hovedkortet, en i sidedøren og en ved strømforsyningen.

 

Men er ikke 62 grader høyt? Maskinen står til og med i nærheten av et åpent vindu, og det er ikke spesielt varmt ute nå heller. Den står heller ikke særlling innelukket og trangt.

 

Tommy

Lenke til kommentar
Finner ikke noe på skjermkortet, men:

 

CPU : 62grader

Sys : 60 grader

 

cpu fan 3200 omdr.

fan 2 : 0 omdr.

 

Alle viftene jeg ser sviver, en på prosessoren, en på hovedkortet, en i sidedøren og en ved strømforsyningen.

 

Men er ikke 62 grader høyt? Maskinen står til og med i nærheten av et åpent vindu, og det er ikke spesielt varmt ute nå heller. Den står heller ikke særlling innelukket og trangt.

 

Tommy

6342852[/snapback]

Hei,

 

62grader skal ikke være noe problem, men det er litt høyt, last ned everest, og sjekk skjermkort tempen der:)

 

PS! Sjekk om du har koblet vifte til FAN2, siden det stod 0 omdr., litt rart. Sjekk det

 

Mvh Jon

Endret av Ilsaldur
Lenke til kommentar

Det var veldig mye støv/lo i kjøleribbene og vifta. Fikk bort det, og den så ut til å stabilisere seg på noen og førti grader. Fikk konvertert greit nå, så det er nok temperaturen som er problemet.

 

Vet jammen ikke hva fan2 er... som sagt så går alle viftene...men kanskje det er mulig å koble til en til, og at den viser 0 siden det ikke er koblet noen til der?

 

Tommy

Lenke til kommentar
Det var veldig mye støv/lo i kjøleribbene og vifta. Fikk bort det, og den så ut til å stabilisere seg på noen og førti grader. Fikk konvertert greit nå, så det er nok temperaturen som er problemet.

 

Vet jammen ikke hva fan2 er... som sagt så går alle viftene...men kanskje det er mulig å koble til en til, og at den viser 0 siden det ikke er koblet noen til der?

 

Tommy

6343052[/snapback]

Neida sikkert bare enn liten feil :) Men siden alt har stablisert seg, så virker jo alt greit:)

 

Mvh Jon

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...