Gå til innhold

Toll på t-skjorter?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Om den koster over 200 kroner ja. Blir pakken merka med "Gift" er grensa for moms øka til 1000 kroner.

 

Men over 200 på klær så må du betale begge delar ja.

 

Slenger inn eit eksempel klippet frå Toll.no

Pris på skjorte: kr 210,-

Frakt og forsikring: kr 40,-

Toll: 10,7 % av kr 250,-  (regnes ut fra varens verdi inkludert frakt og eventuell forsikring): kr 26,75,-   

Merverdiavgift: 25% av (250,- + 26,75,-) (regnes ut fra varens verdi inkludert frakt og eventuell forsikring): kr 69,00,-

Avgifter totalt  (avrundet til hele kroner): kr 96,00,-

Lenke til kommentar
Så hvis den er merket "gift", og verdien er under 1000 kr, så blir det bare 10-20% i toll?

6341375[/snapback]

altså det kan ikke bli mere enn 20% på klær lell.

Men det med gift så veit jeg ikke, tror sånn at man slepper toll på varer under 200kr inkl. frakt. Men frakt fra usa bruker i seg selv å koste ca 200.

Lenke til kommentar
Så hvis den er merket "gift", og verdien er under 1000 kr, så blir det bare 10-20% i toll?

6341375[/snapback]

altså det kan ikke bli mere enn 20% på klær lell.

Men det med gift så veit jeg ikke, tror sånn at man slepper toll på varer under 200kr inkl. frakt. Men frakt fra usa bruker i seg selv å koste ca 200.

6341417[/snapback]

Du blander toll og moms her.

 

På pakker som koster under 200 kroner (inkludert frakt) vil det ikkje bli lagt på 25% moms.

På pakker som koster under 1000 kroner (inkludert frakt) som er merka "Gift" vil det ikkje bli lagt på 25% moms.

På klær vil det alltid bli lagt på ei 10-20% tollavgift av den totale summen (inkludert frakt og moms).

 

Ein pakke med ei T-skjorte med totalsum på 150,- kroner vil det bli lagt på ei tollavgift på 10-20%, men ikkje noko meir ut over dette.

 

Ein pakke med ei T-skjorte med totalsum på 400,- kroner vil det bli lagt på ei tollavgift på 10-20% og du må betale 25% moms. Blir pakken merka med "Gift" må du ikkje betale moms.

 

Ein pakke som koster 1000 kroner eller meir må du alltid betale 25% moms for i tillegg til tollavgift på 10-20%.

Endret av zeph
Lenke til kommentar

det jeg lurte på... er når man betaler med paypal. hvordan skal pakken tolles hvis det ikke står pris på pakkeseddelen? bare produkt info. er man pålagt å informere om pris på produktet??

 

jeg bestilte diverse klær fra ebay. ny fra "forhandler". betalte med paypal. noen som har erfaring/kunnskap på området?

Endret av Hydrolift
Lenke til kommentar
tror du kommer til å tape uansett. jævla drittlandet her har tetta igjen de fleste smutthull ang. skatter, avgifter og mva.. jeg blir skuffa og sliten nåt jeg tenker på det for mye. huff

6378482[/snapback]

man taper ikke fra å kjøpe fra usa, kjøpt meg 3 genserer som har kommet til å koste 1000kr pr. stykk i norge, de betalt jeg ca 300for.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...