Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Får ikke startet opp Windows

Anbefalte innlegg

Jeg håper det er noen der ute som tar seg tid til å hjelpe en stakkar som ikke skjønner seg på noe når det gjelder datamaskiner, men som veldig gjerne skulle hatt sin gamle bærbare Toshiba til å fungere igjen.

Problem: "Følgende fil mangler eller er skadet:" C:\Windows\command\display.sys" "Det er en feil i config.sys linje 11" og

C:\Windows\command\country.sys" "Det er en feil i config.sys linje 12".

Så kjører den ScanDisk med overflateanalyse på disse stasjonene. Jeg får senere beskjed om at det er flere filer på Stasjon C som er lagret på feil måte og som overskriver hverandres data. ScanDisk kontrollerer Stasjon C for feil og krysskoblede filer. Problemet blir funnet og jeg får valget om å reparere for å unngå at filene ikke overskriver hverandres data, noe jeg gjør. Men den fullfører aldri reparasjonen, og hele seansen gjentar seg selv hele tiden (etter ca 92% av rep. er fullført).

Er det noen som vet hva som kan gjøres for å redde min gamle Toshiba BPC C566 (det er i hvertfall det som står på kvitteringen min :roll: ). Den er kjøpt i 2000, men jeg vil ikke gravlegge den riktig ennå...

På forhånd takk for svar.

Hilsen Emos

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei og velkommen til forumet!

Forsøk sikkermodus. (F8 under oppstart)

Du bør nok legge inn Windows på nytt.

Hilsen,

efikkan.

6342008[/snapback]

Hei og takk for det!

Ja, jeg leste noe om F8, skjønte ikke helt hva jeg skulle gjøre etter at jeg hadde valgt sikkerhetsmodus... Så BLÅ er jeg :blush:

Var nok redd for at jeg måtte legge inn Windows på nytt.. Får se om jeg ikke kan få tak i det noe sted, aner ikke hvor jeg har den cd'en nemlig!

Tusen takk for svar.

Lenke til kommentar
Hei og velkommen til forumet!

Forsøk sikkermodus. (F8 under oppstart)

Du bør nok legge inn Windows på nytt.

Hilsen,

efikkan.

6342008[/snapback]

Hei og takk for det!

Ja, jeg leste noe om F8, skjønte ikke helt hva jeg skulle gjøre etter at jeg hadde valgt sikkerhetsmodus... Så BLÅ er jeg :blush:

Var nok redd for at jeg måtte legge inn Windows på nytt.. Får se om jeg ikke kan få tak i det noe sted, aner ikke hvor jeg har den cd'en nemlig!

Tusen takk for svar.

6342112[/snapback]

Jeg tenkte at du kunne forsøke å starte pcen i sikkermodus for å se om du får skjermbilde osv. Om du ventet lenge og ingenting hendte etter at du hadde valgt sikkermodus, så må du nok formatére og legge inn Windows på nytt.

Hilsen,

efikkan.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...