Flexmastah Skrevet 19. juni 2006 Del Skrevet 19. juni 2006 Skjermkort: Pentuim 4, 6610XL Hei! For et par dager siden lastet jeg ned den nyeste driveren fra nvidia.com til mitt skjermkort (jeg er helt sikker på at jeg lastet ned riktig driver). Like etterpå skrudde pc-en seg av. Det er mulig at dette var tilfeldig, men det har ikke skjedd før. Et par dager senere ble skjermen plutselig helt svart! Hver gang jeg starter pc-en nå, er det lange streker over hele skjermen, og bildet forsvinner helt når jeg går inn i windows. Jeg har senere prøvd 3 forskjellige drivere til skjermkortet, men ingen funker! Er dette et sikkert tegn på et defekt graffikkort, eller kan det være en driver som har fucka opp hele systemet? Kortet ser like helt ut, og det luktet ikke svidd da systemet fucka seg. Hjelper det i så fall å formatere, eller må jeg invistere i et nytt grafikkort? Help meg, plz! Lenke til kommentar
Dev- Skrevet 19. juni 2006 Del Skrevet 19. juni 2006 Skjermkort: Pentuim 4, 6610XL Hei! For et par dager siden lastet jeg ned den nyeste driveren fra nvidia.com til mitt skjermkort (jeg er helt sikker på at jeg lastet ned riktig driver). Like etterpå skrudde pc-en seg av. Det er mulig at dette var tilfeldig, men det har ikke skjedd før. Et par dager senere ble skjermen plutselig helt svart! Hver gang jeg starter pc-en nå, er det lange streker over hele skjermen, og bildet forsvinner helt når jeg går inn i windows. Jeg har senere prøvd 3 forskjellige drivere til skjermkortet, men ingen funker! Er dette et sikkert tegn på et defekt graffikkort, eller kan det være en driver som har fucka opp hele systemet? Kortet ser like helt ut, og det luktet ikke svidd da systemet fucka seg. Hjelper det i så fall å formatere, eller må jeg invistere i et nytt grafikkort? Help meg, plz! 6340664[/snapback] Kan vel se ut som om driveren har ødelagt her. Det finnes et program som heter Drivercleaner på nettet. Søk etter det, bruk det og legg inn de driverene du hadde som fungerte. Lenke til kommentar
Janniz Skrevet 20. juni 2006 Del Skrevet 20. juni 2006 Som nevnt ovenfor, finn Drivercleaner. Og husk å avinstallere gamle drivere før du legger inn nye! Kontrollpanel --> legg til/fjern programmer --> Fjern Som regel går det greit selv om du legger inn nye uten å slette de gamle, men det kan gå gale så er ikke verdt å ta sjansen. Lenke til kommentar
Flexmastah Skrevet 20. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2006 Har prøvd med Driver Cleaner nå, men det ser ikke ut til å bli noe bedre :S Jeg prøver å formatere, og hvis ikke det heller hjelper kjøper jeg et nytt kort. 6610XL er vel heller ikke akkurat det nyeste kortet på markedet, så måtte vel oppgradert det snart uansett Takker for alle svar! Lenke til kommentar
KickF Skrevet 20. juni 2006 Del Skrevet 20. juni 2006 Har prøvd med Driver Cleaner nå, men det ser ikke ut til å bli noe bedre :S Jeg prøver å formatere, og hvis ikke det heller hjelper kjøper jeg et nytt kort. 6610XL er vel heller ikke akkurat det nyeste kortet på markedet, så måtte vel oppgradert det snart uansett Takker for alle svar! 6344177[/snapback] Har du prøvd å starte PC i sikkerhetsmodus ( F8 ved oppstart ) ... i sikkerhetsmodus så skal Windows kun laste standar vga driver så da får du ivertfall funnet ut om det er eit driver-relater problem Lenke til kommentar
-¤Zen¤- Skrevet 20. juni 2006 Del Skrevet 20. juni 2006 Driverne som har stilt oppløsningen for høyt eller Hz'n kanskje. Har du TV og lignende tilkoplet? kople fra den, jeg brukte å ha problemer me at bilde bare ville på den fordi PC skjermen var ustabil. Lenke til kommentar
Flexmastah Skrevet 20. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2006 Har prøv å starte i sikkehetsmodus, og da funker jo grafikken helt fint. Når jeg avinnstalerer driverne til skjermkortet kan jeg gå inn i windows på vanlig måte, og da er bildet helt fint. Dette skal vel ikke gå ann? Betyr ikke dette at kortet ikke er helt "dødt" ? Har elelrs ikke tv e.l. tilkoblet. Lenke til kommentar
_Ferrari_ Skrevet 20. juni 2006 Del Skrevet 20. juni 2006 Da er ikke kortet dødt nei.. Men det må ha vært noe galt med driveren du lastet ned. Lenke til kommentar
Flexmastah Skrevet 20. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2006 kan ikke ha vært noe galt med driveren, fordi jeg lastet den ned fra Nvidia.com jeg prøvde å formatere, men da kom det en feilmelding hvor det stod at en fil manglet... har lastet ned mange drivere men ingen har funket:S har også avinstallert alle driverene og kjørt drivercleaner men ingen ting ser ut til å funke! ffs! noen som har noen andre forslag, plz ? Lenke til kommentar
GLOCK05 Skrevet 20. juni 2006 Del Skrevet 20. juni 2006 Er ikke 6610XL en spesialutgave for COOP pcer bla.? Jeg synes å ha lest at disse ikke takler standarddrivere fra Nvidia / ATI. Prøv å gå tilbake til driverne som fulgte med PCen ?? Lenke til kommentar
Flexmastah Skrevet 20. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2006 DU har rett i det GLOCK - hele pc-en er en coop pc Skal prøve å finne tilbake til de gamle driverne.. noen som vet hvor standard drivere ligger? Lenke til kommentar
_Ferrari_ Skrevet 21. juni 2006 Del Skrevet 21. juni 2006 Standard drivere ligger sikkert på en CD som fulgte med PC'n vil jeg tippe. Lenke til kommentar
Flexmastah Skrevet 21. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 21. juni 2006 For å forsikre meg om problemet var driverrelatert eller om det var et defekt grafikkort skaffet jeg en annet skjermkort. Da fant jeg ut at det var skjermkortet mitt som hadde "dødd" Da er det ikke annet å gjøre enn å invistere i et Geforce POV 7900 GT ! Takk for alle svar! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå