Gå til innhold

Ødelagt skjermkort, eller driver?

Anbefalte innlegg

Skjermkort: Pentuim 4, 6610XL

Hei! For et par dager siden lastet jeg ned den nyeste driveren fra nvidia.com til mitt skjermkort (jeg er helt sikker på at jeg lastet ned riktig driver). Like etterpå skrudde pc-en seg av. Det er mulig at dette var tilfeldig, men det har ikke skjedd før. Et par dager senere ble skjermen plutselig helt svart! Hver gang jeg starter pc-en nå, er det lange streker over hele skjermen, og bildet forsvinner helt når jeg går inn i windows. Jeg har senere prøvd 3 forskjellige drivere til skjermkortet, men ingen funker! Er dette et sikkert tegn på et defekt graffikkort, eller kan det være en driver som har fucka opp hele systemet? Kortet ser like helt ut, og det luktet ikke svidd da systemet fucka seg. Hjelper det i så fall å formatere, eller må jeg invistere i et nytt grafikkort?

Help meg, plz! :cry:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Skjermkort: Pentuim 4, 6610XL

Hei! For et par dager siden lastet jeg ned den nyeste driveren fra nvidia.com til mitt skjermkort (jeg er helt sikker på at jeg lastet ned riktig driver). Like etterpå skrudde pc-en seg av. Det er mulig at dette var tilfeldig, men det har ikke skjedd før. Et par dager senere ble skjermen plutselig helt svart! Hver gang jeg starter pc-en nå, er det lange streker over hele skjermen, og bildet forsvinner helt når jeg går inn i windows. Jeg har senere prøvd 3 forskjellige drivere til skjermkortet, men ingen funker! Er dette et sikkert tegn på et defekt graffikkort, eller kan det være en driver som har fucka opp hele systemet? Kortet ser like helt ut, og det luktet ikke svidd da systemet fucka seg. Hjelper det i så fall å formatere, eller må jeg invistere i et nytt grafikkort?

Help meg, plz! :cry:

6340664[/snapback]

Kan vel se ut som om driveren har ødelagt her. Det finnes et program som heter Drivercleaner på nettet. Søk etter det, bruk det og legg inn de driverene du hadde som fungerte.

Lenke til kommentar

Som nevnt ovenfor, finn Drivercleaner.

Og husk å avinstallere gamle drivere før du legger inn nye!

Kontrollpanel --> legg til/fjern programmer --> Fjern

Som regel går det greit selv om du legger inn nye uten å slette de gamle, men det kan gå gale så er ikke verdt å ta sjansen.

Lenke til kommentar

Har prøvd med Driver Cleaner nå, men det ser ikke ut til å bli noe bedre :S Jeg prøver å formatere, og hvis ikke det heller hjelper kjøper jeg et nytt kort. 6610XL er vel heller ikke akkurat det nyeste kortet på markedet, så måtte vel oppgradert det snart uansett :)

Takker for alle svar!

Lenke til kommentar
Har prøvd med Driver Cleaner nå, men det ser ikke ut til å bli noe bedre :S Jeg prøver å formatere, og hvis ikke det heller hjelper kjøper jeg et nytt kort. 6610XL er vel heller ikke akkurat det nyeste kortet på markedet, så måtte vel oppgradert det snart uansett :)

Takker for alle svar!

6344177[/snapback]

Har du prøvd å starte PC i sikkerhetsmodus ( F8 ved oppstart ) ... i sikkerhetsmodus så skal Windows kun laste standar vga driver så da får du ivertfall funnet ut om det er eit driver-relater problem :):yes:

Lenke til kommentar

Har prøv å starte i sikkehetsmodus, og da funker jo grafikken helt fint. Når jeg avinnstalerer driverne til skjermkortet kan jeg gå inn i windows på vanlig måte, og da er bildet helt fint. Dette skal vel ikke gå ann? :no: Betyr ikke dette at kortet ikke er helt "dødt" ? Har elelrs ikke tv e.l. tilkoblet.

Lenke til kommentar

kan ikke ha vært noe galt med driveren, fordi jeg lastet den ned fra Nvidia.com

jeg prøvde å formatere, men da kom det en feilmelding hvor det stod at en fil manglet...

har lastet ned mange drivere men ingen har funket:S har også avinstallert alle driverene og kjørt drivercleaner men ingen ting ser ut til å funke! ffs!

noen som har noen andre forslag, plz ?

Lenke til kommentar

For å forsikre meg om problemet var driverrelatert eller om det var et defekt grafikkort skaffet jeg en annet skjermkort. Da fant jeg ut at det var skjermkortet mitt som hadde "dødd" :cry:

Da er det ikke annet å gjøre enn å invistere i et Geforce POV 7900 GT !

Takk for alle svar!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...