Neptune Skrevet 12. oktober 2002 Del Skrevet 12. oktober 2002 Hei! Plages av en hacker some logger seg inn på systemet mitt og sletter filene mine. Kjører Operativ system: Windows 2000 pro Filsystem: ntfs Ja har passord på admin kontoen Har ikke guest kontoen enabled. Kan noen anbefale en firewall? som er brukervenlig og enkel til å sette opp. Kanskje noen oxo vet hvordan jeg skal sette passord på share mappene mine? har prøvd med brukerpassord men hvis jeg disabler writing så kan jeg ikke slette filer når jeg logger meg inn med admin kontoen. og hvis jeg enabler så kan alle komme inn og slette. Lenke til kommentar
MrVilla Skrevet 12. oktober 2002 Del Skrevet 12. oktober 2002 Litt for avansert for meg dette, men jeg har instalert ZoneAlarm hos en kamerat som sleit med lignende problemmer (virus som sendte i hytt og tyttevær) ZA stoppet all kommunikasjon til omverdenen som ikke var godkjent av bruker på en veldig lett og grei måte. Anbefales for folk som (meg) ikke er av de mest tekniske! Lenke til kommentar
MrVilla Skrevet 12. oktober 2002 Del Skrevet 12. oktober 2002 Litt for avansert for meg dette, men jeg har instalert ZoneAlarm hos en kamerat som sleit med lignende problemmer (virus som sendte i hytt og tyttevær) ZA stoppet all kommunikasjon til omverdenen som ikke var godkjent av bruker på en veldig lett og grei måte. Anbefales for folk som (meg) ikke er av de mest tekniske! Lenke til kommentar
Neptune Skrevet 12. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2002 Ok takk for svar MrVilla Lenke til kommentar
scirocco Skrevet 12. oktober 2002 Del Skrevet 12. oktober 2002 Eller du kan oppgradere til winXP, som har brannmur innebygget. Du får ikke et like stabilt system da og heller ikke like avansert, men sikkerheten er bedre i XP :smile: Lenke til kommentar
zn00ker Skrevet 12. oktober 2002 Del Skrevet 12. oktober 2002 Brannmuren i XP liker jeg ikke. Det er få valgmuligheter og du har ikke den samme kontrollen over traffiken som du har ved å bruke ZoneAlarm o.l. Jeg bruker selv Norton Internett Security, den er grei å bruke (det er også ZoneAlarm). Lenke til kommentar
Fixer'n Skrevet 12. oktober 2002 Del Skrevet 12. oktober 2002 Jeg bruker protect X det er et antihaker system funker meget bra. Lenke til kommentar
Blod Skrevet 12. oktober 2002 Del Skrevet 12. oktober 2002 jeg kan anbefale det samme som andre her har gjort og det er zone alarm! fungerer utmerket her hos meg! Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 13. oktober 2002 Del Skrevet 13. oktober 2002 Eg er veldig fornøyd med norton personal firewall. Lenke til kommentar
Laka Skrevet 13. oktober 2002 Del Skrevet 13. oktober 2002 Quote: Den 2002-10-12 16:01, skrev Neptune:Hei!Plages av en hacker some logger seg inn på systemet mitt og sletter filene mine.Kjører Operativ system: Windows 2000 proFilsystem: ntfsJa har passord på admin kontoenHar ikke guest kontoen enabled.Kan noen anbefale en firewall? som er brukervenlig og enkel til å sette opp.Kanskje noen oxo vet hvordan jeg skal sette passord på share mappene mine? har prøvd med brukerpassord men hvis jeg disabler writing så kan jeg ikke slette filer når jeg logger meg inn med admin kontoen. og hvis jeg enabler så kan alle komme inn og slette. Hva får deg til å tro at du har en hacker i systemet? Lenke til kommentar
Laka Skrevet 13. oktober 2002 Del Skrevet 13. oktober 2002 Quote: Den 2002-10-12 16:01, skrev Neptune:Hei!Plages av en hacker some logger seg inn på systemet mitt og sletter filene mine.Kjører Operativ system: Windows 2000 proFilsystem: ntfsJa har passord på admin kontoenHar ikke guest kontoen enabled.Kan noen anbefale en firewall? som er brukervenlig og enkel til å sette opp.Kanskje noen oxo vet hvordan jeg skal sette passord på share mappene mine? har prøvd med brukerpassord men hvis jeg disabler writing så kan jeg ikke slette filer når jeg logger meg inn med admin kontoen. og hvis jeg enabler så kan alle komme inn og slette. Hva får deg til å tro at du har en hacker i systemet? Han kan jo bare være der når du er tilkoblet internett, du vet det? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå