Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Øker bonusen dersom man forsikrer en veteran?

Anbefalte innlegg

Min plan:

Jeg skal straks kjøpe ny bil. Denne koster meg 3500 og dersom jeg skal forsikre den til 12000, koster det meg 9500 årlig.

Fattern har forsikring i Jernbanepersonalets forsikringsselskap og dersom jeg lar han stå som eier og forsikringa på han, blir forsikringspremien redusert til ca. 2500-3000... i værste fall :p

Grunnen til at jeg aller helst vil registrere bilen på meg, er fordi at dersom jeg vil kjøpe meg en bil til 150 000 om 5 år, kommer denne til å koste noe sinnsykt, da jeg ikke har noe bonus i det hele tatt!

Planen min er altså:

Kjøpe bil A (35000 spenn), registere den på pappa, billig forsikring

Kjøpe en veteran for en billig penge, registrere denne på meg, ta forsikring på meg (totalt kommer dette ikke over 1000/årlig hvis jeg ikke har misforstått??)

Når jeg har bonus på 70-75% på veteranen (som heller ikke kommer til å bli brukt ;) ), kjøper jeg ny bil og får 70% bonus på denne.

Er dette mulig??

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse
  • 3 uker senere...
kan jeg umulig tro. Hva om du ønsker en boble som førstebil? Får du liksom ikke forsikring da? ;)

6497867[/snapback]

Ikke noe problem, du får helt vanlig forsikring.

Veteranbilforsikring (intill 8000km i året) kan man ha hvis man bruker bilen i hobby- og fritidssammenheng og man må dokumentere at man har en bruksbil i tillegg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...