Gå til innhold

Hvordan få LinSpireLIVE som operativsystem på PCen

Anbefalte innlegg

Har nettopp brent ut en CD med lLinSpireLIVE på. Brente ut .iso filen med Nero StartSmart som oppstartsdisk (riktig?) og restartet PC-en. Gikk inn i boot settings og forandret oppstartsrekken til CD/DVD stasjon før HDD. Puttet så i CDen og startet PCen på nytt. Da virket det som den gjorde noe og det kom opp et vindu som så ut som en sånn bios greie. Sort skjerm med hvit skrift. Da kunne jeg skrive inn noen kommandoer (nesten som ledeteksten) men kunne ingen av disse kommandoene og gjorde derfor ingenting. Jeg trodde LinSpireLIVE skulle starte opp og se ut som et normalt operativsystem, men istedenfor kommer denne teite sorte og hvite skjermen. Hva er galt? Er det en annen måte jeg skulle ha brent ut .iso filen på eller gjort noe på en annen måte? :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk. Skal prøve det nå. Brenner ved 4x for å være sikker på at det blir brent ordentlig :)

Edit: Fungerer nå. Har fått prøvd det litt. Men nå vil den plutselig ikke starte! Skjedde et par ganger da jeg prøvde det første også. Den kommer til mellom 45 og 75 prosent av den streken som gåt over skjermen der det står "Linspire" og så blir skjermen helt sort og PC-en er skrudd av. hva er galt her? Jeg har jo startet opp flere ganger før, men nå er det slutt :( HJELP! :)

Endret av jornan
Lenke til kommentar

Du kan jo sjekke om ISO fila kurrupt, dvs sjekke om MD5 checksummen er korrekt.

Det kan du gjøre ved å laste ned dette progammet:

http://www.download.com/MD5-Checker/3000-2...tml?tag=lst-0-2

Finne den korrekte MD5 summen, som helt sikkert ligger på Linspire sine sider.

Sjekken ISO fila :)

Og til slutt, brant du iso'en på en CD-RW CD?

Jeg har opplevd noe av det samme som deg da jeg har brukt CD-RW CD'er til

OS installasjons disker.

Lenke til kommentar
Vet ikke jeg nei. Men det var da en veldig snodig påstand han kom med. Kan hende at noen bruker LinSpire da serru.

6347531[/snapback]

Jeg har distroen... og har testa den.

Live-CD'en er gratis for å teste Linspire, men man må kjøpe for å kunne installere. For en tid siden så hadde Linspire en kampanje som varte i et par dager hvor man kunne laste ned Five-0 gratis (den minste utgaven), det var sinnsyk pågang på serverene dems, men jeg klarte å få tak i en. Likte ikke så veldig godt Linspire, føltes ganske blokkert ut og man logget seg inn som Administrator som default ++. Den ville ikke boote på en PC der jeg hadde et ATI skjermkort, men funker helt fint på en bærbar med intel extreme graphic (et eller annet) og på en stasjoner PC med nVidia skjermkort.

Bortsett fra det så er Linspire noe av det letteste jeg har prøvd tror jeg, sammen med Xandros. Tror at Freespire kommer til å bli en finfin distro, spessielt for nybegynnere da man har valget med å legge til propriære drivere/codecs/etc.

Endret av tuxerator
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...