Gå til innhold

MiniDisk til PC, hvordan?

Anbefalte innlegg

Heisann, jeg har noen MiniDisker med opptak som jeg skulle ha overført til PC. Det eneste jeg kan tenke meg som kan overføre dette er MiniDisk spiller, jeg har blant annet sett på Sony`s Net MD.

Denne støtter ihvertfall overføring fra PC til MD, men er det noen som vet om det går ann å overføre fra MD til PC fra denne? Den har forøvrig USB overføring også

http://www.sonystyle.com/home/dept.jsp?hie...687&deptid=9687

Hvis det er noen som kan hjelpe meg eller eventuelt vet om andre produkter som kan overføre til PC, eventuelt et billig alternativ så setter jeg pris på det, jeg har også søkt på google fant noe interresant der, men det svarte ikke helt på mine spm.

Frankey

Kr.sand

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sonys netMD har ikke muligheten til å overføre sanger fra en annens md til din egen... Dette er sansynligvis sperret i software og kan kanskje crackes..

Har Sony modellen 707 og er forøyd med den til mitt bruk, men den kan desverre bare kopiere fra hd til md og ikke andre veien... OpenMG som er programmet som følger med er også tungvindt og klønete..

Vil nok anbefalle å koppiere analogt via minijack for å få dette til...

Lenke til kommentar

Vel analogt er jo himla dårlig. Har gjort dette tidligere. Du skal ha bra maskin som ikke har noe statisk støy får å slippe det statiske som kommer noen ganger.

Var egentlig derfor jeg lurte på om det var mulig å overføre fra MD til PC, men er dette en software beegrennsning eller ligger dette i MD`en?

Vel, det er ikke snakk om å overføre fra en annes MD, det er opptak som jeg har gjort av min egen musikk. Alt er tatt opp i MD, noe av vitsen med Md er digitalisering, og gå over til analog er litt jalla :wink:

Frankey

Kr.sand

Lenke til kommentar

..problemet er bare at hvordan fåp ut informasjonen fra MD`en digitalt? Jeg leste just at skal man ha ne MD med digital/optisk ut koster det flest rundt 1000$

Men jeg skjønne rikke hvorfor det e rnoe prob lem for Sony å fikse sine MD NET, så lenge det går ann å laste fra Pc-MD så burde det ikke være noe problem å gjøre det motsat.

Det kan hende det finens et program som kan gjøre dette, hvis det er noen som vet om et slikt program e.l skrik ut...

Frankey

Kr.sand

Lenke til kommentar

Spaceworld solgte for noen år siden en MD-spiller for bruk til PC. Den var da ekstern, men man kunne lagre datafiler så vel som vanlig MD-musikk. Kostet faktisk ikke mer enn ca. 1500kr heller.

Når det gjelder å kopiere fra MD til PC, så er det en grunn til at det ikke fungerer. Det er den innebygde kopibeskyttelsen.. samme som du har mellom MD til MD. Tror neppe det finnes noen løsning på dette dersom du ikke er villig til å betale flere tusen kroner for en slik spiller som en eller annen her nevte.

Selv har jeg et problem med min MD spiller, er som følger: Kjøpte meg et "Hercules Fortissimo II"-lydkort med optisk signal ut. Tenkte da at jeg kunne kopiere fra PC til MD digitalt (via f.eks. winamp) slik jeg gjør fra min stasjonære Sony CD-spiller (slipper å dele opp i tracks, alt går digitalt osv.). Men der ble jeg skuffet! Selvfølgelig får jeg kopiert fra PC til MD med lydkortet via den optiske kabelen, men MDen deler ikke opp i tracks og syncrec fungerer heller ikke. Dette var meget surt, ettersom det var kun pga. det at jeg kjøpte lydkortet! Er et heelvete å måtte dele opp i tracks selv!! Noen som har noen tips?

MD-spilleren er en: Sony MZ-R70

- Nuffern

c64.jpg

[ Denne Melding var redigert av: Nuffern på 2002-10-13 18:59 ]

Lenke til kommentar

Heisann! Du, slik jeg skjønner opplegget vil du overføre musikk fra md til pc...hvilket er helt kult.. Men altså, hvis du har tenkt å mekke mp3 av greiene du har på minidisc kommer du garantert til å få en hørbar 'forverring' av lyden. Om du dumper lyden over som data eller tar den opp på nytt har lite å si.. Bare prøv selv; ta en låt du liker godt og som du har på cd og mekk mp3 av den, ta deretter mp3 opp på minidisc og vise versa. øh poenget er at det er ikke verdt å invistere penger i dette hvis det er kvalitet og sånn du er ute etter.. visst funker det kult med optisk å digitalt osv men det ivaretar såvisst ikke kvaliteten i det orginale oppdtaket da md-teknologi er ikke fullt så ulikt mp3 teknologi.. (dvs md komprimerer lyd ganske ala mp3) Ikke vær så teit å bruk noe ekstra penger på å få lyd fra md til pc. record på pc og play på md er helt fett... Hvis du er ute etter å spare tid kan kansje en sånn md-datadrive være noe.. Vet ikke om det går noe særlig raskere heller hvis du har en sånn type md-data-drive-thingy, men (hehe) det hadde jo vært kult å hatt mp3 samlinga si lagra på x*ørten stk mdplater :smile:

tjohei.

Minidisc ruler..

Love,

Funkster

Lenke til kommentar

Det er noen her som spør om lydkort med Digital optisk/coaxial inngang etc.. Jeg har et Creative Live Platinum 5.1 kort. En dag fikk jeg i oppdrag å overføre en minidisk til PC. Lånte da den stasjonære minidisk spilleren som han jeg skulle hjelpe hadde. Jeg koblet den stasjonære MD-spilleren til PC ved hjelp av Optisk Digital kabel. Så brukte jeg Creative Recorder som fulgte med lydkortet. Trykte REC på PC og PLAY på MD-spilleren. Gikk helt fint det. Under opptak fikk jeg ikke lov til å justere på "opptaks-nivået". Det er vel en tydelig indikasjon på at opptaket blir gjort Digitalt og ikke analogt. Funket som sagt helt OK for meg, men det hadde selvfølgelig vært mye mere hendig hvis man kunne rippe en MD på samme måte som man gjør med CD'er.

mvh

Jan Arve

Lenke til kommentar

nuffern:

Dersom du legger inn ei lydfil på 3 sekunder i mellom hvert spor vil minidisk spilleren tolke dette som "nytt spor" dersom du har satt på syncrec.

Viktig at den fila på 3 sekunder inneholder BARE stillhet...

Tips: bruk windows recorder og slå av mikrofonen. Ta deretter opp 3 sekunder og lagre dette som wav.

Lenke til kommentar

Takker nomore! Trodde jeg bare skulle få gjort det like enkelt og proft som jeg gjør fra CD-spiller til MD. Må tydligvis bruke noen slike knep du fortalte om.

Slik jeg forstår det så sender CD-spilleren (stasjonær Sony med optisk utgang) min ut et signal til MDen om at det nå kommer et nytt track. Samme skjer når jeg har satt den på syncrec. Forstår at Winamp ikke gjør dette, og at han da ikke automatisk deler inn i tracks eller starter ved syncrec. Skulle neste tro at det finnes et program til PC som fikser dette? Har prøvd MP32MD (eller noe sånt), men det fungerte ikke like bra..

Må sikkert være noen her som har funnet et slikt program?

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-10-13 18:56, skrev Nuffern:

Spaceworld solgte for noen år siden en MD-spiller for bruk til PC. Den var da ekstern, men man kunne lagre datafiler så vel som vanlig MD-musikk. Kostet faktisk ikke mer enn ca. 1500kr heller.

Hei!

Jobber på Spaceworld og skal sjekke om vi kan få bestilt opp slike igjen.. Har lyst på en sjøl.

Forresten Hvilken butikk var det ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...