Gå til innhold

Half Life 1 eller 2?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Zombier er jo mennesker med headcrabs (les: aliens) på hovudet.

For dei som er interessert anbefaler eg The Half-Life Saga Story Guide, veldig fin guide for dei som har spelt HL1 og 2.

NB! Om historien i EP1 er med i denne guiden veit eg ikkje, har ikkje spelt gjennom EP1 sjølv endå.

Her står det også kva the Combine er.

combine_evolution.jpg

As a race, the Combine are a "combination" of all the species they conquer, with bases on many different planets all populated by vastly different Combine modified beings. Through genetic technology, bio-engineering, and electronic implantation, the Combine is basically a "master-race" that combines together the best qualities of all the races they destroy (in terms of knowledge, weaponry, and sentient beings) We can see from the events on Xen and Earth that the Combine are technologically advanced, methodical, systematic, and powerful.
Endret av zeph
Lenke til kommentar

Du har mange forskjellige i HL2

Headcrabs, Fast Headcrabs, Poison Headcrabs, Barnacles, Zombies, Fast Zombies, Poison Zombies, Leeches, Icthyosaur, Ant Lions, Ant Lion Guards, Combine, Roller Mines, Combine Metrocops, Combine Soldiers, Hunter-Choppers, Combine Elite, Combine APC, Striders, Combine Gunships.

Lenke til kommentar
Det som setter en stopper for meg i HL er romvesene, jeg kan ikke fordra de. Men det er som smak og behag. Jeg fant ikke mange romvesen i HL2.

6357352[/snapback]

Helt enig der. Monstre og romvesen trekker generelt ned i de fleste spill. I HL2 er dog romvesene "kamuflert" som mennesker, derav forvinner mye av den negative faktoren.

Lenke til kommentar

De er jo ikke monster akkurat. Mange av fiendene i HL2 er "synteser", ellers "synths" som de kalles på engelsk. Det er en levende maskin som inneholder teknologi og de beste egenskapene fra alle raser/planeter The Combine har overtatt.

Så det har jo noe stil over seg, framfor f.eks Doom 3 synes jeg.

Tar jeg ikke helt feil, så er de svarte politi-lignende fiendene faktisk helt vanlige mennesker, mens de blå og hvite soldatene er mennesker som har påbegynt synteseprosessen.

I denne propaganda-taggen kan man se at The Combine mener syntese er det neste naturlige steget i evolusjonen for mennekser:

combine_evolution.jpg

Men de vil jo bare ha våre ressurser, teknologi og egenskaper.

Endret av skag1
Lenke til kommentar

Valve visste at det var helt nødvendig med menneskelignende fiender, hvis man skulle holde interessen oppe hos gamerne.

Monster-fiender er ofte kjedeligere å kjempe mot enn menneskelige i actionspill. Likevel vil jeg si at monstrene i HL-serien gjennomsnittlig sett er veldig godt designet. De som feks. har spillt Far Cry vet hva jeg mener. Der er forskjellen mellom mennesker og uhyher såpass stor at helhetsinntrykket av spillet blir litt svakere.

Lenke til kommentar

Half-Life 2 overgår etter min meining Far Cry ein stor gang. Du har ein god historie og det er meining med alt du gjer. Du sloss ikkje mot supermonstre og bodybuilders i ein liten vest. Eg er generelt ikkje så glad i FPS med monstre, men her er HL1 og 2 unntaket, elsker desse spela.

Lenke til kommentar
Alle skryter sånn av HL.

Jeg har testet det gang på gang, det var ikke min stil.

Jeg har spilt meg gjennom store deler av spillet,

men endt opp med å slutte fordi jeg mente det var kjedlig.

For min del var det egentlig greit å starte rett på HL2, jeg satt meg liksom ikke inn i noen historie.

Det som setter en stopper for meg i HL er romvesene, jeg kan ikke fordra de. Men det er som smak og behag. Jeg fant ikke mange romvesen i HL2.

6357352[/snapback]

Om du ikke har spilt ferdig, har du ikke akkurat et grunnlag for å komme med en nedvergene kommentart. Personlig mener jeg det er helheten i et spill som avgjør om det er bra eller dårlig. Alle spill har en eller annen dårlig og irriterende faktor.

Lenke til kommentar

Folk må få lov til å synest det dei vil, men eg vil påstå at det å halde seg oppdatert på historien gjennom spela er ein kritisk faktor. Av alle FPS-spel eg har prøvd er Half-Life utvilsomt det som har den mest fengande historien og det mest engasjerande plotet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...