mESA Skrevet 22. juni 2006 Del Skrevet 22. juni 2006 Nja... det er mest zombier, og combinefolk eller hva no de kalles. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 22. juni 2006 Del Skrevet 22. juni 2006 (endret) Zombier er jo mennesker med headcrabs (les: aliens) på hovudet. For dei som er interessert anbefaler eg The Half-Life Saga Story Guide, veldig fin guide for dei som har spelt HL1 og 2. NB! Om historien i EP1 er med i denne guiden veit eg ikkje, har ikkje spelt gjennom EP1 sjølv endå. Her står det også kva the Combine er. As a race, the Combine are a "combination" of all the species they conquer, with bases on many different planets all populated by vastly different Combine modified beings. Through genetic technology, bio-engineering, and electronic implantation, the Combine is basically a "master-race" that combines together the best qualities of all the races they destroy (in terms of knowledge, weaponry, and sentient beings) We can see from the events on Xen and Earth that the Combine are technologically advanced, methodical, systematic, and powerful. Endret 22. juni 2006 av zeph Lenke til kommentar
Polar Pål Skrevet 22. juni 2006 Del Skrevet 22. juni 2006 Jo, men i HL sloss du mot faktiske mennesker (militæret), mens i HL2 sloss du kun mot monstre (enten utenomjordiske dyr, soldater som er kombinert av forskjellige raser og zombier). Lenke til kommentar
mESA Skrevet 22. juni 2006 Del Skrevet 22. juni 2006 Men med alien så mener jeg lignende FarCry/Doom/Alien vs Predator.... Like fiender er bare kjedlig. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 22. juni 2006 Del Skrevet 22. juni 2006 Du har mange forskjellige i HL2 Headcrabs, Fast Headcrabs, Poison Headcrabs, Barnacles, Zombies, Fast Zombies, Poison Zombies, Leeches, Icthyosaur, Ant Lions, Ant Lion Guards, Combine, Roller Mines, Combine Metrocops, Combine Soldiers, Hunter-Choppers, Combine Elite, Combine APC, Striders, Combine Gunships. Lenke til kommentar
Vice Skrevet 22. juni 2006 Del Skrevet 22. juni 2006 Det som setter en stopper for meg i HL er romvesene, jeg kan ikke fordra de. Men det er som smak og behag. Jeg fant ikke mange romvesen i HL2. 6357352[/snapback] Helt enig der. Monstre og romvesen trekker generelt ned i de fleste spill. I HL2 er dog romvesene "kamuflert" som mennesker, derav forvinner mye av den negative faktoren. Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 22. juni 2006 Del Skrevet 22. juni 2006 (endret) De er jo ikke monster akkurat. Mange av fiendene i HL2 er "synteser", ellers "synths" som de kalles på engelsk. Det er en levende maskin som inneholder teknologi og de beste egenskapene fra alle raser/planeter The Combine har overtatt. Så det har jo noe stil over seg, framfor f.eks Doom 3 synes jeg. Tar jeg ikke helt feil, så er de svarte politi-lignende fiendene faktisk helt vanlige mennesker, mens de blå og hvite soldatene er mennesker som har påbegynt synteseprosessen. I denne propaganda-taggen kan man se at The Combine mener syntese er det neste naturlige steget i evolusjonen for mennekser: Men de vil jo bare ha våre ressurser, teknologi og egenskaper. Endret 22. juni 2006 av skag1 Lenke til kommentar
Polar Pål Skrevet 22. juni 2006 Del Skrevet 22. juni 2006 Valve visste at det var helt nødvendig med menneskelignende fiender, hvis man skulle holde interessen oppe hos gamerne. Monster-fiender er ofte kjedeligere å kjempe mot enn menneskelige i actionspill. Likevel vil jeg si at monstrene i HL-serien gjennomsnittlig sett er veldig godt designet. De som feks. har spillt Far Cry vet hva jeg mener. Der er forskjellen mellom mennesker og uhyher såpass stor at helhetsinntrykket av spillet blir litt svakere. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 23. juni 2006 Del Skrevet 23. juni 2006 Half-Life 2 overgår etter min meining Far Cry ein stor gang. Du har ein god historie og det er meining med alt du gjer. Du sloss ikkje mot supermonstre og bodybuilders i ein liten vest. Eg er generelt ikkje så glad i FPS med monstre, men her er HL1 og 2 unntaket, elsker desse spela. Lenke til kommentar
Effekt Skrevet 24. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 24. juni 2006 (endret) Nettopp ferdig med HL. Genialt spel. Held på å laste ned HL2, men kva er HL2: Lost Coast for noke? Endret 24. juni 2006 av raspekaker Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 24. juni 2006 Del Skrevet 24. juni 2006 (endret) Hovudsakleg ein demonstrasjon av HDRR (high dynamic range rendering). Det har ingen betydning i Half-Life historien, men er bygget opp om HL2-universet. For meir info kan du lese her. Endret 24. juni 2006 av zeph Lenke til kommentar
Republic3D Skrevet 24. juni 2006 Del Skrevet 24. juni 2006 Det er en liten add-on til HL2 for å vise effektene av HDR lighting, en grafisk effekt. Et lite brett egentlig. HDR er tatt i bruk i HL2:Episode One Lenke til kommentar
Nilsen Skrevet 24. juni 2006 Del Skrevet 24. juni 2006 Alle skryter sånn av HL. Jeg har testet det gang på gang, det var ikke min stil. Jeg har spilt meg gjennom store deler av spillet, men endt opp med å slutte fordi jeg mente det var kjedlig. For min del var det egentlig greit å starte rett på HL2, jeg satt meg liksom ikke inn i noen historie. Det som setter en stopper for meg i HL er romvesene, jeg kan ikke fordra de. Men det er som smak og behag. Jeg fant ikke mange romvesen i HL2. 6357352[/snapback] Om du ikke har spilt ferdig, har du ikke akkurat et grunnlag for å komme med en nedvergene kommentart. Personlig mener jeg det er helheten i et spill som avgjør om det er bra eller dårlig. Alle spill har en eller annen dårlig og irriterende faktor. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 24. juni 2006 Del Skrevet 24. juni 2006 Folk må få lov til å synest det dei vil, men eg vil påstå at det å halde seg oppdatert på historien gjennom spela er ein kritisk faktor. Av alle FPS-spel eg har prøvd er Half-Life utvilsomt det som har den mest fengande historien og det mest engasjerande plotet. Lenke til kommentar
Polar Pål Skrevet 25. juni 2006 Del Skrevet 25. juni 2006 det er bra eller dårlig. Alle spill har en eller annen dårlig og irriterende faktor. 6374199[/snapback] Yes, men Half-Life var overalt meget godt gjennomført. Bortsett fra kanskje Xen-delen, som ikke var like god som resten av spillet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå