O_neal Skrevet 19. juni 2006 Del Skrevet 19. juni 2006 Som topic sier så klarer verken jeg eller den andre maskinen å logge på hverandre. Begge har windows XP og vi finner hverandre. Når jeg skriver \\tommy i explorer så får jeg mulighet til å skrive inn bn og pw. (har deaktivert "bruk enkel fildeling") Uansett hva jeg skriver der så får jeg denne feilmeldingen som jeg finner vanskelig å forstå "\\tommy er ikke tilgjengelig. Du har kanskje ikke tillatelse til å bruke denne nettverksressursen. Kontakt administratoren av serveren for å finne ut om du har tilgangstillatelser Flere tilkoblinger fra samme bruker til en server eller en delt ressurs, ved hjelp av mer enn ett brukervanv, er ikke tilkatt, Koble fra alle tidligere tilkoblinger til serveren eller delte ressurser og prøv på nytt." Tips, løsninger taes imot med stor takk! MVH PrebeN Lenke til kommentar
smh Skrevet 19. juni 2006 Del Skrevet 19. juni 2006 Har du eit brukenamn som og har passord aktivert på nokon av maskinane? Lenke til kommentar
O_neal Skrevet 19. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2006 Har du eit brukenamn som og har passord aktivert på nokon av maskinane? 6340108[/snapback] Begge pcene har passord på brukerkontoene. Både på administrator kontoen og på en annen brukerkonto. Lenke til kommentar
smh Skrevet 19. juni 2006 Del Skrevet 19. juni 2006 Prøv med \\pc\c$ og logg på med administrator, og passordet som administrator har på den maskinen du prøver å logge på. Lenke til kommentar
O_neal Skrevet 19. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2006 (endret) Prøv med \\pc\c$ og logg på med administrator, og passordet som administrator har på den maskinen du prøver å logge på. 6340372[/snapback] Jeg gjore det 2 ganger og fikk jeg følgende melding "Finner ikke \\tommy\c$. Kontroller stavemåten og prøv på nytt, eller prøv å søk etter lementet ved å velge start og deretter velg søk" Prøvde også å kjøre d$ og e$, men til ingen hjelp. Den søker liksom i 3-4 sekunder så får jeg feilmeldingen. EDIT: Det rareste skjedde. Jeg har tidligere sotte begge pcene opp mot manuell ip (10.0.0.2 og 10.0.0.10) pga ngt internett. Så jeg testet å skrive "\\10.0.0.2\d$ og jeg kom inn på et blunk. Rart. Uansett. vil ha alt til det "normale". Hva kan være årsaken? Endret 19. juni 2006 av O_neal Lenke til kommentar
intel_inside Skrevet 19. juni 2006 Del Skrevet 19. juni 2006 Prøv å slå på NetBIOS i TCP/IP-innstillingene Lenke til kommentar
Caddy Skrevet 20. juni 2006 Del Skrevet 20. juni 2006 Prøv å slå på NetBIOS i TCP/IP-innstillingene 6340731[/snapback] Pleier å fungere veldig bra. Evt den tungvindte veien, formatere den pc`en du skal inn på. Har gjort det noen ganger :S Evt bare slenge opp en FTP/WEB server på maskinen du skal laste fra... (for regner jo med det er det du skal når du først skal inn på den....) Lenke til kommentar
smh Skrevet 20. juni 2006 Del Skrevet 20. juni 2006 Du kan legge til nokre linjer i denne fila: "C:\WINDOWS\system32\drivers\etc\hosts" Åpne den i notisblokk og legg til: 10.0.0.2 tommy Dette legges inn på PC-en som ikkje heiter tommy, og motsatt på den andre. Lenke til kommentar
O_neal Skrevet 20. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2006 Fungerte det smh Nå funker tilogmed Xboxen mediasenter igjen Genialt. Rett opp å se that 70 show. Takk for all hjelp! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå