Christian86 Skrevet 19. juni 2006 Del Skrevet 19. juni 2006 Sitter med et D2h og en D70 som skal ut på tusenfryd til onsdag. Pga frykt for regn så vil jeg se på løsninger som kan beskytte begge i en grad mot regnet. Vet at D2h skal tåle noe, men tørr ikke spekulere. Vil det å skjære hull i en plastpose fungere noe særlig? Lenke til kommentar
andreash Skrevet 19. juni 2006 Del Skrevet 19. juni 2006 Sitter med et D2h og en D70 som skal ut på tusenfryd til onsdag. Pga frykt for regn så vil jeg se på løsninger som kan beskytte begge i en grad mot regnet. Vet at D2h skal tåle noe, men tørr ikke spekulere. Vil det å skjære hull i en plastpose fungere noe særlig? 6339879[/snapback] Plastpose er en billig og flott ting ja Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 19. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2006 fint skal prøve meg ut nå Lenke til kommentar
anderfo Skrevet 19. juni 2006 Del Skrevet 19. juni 2006 (endret) Paraply på sekken kan også funke greit, kombiner det gjerne med brødpose/gummistrikk og helst en solblender som skjermer frontelementet mot dråper.. Erfarne sportsfotografer har gjerne med en person som kan holde paraplyen og de ekstra kameraene Endret 19. juni 2006 av anderfo Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 19. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2006 tja, slik er opplegget; En D70 med 18-70 linse til kameraten min En D2h med 70-200 og en 50 mm til meg (D2hen er hjertebarnet mitt...bare min) Prøvde med pose rundt kameraet og 70-700, satte en strikk rundt objektivet slik at det ikke ble vått. Burde det fungere fint? Kanskje trekke brødpose rundt objektivet og så rundt huset etterpå? Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 19. juni 2006 Del Skrevet 19. juni 2006 Hadde du hatt en Nikon FM med motor, så hadde det holdt med en kondom over fingergrepet. Gammelt pressetips..... og jungelordtak. Forøvrig ganske OT. Hvorfor ikke bare ta med D2h? Den tåler nok det meste. Tipper dere drar ikke dit hvis regnet laver ned, så lar du D50'en ligge hjemme så skal du være ganske sikker. Objektivene er ikke regntette, men de blir jo våte likevel. En kombinasjon av beskyttelse og D50 liggende hjemme, blir kanskje det mest fornuftige. Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 19. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2006 vi drar nok uansett. Det er opplegg for et fag ved min forrige vgs, og det er mange som er med dit. Jeg og en kamerat er invitert dit siden vi var sentrale i faget de siste 3 årene D2h'en tåler nok det meste, men det skal ha jeg ha. D70en skal han ha, og vil helst ha det fungerende tilbake Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå