deusex Skrevet 19. juni 2006 Del Skrevet 19. juni 2006 Huhei. Er ny her, så "treat me nice". Anyways, har hatt min Xbox 360 siden midten av januar, og må si meg godt fornøyd med maskinen. Spillutvalget kunne så absolutt vært bedre, men det første året til en konsoll, er sjeldent bra spillmessig. De store spillene er heldigvis ikke så langt unna. Uansett. Xbox Live. Hva skal jeg si? Genialt! Rett og slett. Spesielt etter den nylige oppdateringen. Har som sagt (skrevet?) hatt min kjære Xbox 360 i en del måneder nå, men det er først nå i det siste jeg har beveget meg på nett. Fikk meg ikke gullabonnement før nå nylig. Og har prøvd PGR3, PDZ og senest COD2 i morges på Xbox Live for første gang. Og det var artig, men kanskje mest frustrerende. Da tenker jeg spesielt på PDZ. Så snart jeg begynner å spille, blir jeg snipet i bakhodet av en eller annen "He-Man 360" eller noe. Det som skulle bli en artig match, ender med at jeg bestandig taper pga helt sinnsjuke motstandere. Her snakker vi om amerikanske unggutter som har en viss forkjærlighet for å kalle andre for "noob" og "gay", som er rett og slett helt rabiate på killcount. Dette er selvsagt veldig frustrerende for meg, og jeg lurer på om det er kun jeg som er elendig til å spille, eller at det faktisk tar litt tid å bli god på killcount og de andre multiplayer-modiene. Jeg har nå spilt et par kvelder nå, noen to-tre timer i strekk, og greier sjeldent å få drept flere enn 6-7 stk. Gjennomsnittet er vel 3 stk. Det er rett og slett veldig frustrerende å ikke få dette til. Ja, faktisk litt irriterende også. Så, jeg lurer bare på om dette er noe alle går igjennom, eller er jeg bare eksepsjonelt dårlig på PDZ og forsåvidt COD2 også (selv om jeg kun har spilt tre-fire matcher idag tidlig). Må bare si at jeg alt har runnet PDZ (på agent, i hvert fall) og COD2 (på normal, og har fullført den russiske delen på veteran), så jeg burde jo være klar. Men jeg klarer rett og slett ikke denne rulle/reload-teknikken, samt disse presise headshotsene. Er jo komplett umulig å få inn et hodeskudd mot en fyr som er i konstant bevegelse, og med en styrestikke! Blæ. Jeg syter fælt nå. Men jeg lurte bare på om dette er et "problem" alle støter på, eller at jeg bare er dårlig? Forresten, hvilke grupper holder dere til på? Jeg spiller på "Recreation" og derhar jeg stort sett bare støtet på masse teite amerikanske ungdommer og liker å slenge med leppa (dette skjer stort sett kun om natta, når det er dag "over there"). Ikke spesielt koselig. Burde jeg konvertere til en annen gruppe, eller forekommer denne tåpelige, barnslige og respektløse skittkastingen på andre grupper også? Takker på forhånd for all hjelp og svar! Lenke til kommentar
Vortexsurfer1 Skrevet 19. juni 2006 Del Skrevet 19. juni 2006 Alt jeg kan si er at du ikke må gi opp, det tar tid å bli kjent med banene, og spille stilen online er helt forskjellig fra offline. Husk at du nå spiller mot personer og ikke "maskinen" din :!: . Jeg gikk gjennom det samme da jeg startet med socom på ps2 og var overlykkelig da jeg endelig fikk til å ta rotta på noen (har blitt en ganske habil spiller nå). Lenke til kommentar
TCi Skrevet 19. juni 2006 Del Skrevet 19. juni 2006 FPS på en konsoll har alltid vært trøblete. Det krever en god del trening å kunne ligge på et høyt nivå. At du ikke klarer å spillet godt online er ikke noe nytt, for der er det folk som spiller 24/7. Uansett du finner selv teknikker for dette med å prøve deg fram. Men det tar tid. Hva du velger i den gamertaggen din har vel ingenting å si om hvem du møter, det er bare noe som du har i profilen din. Det er småunger overalt, veldig plagsomt. Noe av grunnen til at jeg har nærmest sluttet å spille online. Når jeg eventuelt gjøre det, er det med venner jeg har på listen min. Lenke til kommentar
Mr.FOXHOUND Skrevet 19. juni 2006 Del Skrevet 19. juni 2006 Gnålete amerikanere må du (dessverre) bare regne med å måtte treffe på. De er irriterende til tusen, helt til du treffer på høylytte tyskere eller franskmenn som insisterer på å ikke snakke engelsk hehe Når det gjelder siktet ditt, kommer det til å gå bedre etterhvert, det er bare en vanesak. Husker jeg sleit fælt i begynnelsen i Rainbow Six 3 på Live. PDZ er kanskje ikke det mest nybegynnervennlige spillet heller, da du tåler en del mer der enn i andre spill (noe som gjør det viktigere å treffe hodet). Lenke til kommentar
deusex Skrevet 19. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2006 Ja, synes europeere generelt sett er langt mer ålreite folk å spille mot; de er stort sett behjelpelige med å svare på spørsmål og de er rett og slett, for det meste, hyggelige. Noe som for det meste er stikk i strid med amerikanerne, som slenger med leppa og ser ut til å ta hver match veldig høytidlig. Men jeg klarer ikke å unngå å bli irritert over disse supermotstanderne. De er over alt. Ruller rundt på gulvet for harde livet mens de lader maskingeværet på nytt og skyter headshots med forbløffende treffsikkerhet, selv om de beveger seg. Det er rett og slett helt sykt. Aner ikke hvordan de får det til, fordi jeg har prøvd det samme flere ganger, men uten hell. Det er rett og slett "a pain in the arse" å bruke styrestikka. I tillegg tåler motstanderne overraskende mye, mens de dreper meg med bare noen få skudd. Nå skal det også sies at 98% av de jeg har spilt mot, har fått svært mange achievements på online-delen, så det er vel ikke så rart at de er mye mer proffe enn det jeg er. Lenke til kommentar
Tøffli Skrevet 19. juni 2006 Del Skrevet 19. juni 2006 Jeg skjønner hvordan du har det... selv klarer jeg ikke engang å drepe så mange som du gjør på PDZ... helt umulig. Opplevde det samme på CoD2, men spilte det skikkelig mye, og det går helt annerledes nå. Det er faktisk utrolig behagelig å spille med styrestikke når man blir vandt til det! Har tilogmed gått så langt at jeg ser på PC'en min som 100% pensjonert, i alle sjangere jeg spiller. Så gi ikke opp! Det kommer seg skal du se! Det er utrolig moro når man klarer å kravle seg litt opp på lista, og slipper å bli eid i hytt og pine. ...Selv om jeg opplever totale nederlag til tider Lenke til kommentar
Tor Rasmussen Skrevet 19. juni 2006 Del Skrevet 19. juni 2006 Det blir bedre onlineopplevelse etter hvert. Hver gang du havner i spill med ok folk, legg dem til listen din. Etter en stund har du en sunn og fin liste med spillere du har spilt mot før og vet er gøy å spille med. Dermed vil du etter hvert starte 360, se hva dine kompiser spiller, og joine dem i spill og ytterligere bygge videre på positive opplevelser. Det sier seg også litt selv at amerikansk ungdom som er hjemme på DAGTID, ikke nødvendig vis trenger å tilhøre de mest brilljante og høffelige personene der ute. Lenke til kommentar
stekri88 Skrevet 19. juni 2006 Del Skrevet 19. juni 2006 (endret) Jeg husker jeg spilte COD2 med noen hissige amerikanere, Vi spilte Headquarters (man skal prøve å holde en post lengst mulig) Da det var en fra vårt lag igjen, klarte han å løpe på sin egen granat et par sekunder før vi skulle vinne . Fy F*** han fikk gjennomgå, tilogmed jeg ble såret av tingene de sa.... Men finner du hygglige folk, legg de til på listen din. Og vær hyggelig selv At man ikke er så flink som alle andre er ingen forbrytelse, og folk som kjefter og smeller fordi du stjeler kills eller løper på egne granater er ikke vært å bruke tiden på. Og for de som lurer: Vi vant kampen. Endret 19. juni 2006 av stekri88 Lenke til kommentar
_Evolution_ Skrevet 19. juni 2006 Del Skrevet 19. juni 2006 jeg hater de hissige amerikanerne. Men noen ganger kan de være litt morsomme. F.eks. var det en gang ei jente som snakket i micen når jeg spilte BF2:MC, og to fyrer som flirte i bakgrunnen (var sikkert de som spilte). ahun var da klart full (hun sa det til og med ) Så begynte hun å flørte med alle i spillet, og lagde "lyder" som minner spessielt om en privat sak . Men er det noen som blir med på å lage en clan i BF2:MC?? Lenke til kommentar
3000 Skrevet 19. juni 2006 Del Skrevet 19. juni 2006 (endret) gærne spillegale folk er det MANGE av på live, og di fleste har en greie med å kalle alle for gay heletiden. spiller en del halo 2 Mp og der er det mange små amerikanske skrikunger på, spiller som regel ikke med headsett uansett.. problem løst. men alt er slett ikke helt svart, mange greie folk som du kan prate med og, spes på pgr3 møter eg jevnlig på spillere eg har spilt mot før og som er artige mennesker man kan prate og spøke med mens man kjører. tilbake til det faktum at du blir owned på PDZ, alt som trengs er trening og bli kjent med spillet online..fikk låne det en gang av en kompis og siden eg er vant med fps på konsoll gjor eg det ganske bra på min første online match. har ikke allverdens gamerscore heller :!: og til slutt hvilken sone du velger å være i har litt å si for hvem du møter, recreation og family er di beste vist du vil prøve å ungå idioter,underground og pro er di verste. men det er tullinger i alle sonene uansett have that in mind. eg er på pro sone xbox live ruler Endret 19. juni 2006 av 3000 Lenke til kommentar
Dofty Skrevet 19. juni 2006 Del Skrevet 19. juni 2006 jeg prøver å få litt medlemmer i clanen "ss gladiators NOR" på BF2:MC. så de som vil bli med kan legge med i vennelisten på Xbox Live(Gamertag: Dofty) og starte BF2 og trykke på guide-button - friends- Dofty- request to join clan elns. ontopic: jeg har støtt på mange frekke folk på Live, men HELDIGVIS ikke på Xbox Live på 360. Men det var en som klikka helt på grunn av at jeg tilfeldigvis kjørte over han med 30mm tanks, men han gikk baklengs innunder tanksen jeg skreik: "WATCH OUT!! WAAAAAAAAAATCH OOOOUUUUT!!... i told you..." jeg gjorde jo alt for å ikke kjøre på han da... Lenke til kommentar
Tor Rasmussen Skrevet 19. juni 2006 Del Skrevet 19. juni 2006 (endret) ...noen ganger kan de være litt morsomme. F.eks. var det en gang ei jente som snakket i micen når jeg spilte BF2:MC, og to fyrer som flirte i bakgrunnen (var sikkert de som spilte). ahun var da klart full (hun sa det til og med ) ... 6341342[/snapback] Som minner meg om følgende. Jeg snakker selv bergensk, og det er vel en relativt lett gjenkjennelig dialekt. For en del år siden fikk jeg Xbox1 til jul av damen. Syntes Midtown Madness 3 var et veldig artig spill. 2 måneder senere fikk vi ADSL, og jeg kjøpte Xbox Live. Syntes da Midtown Madness 3 ble enda artigere. Etter flere dager med hissige amerikanere, sytende unger og fjerne franskmenn som nekter å prate engelsk, så hører jeg en kvinnestemme på kav bergensk: "F4en i h11te!" (Forummotoren tillater vel ikke banning?) Det var så forfriskende, ikke bare å høre en norsk stemme, men til og med en bergensk jente inne i store Live-verden fylt av fremmede mennesker. Det var en artig opplevelse det. Ellers digger jeg å spille onlineøkter hvor humoren sitter løst. F.eks har jeg mange gode minner fra PGR2 da vi spilte katt og mus og andre varianter, Samt noen av gangene jeg har ledd mest har vært med en del muntre folk i det første Rainbow Six-spillet som kom til Xbox1. Da er det slik at selve spillet blir sekundært, og vi koser oss glugg i hel med alskens smårelevant humor til det som skjer på skjermen. Jeg er helt elendig på first person shooters som Halo2, CoD2, GR:AW og PDZ. En feature jeg liker veldig godt på CoD2 er at når en på live skyter meg, så får jeg se om igjen hvor han var, hvordan han siktet og hvilket våpen han brukte. Dermed er det lettere for meg å vurdere om det var ren flaks, hvilket våpen det var, og kanskje hva jeg gjorde feil. Noe jeg hater på Halo2 er når jeg blir skutt uten å skjønne noen ting. Får neste følelsen at det ligger en på lur med et eller annet über-våpen og litt juks i tillegg. Der gir CoD2 en meget god tillit til meg at ting gikk som fortjent ut i fra at jeg selv får se hendelsen gjennom min motstanders øyne. Endret 19. juni 2006 av trykkertor Lenke til kommentar
Dofty Skrevet 19. juni 2006 Del Skrevet 19. juni 2006 ja Midtown Madness 3 blir helt nytt på Xbox Live... utrolig nok så har jeg bare funnet èn Norsk fyr og han var værre enn kjeftende amerikanere "Xbox Live er som livet... du veit aldri hva du får" Lenke til kommentar
3000 Skrevet 19. juni 2006 Del Skrevet 19. juni 2006 midtownmadness støttes ikke på 360 buu Lenke til kommentar
Dofty Skrevet 19. juni 2006 Del Skrevet 19. juni 2006 det er vel det spillet som blir mast mest på BK-lista... Lenke til kommentar
medlem-90636 Skrevet 20. juni 2006 Del Skrevet 20. juni 2006 Tro meg, det vil bli lettere etterhvert PDZ er kanskje litt ekstra vanskelig nå siden det har vært ute siden release, og du er ny Jeg kjøper alle mine spill ved release, så jeg slipper å bekymre meg for det. Ble kalt noob en gang på ett spill som var kommet ut for 1 dag siden, og da kunne jeg svare han at jo jeg var noob, men det var sjutten meg han også :!: Som jente.... opplever jeg ofte ett he||vete med frekke folk online. Gutter som ikke tåler å tape mot ei jente er verste sort. Guttene som tror at ei jente som spiller XBL automatisk har lyst å snakke om sex er på en fin andreplass, mens de som forelsker seg i en stemme og forfølger deg hvor enn du går ... vel det er nesten det verste.... Du vil møte masse koselige folk. Akkurat nå spiller jeg mot hollendere og engelskmenn fra klanen min i ukedagene, og ofte med folk fra to norske klaner innimellom når jeg blir lei av engelsk, og i helgene spiller jeg med Amerikanere, som jeg faktisk synes stort sett er veldig koselige folk. Men når det nevnes er det aldri kjekt å joine ett game der det kun er fremmede Så ja, fyll vennelista di med hyggelige folk og det blir artigere og artigere:) Lenke til kommentar
Rallahr Skrevet 20. juni 2006 Del Skrevet 20. juni 2006 Hvis du ikke takler engelske folk som skriker "gay" og "noob", så bare rop tilbake på norsk. En del ganger har det funket for meg i hvert fall, eller så blir det bare verre. Det jeg pleier å gjøre er ikke å bevege sikte så mye opp og ned, bare til siden. Og så gå frem og tilbake å vente til siktet treffer på kroppen. Proff er jeg ikke, men funker greit for meg. Og hvis noen hopper, så beregn hvor de skal lande, og sikt der. Håper det hjalp litt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå