Gå til innhold

Reparasjon av CD-er. PS1 spel med riper, leser ikk

Anbefalte innlegg

Fant nett igjen mitt gammle Street Fighter Alpha spel. Tenker det er ein tittel som varmer mange hjerter :p

Vel uansett, til min store forfærdelse var det veldig ripete, så ripete at det ikkje fungerte med min Playstation 2.

Det eg lurer på er om det er nokon som har personlet erfaring med ein eller annan form for reparasjonskit til CD-er, som kjenner til eit som fungerer som eg kan bruke.

CDen er forsåvidt svart under, om det har nokon betydning. Om nokon veit om eit bra, rimelegt reparasjonskit eg kan kjøpe ein eller annan plass, web-shop, clas Ohlson etc, så setter eg STOR pris på respons =)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har ett tips om et flott reparasjonskit til ripete plater.

Det koster riktignok opp i mot en 25,- NOK avhengig av merke :p

Tannkrem gjør susen, ta litt tannkrem på fingeren, gni i sirkler innenfra og utover på ripene. Skyll derreter av og tørk. Stapp plata i maskinen og prøv. Virker den ikke, gjenta prosessen.

Lenke til kommentar

Tannkrem gjør susen, ta litt tannkrem på fingeren, gni i sirkler innenfra og utover på ripene. Skyll derreter av og tørk. Stapp plata i maskinen og prøv. Virker den ikke, gjenta prosessen.

6359006[/snapback]

Hehe, jeg har faktisk med hell forsøkt å bruke Zalo på samme måte. Funket glimrende på en musikk-cd med masse hakking og tull. Ikke et eneste hakk i lyden etter den behandlingen.

Lenke til kommentar

6359006[/snapback]

Hehe, jeg har faktisk med hell forsøkt å bruke Zalo på samme måte. Funket glimrende på en musikk-cd med masse hakking og tull. Ikke et eneste hakk i lyden etter den behandlingen.

6359050[/snapback]

Zalo har jeg også prøvd med hell på cd`er med riper og fettflekker. Men noen plater har vært så ille at tannkremen var den eneste løsningen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...