Gå til innhold

funker AMD Athlon 64 X2 3800+ til spilling?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Du må huske at dette er en AMD prosesor og at AMD bruker Ghz på annen måte som er mer efektiv en Intel. jeg har X2 3800+ og den drar alt av spill jeg har prøvd vertfall  :thumbup:  kan godt anbefale den til spilling ja  :yes:

6339742[/snapback]

Vel, dette stemmer jo for P4 prosessorene til Intel, men det stemmer ikke med Pentium M, Core Duo eller Core 2 Duo.

Lenke til kommentar
Du må huske at dette er en AMD prosesor og at AMD bruker Ghz på annen måte som er mer efektiv en Intel. jeg har X2 3800+ og den drar alt av spill jeg har prøvd vertfall  :thumbup:  kan godt anbefale den til spilling ja  :yes:

6339742[/snapback]

flotte greier...har du prøvd den på battlefield eller?

Lenke til kommentar

6339742[/snapback]

6341867[/snapback]

Ikke bry deg om GHz, det er ingen måleenhet for ytelse.

bf2.jpg

Endret av Pels
Lenke til kommentar

6339742[/snapback]

6341867[/snapback]

Har prøvd den på battlefield og det funker kjempebra ! helt lagg fritt :) (har bra skjermkort vel og merke) men CPUen er ikke på noen måte en flaskehals der nei ! :)

Lenke til kommentar
Hei!

En X2 3800+ vil i spill som støtter dobbelkjerne være kraftig nok, men i spill som ikke støtter det kan den være en flaskehals for kraftige skjermkort.

Hilsen,

efikkan.

6342889[/snapback]

Beklager men dette må jeg si meg ganske uening i Efikkan. i battlefield 2 ( som kun støtter 1 kjerne) er den nesten på nivå med FX prosesorn ifølge Hardware.no sin egen test ;)

Lenke til kommentar
er det mye forskjell på 3800+ og 3800+x2?

6344002[/snapback]

Dualcore-prosessorer har en fordel med at man kan spille med den ene kjernen, og f.eks. komprimere filer med den andre kjernen - uten at det går utover spillets flyt :) Med singlecore måtte begge tingene ha kjørt på samme kjerne, noe som hadde gått utover spillets flyt :p

Har også en god del fordeler i spill som støtter dualcore :)

Lenke til kommentar

Ja X2 er 2 prosesorer i samme prosesorn lksom :p det vist du sikkert fra før da. men i framtidige spill vil X2 3800+ yte bedre en 3800+ men på spill som kun støtter 1 kjerne vil nok en 3800+ vere en bedre prosesor. men den er ikke halparten så god til multi tasking som X2 prosesorer da :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...