Gå til innhold

korrupt fil i windows?

Anbefalte innlegg

Kanskje litt n00b å spørre om, men jeg har rota meg bort..

Veit heller ikke om detta blir riktig sted å poste, om ikke fortell gjerne hvor ellers den skal være..

Here we go....

Jeg skulle laste ned et spill, greit nok. Lagde en ny mappe med spillets navn på spill disken min(F:Games\Rise of Legends). etter x antall timer var så spillet ferdig lasta ned. jeg går så inn i mapen for å mounte spillet med Deamon tools, finner så ut at det ble automatisk lagd en ny mappe under den mappa jeg allerede hadde laget, greit nok(F:Games\Rise of Legends\RISE OF NATIONS - RISE OF LEGENDS). Jeg klipper så ut den mappen og kopierer hele innholdet inn i F:Games\.. (før jeg gjør dette sjekker jeg om innholdet i mappen er som det skal, det er det)

Her begynner så problemet.. Prøver jeg nå å åpne denne nå mappa får jeg en error beskjed med følgende:

"F:Games\Rise of Nations - Rise of Legends er ikke tilgjenlig"

"Ingen tilgang"

prøver jeg å slette mappen får jeg følgende

"Kan ikke slette Rise of Nations - Rise of Legends: Ingen tilgang

"Kontroller at disken ikke er full eller skrivebeskyttet"

Høyere klikker jeg så egenskaper får jeg beskjed om at mappen er tom..

Jeg har så i etterkant kjørt "Norton Systemworks Disk Doctor" uten resultat og kjørt en "Chkdsk /r" i DOS på samma disken, men etter gjentatte forsøk stopper den bare på 8% på trin 4/5..

Jeg har også prøvd å slette mappa med "Norton Systemworks Wipe". Den klarer heller ikke å fjerne den, men den bekrefter at alle filene er der siden den forteller meg at de har prøvd å slette 199 filer, men failed like mange ganger...

Jeg har også prøvd å få tilgang til mappa gjennom Windows Safe Mode uten hell..

Ikke veit jeg om detta skulle være noe slags virus eller noe, men virus scans finner ingenting..

Så spørsmålet mitt er, hvordan får jeg fixa filen så jeg kan få spillet til å funke. Om ikke det er mulig, hvordan sletter jeg filen uten en formatering?

:(:(

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har aldri flytta eller prøvd å slette noe jeg ikke vet hva er, er jo fullstendig klar over hva som er i mappen. Jeg hadde jo tilgang til mappen før jeg flyttet den. Dessuten er dette et problem jeg ikke har opplevd før, og jeg har brukt denna disken i snart 3 år

ok, jeg er tydligvis i samma klemme som han på en måte...

mitt dilemma med svaret ditt(jeg har NTFS btw)..

jeg har Norsk versjon, min pc, finnes kunn 1 bruker og det er meg...

jeg finner ikke ut hva den norske versonen av "'Use simple file sharing (Recomended)' kan være. Finner heller ikke noen 'Security' eller "sikkerhet" på properties på "My Computer, eller "Min Datamaskin"...

Detta er en DELL maskin om det skulle overhodet ha noe med saken å gjøre

Endret av Footy
Lenke til kommentar

Ok, gjorde som du sa, starta i safe mode som administrator, fikk gå inn på security og gjorde alt du har skrevet i den andre tråden.

Etter å ha gjort dette hadde jeg fortsatt ingen tillgang til mappen hverken som administrator i Safe mode eller som meg selv i "vanlig" mode.. kunne heller ikke slette den...

Fikk derrimot ikke gjort noe med det "'Use simple file sharing (Recomended)'" siden jeg fortsatt ikke finner det. Finnes det i XP Home?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...