Gå til innhold

Skal kjøpe AM2 i slutten av juli. Need some help

Anbefalte innlegg

Skal kjøpe meg ganske nye deler nå i slutten av juli og må ha det før HWLanet !

Med mindre morra mi ikke stopper meg men jeg har jo rettiheter over selvtjente penger 100% fra man er 15år :D

Se på bilde under for å se hva jeg skal kjøpe ...

Bemerk at CPU'n er på 35W

Den CPU kjøleren er så dyr at jeg kan kjøpe meg det billigste vann-kjølinga fra thermaltake isteden .... Er det en smart ide ?

Skal overklokkes til de grader (håper jeg på .. Har aldri gjort det før)

Skal også ha meg nytt kabinett og noen vifter pluss kald Katoder ...

Link til kabinettet og det der ....

På de Kald Katodene stor det at de selges uten inverter ... Er det noe jeg må ha for at de skal fungere isåfall kan noen finne en link til det enten på shg.no eller netshop.no så hadde det vært fin fint :D

Se lenger ned Der står det hva jeg nå har kommet fram til

Endret av The Ghost
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

anbefaler heatpipe kjøler framfor vannkjøling. skal du ha vannkjøling som er av det rimeligste så kan det galne skje, kan skje uansett, alltid noen som er uheldige, derimot en tung heatpipe kjøler kan gjøre skade på hovedkortet under transport så bær på høykant. siden du skal på lan så velg heatpipe i kobber. TT 350kr for heatpipe inkl vifte til am2, går ut fra de kjøler forholdsvis bra nok til 1.6 volt som max, da blir det også varmt. ved bedre kjøling vann som holder det kaldt, og andre metoder som gjør at en holder 30grader -grader at en kan presse enda mer mhz stabilt. mer varme mindre stabilt når en øker.

å ha en pc på døgnet rundt med benchmark OC på er ingen god ide da prosessoren blir raskt pensjonert, det greie er å ha økt 80% av det den klarer i benching og kjøre på det , så lenge det holder seg innenfor en rimelig volt ramme. dvs du over 4 step så skal en vurdere å ha pc på 24/7 i et par måneded, og forvente det skal vare knirkefritt sesongfritt i 3-4 år.

med 1 step mener jeg 0.25 volt

si prosessor bruker 1.4 volt vanlig( noen hovedkort gir kun 1.45volt) vanlig 1.5 volt

så har du hovedkort som kansje gir over 2 volt. har lest å bruke 1.6 volt som max er en god ide. electron migrering ord som dette som faller utenfor kjøling osv. det blir som å springe maraton i fryseboxen selv om du er kald så går det utover beina i den hastigheten.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Hva synes du/dere om resten ? Er EPP et stort pluss eller burdte jeg gå for litt billigere ram ? Når penger er det jeg har minst av ...

6344502[/snapback]

Når penger er det du har minst av så gå for ram uten EPP, etter hva jeg har forstått så koster EPP mer enn det smaker...

Lenke til kommentar

Kan du forslå et bra 2gb sett på la oss si ikke noe dyrere enn det jeg har valgt fras før av (Helst billigere) som skal brukes til spilling og klokking ...

Helst ddr800 overlever vel med ddr677 også ....

NB... De må ha det på enten shg.no eller netshop.no

Endret av The Ghost
Lenke til kommentar

Mitt tips: Gå ned 330 kr. på rammen, og bruk pengene på denne i stedet: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=319310

Ville vurdert denne rammen her: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=312054

da sparer du en del penger:

denne disken er bedre og billigere enn den fra Maxtor: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=308745

Resten kan du bruke på dette: http://www.netshop.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=6250

Kjenner en som har det Bzerk kabinettet, det var ikke altfor imponerende, og du trenger en slik for å unngå knekk på kabel: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=300720

Det er likt innvendig som ett mye billigere ett.

Lenke til kommentar

Så hvis jeg går for det andre kabinette har du noen tips til hvordan jeg kan få temp på et lcd panel på en billig måte uten om å ha G15. Har Eclipse fra før :D

Tror jeg går for den harddisken jeg valgte ...

Har dobelt så mye (buffer ?) som er 16mb pluss at jeg har 1 av den fra før av ....

Angående det kabinette så er fronten av plast eller er den og av stål ??

Passer det med grønt lys inne det eller blir blåt det beste ??

Endret av The Ghost
Lenke til kommentar

Det jeg stusser mest på er CPU/kjølerløsningen du har valgt. Er virkelig 35 watt-versjonen av den CPUen noe særlig å overklokke? Flott om den er det, jeg tenker på å kjøpe den selv, så pek gjerne til artikler eller andre steder som sier noe om overklokkingspotensialet på den. Jeg regner med at Vcore må skrus opp en god del for å kunne overklokke i alle fall? Er det da noe poeng i å kjøpe 35 watt-versjonen fremfor de andre, "vanlige" versjonene?

Lenke til kommentar

Samsung er de mest stillegående/kjølige diskene, mens Hitachi/16mb cache disker er raskest (etter Rapptor) Maxtor scorer sjelden bra på noen av delene.

Med mindre den Aspire PSUen er dårlig, er den mer enn god nok til SLI, du må ha en del disker for å få utnyttet det.

Endret av watercool:)
Lenke til kommentar

Da har jeg satt sammen noe ... Kan sikkert bytte ut harddisken til en Hitachi/16mb/NCQ gidder bare ikke lage nye bilder :hrm:

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

CPU vet jeg ikke ennå så der må jeg ha enda mer hjelp av dere ....

Prosessor, nåværende pris i prisguiden, prisfall i prosent, estimert pris etter 24 juli.

X2 5000+ 5473kr -42% 3174kr

X2 4600+ 4438kr -46% 2397kr

X2 4200+ 2819kr -34% 1860kr

X2 3800+ 2378kr -44% 1332kr

Blir vel X2 3800+ eller X2 4200+ er ikke sikker. Tror lite på X2 4600+ da jeg ikke kan bruke mer enn 2000,- på CPU helst mindre og ...

X2 4200+ klokker vel ikke noe lengre enn X2 3800+ den vel ??

Endret av The Ghost
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...