Gå til innhold

Skifte til Mac?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Her kan du lese om en pcbruker som vurderte å skifte til Mac. Han gikk over til Mac og ble veldig skuffet. Du kan lese mer her:

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=543575&hl=

6345640[/snapback]

Har lest den ja ;)...Men uansett, det var uten intel prosessor som man overhodet ikke kunne kjøre windows på :)

Codeman: Jeg er i samme båt som deg, mangeårig PC-bruker som er klar for et miljøskifte. Personlig venter jeg med å emigrere til Intel har lansert de nye Core 2 Duo-prosessorene sine. Regner med at de vil bli integrert i de bærbare bøkene innen rimelig tid. Core 2 Duo har fått mye skryt, du bør i det minste vite om det før du bestemmer deg for hva du vil gjøre. Mitt råd er å vente et par, tre måneders tid, med mindre du har et akutt behov for maskinen nå.

Jo, å vente er jo aldri dumt, men jeg føler at jeg har vært på utkikk en god stund, så jeg vet rett og slett ikke om jeg "gidder" :p...uansett kommer det alltid nye ting, så for lenge kan man ikke vente heller...går an å bli helt surr i hodet av dette greiene jo, ting skjer altfor fort :hmm:

Lenke til kommentar
Forstår tankegangen din, men ettersom den første generasjonen med Intel-chiper på Mac har hatt en del barnesykdommer, har iallfall ikke jeg problemer med å vente.

6345699[/snapback]

Er det noen konkrete tilfeller\bugs jeg bør vite om?

Lenke til kommentar
Jeg switcher ivertfall aldri tilbake til tivoli xp, eller sigøyner vista :p.

Haha :!:... Jeg har ikke lest om noen spesifikke feil som de har kommet frem til enda... Og jeg begynner å bli litt lei av å vente på nye datating som kommer hele veien, det stopper jo aldri!

Endret av -Codeman
Lenke til kommentar

Vist du har lyst på ein ny mac no kjøp ein ny mac no, så enkelt er det. Irriterer meg noko så inn for j..... at den ikkje blir levert med 15,4 WSXGA+ skjerm.

Edit:

Ville styrt unna glossy skjermen vist du ikkje skal bruke den til å sjå filmar med. Er ikkje noko å sitta timesvis å arbeida med, begrenser også litt bruket til laptopen.

Endret av adis
Lenke til kommentar
Vist du har lyst på ein ny mac no kjøp ein ny mac no, så enkelt er det. Irriterer meg noko så inn for j..... at den ikkje blir levert med  15,4 WSXGA+ skjerm.

6346787[/snapback]

Hehe, klarer meg fint med oppløsningen på mac'en, bedre enn 1280*1024 oppløsningen jeg sitter på nå iallefall :p...men å kunne velge høyere hadde ikke gjort noenting

Lenke til kommentar
Er det noen konkrete tilfeller/bugs jeg bør vite om?

En ganske utbredt "feil" er rare lyder fra prosessoren, kjent som "whining". Dette kommer så vidt jeg vet av at den ene prosessorkjernen ikke er aktiv. Per dags dato finnes det kun midlertidige løsninger på dette, utviklet av Mac-brukere, ikke av Apple. Andre rapporterer om kraftig varmeutvikling, dette skal også etter sigende bli bedre med Core 2 Duo, da denne prosessoren krever mindre strøm. Det har også vært enkelte klager på at maskinen piper dersom man justerer lysstyrken på skjermen. Usikker på om denne feilen har blitt fikset.

Lenke til kommentar
Vist du har lyst på ein ny mac no kjøp ein ny mac no, så enkelt er det. Irriterer meg noko så inn for j..... at den ikkje blir levert med  15,4 WSXGA+ skjerm.

Edit:

Ville styrt unna glossy skjermen vist du ikkje skal bruke den til å sjå filmar med. Er ikkje noko å sitta timesvis å arbeida med, begrenser også litt bruket til laptopen.

6346787[/snapback]

Vet du hva du snakker om?

Glossy skjerm på MacBook er evig digg, har en rett ved siden av meg, og den er konge å arbeide/se på.

Lenke til kommentar
Andre rapporterer om kraftig varmeutvikling

Har lest om folk som snakket om at maskinen kjentes ganske varm, men temperaturmålingene er under godt akseptabelt kjørenivå (ca 60 grader load)...

6353773[/snapback]

Har nå en MBP på fanget og den er varm, men ikke veldig varm. Det er LANGT fra ubehagelig varmt liksom.

Eller så må jeg si at det er den mest brukervenlige maskinen jeg har brukt sett på i midt liv. Boot camp is the shit til spill og mac os x er the shit for alt annet. Har ikke opplevd noen feil eller mangler med den. Har glossy og det er fantastisk å jobbe med, er nesten ingen reflex grunnet det anti reflex laget som de har.

Er vært hver krone jeg har betalt. Hvis du har noen spørsmål, eller noe du lurer på så er det bare å sende en post :)

Lenke til kommentar
Vet du hva du snakker om?

Glossy skjerm på MacBook er evig digg, har en rett ved siden av meg, og den er konge å arbeide/se på.

6347194[/snapback]

Kjøpte MB til min kjøre søster, hadde den i ei veka før ho fekk den, så har ein viss aning om kva eg snakker om. Men uansett EG syns at glossy skjerm er SVÆRT uegnet til noko ant enn filmsjåing.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...