Gå til innhold

Egen webserver og cmod

PHdZ

Anbefalte innlegg

Hei, har lagd egen webserver med apache, mysql og filezilla server til ftp, men når eg kobler til med vanlig filezilla og har opplatet filer og skal cmode filene til 777 setter den seg tilbake til det den stod på før, har prøvd å fjerne skrivebeskyttelsen men det hjalp ikkje, noken som veit kva eg må gjera for å få det til å fungere?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er ikke altid det vil virke over ftp. Kan ha med å gjøre at du ikke har retigheiter for å skifte på tilgangen over ftp.

Men om du har ssh/telnet tilgang til servere så kan du prøve å cmod`e filene slik.

Lenke til kommentar

Er en fordel å si hvilket OS du dnakker om, men regner med mener Windows siden du bruker Filezilla.

Chmod og det rettighetssystemet er egentlig bare noe som brukes på linux, så det er ikke så rart hvis ikke windows gjør det riktige.

777 betyr lesbar, skrivbar og kjørbar for alle, noe filer i windows er som standard.

Lenke til kommentar
Er ikke altid det vil virke over ftp. Kan ha med å gjøre at du ikke har retigheiter for å skifte på tilgangen over ftp.

Men om du har ssh/telnet tilgang til servere så kan du prøve å cmod`e filene slik.

6342650[/snapback]

Kordan gjer eg det?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...