Gå til innhold

"The Unholy Alliance" - Noen som skal?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Eg kom heim no (etter 8 timer med reising :(), og må seie meg meeeget fornøgd, sjølv om nakken er øydelagd.

Thine Eyes Bleed vart eg ikkje imponert over. Glad dei ikkje spelte meir enn dei gjor.

Vart positivt overraska over LoG. Har aldri høyrt noko særleg på dei, men dei trykte på. (Bassen romlar bra i Spektrum)

CoB var også ein liten skuffelse. Var for få sangar, og til tider litt slurvete speling. Men Angels Don't Kill var litt ein opplevelse å sjå live.

In Flames var bra. Virkelig bra. Mange go'låter, og teknisk bra gjennomført. Dumt at Jesper mangla.

Så var det Slayer.

Har aldri vore nokon hardbarka Slayer-fan, men det endra seg totalt etter denne kvelden. HERREGUD så dei rockar. Megatunge riff, og teknisk bra. (Småproblemer med volum på gitar og vokal til tider berre.) Avslutninga med Dead Skin Mask, South of Heaven og Angel of Death, var heilt elektrisk.

Alt i alt, med 16 timar reisetid på to dagar, så var det verd kvar ei krone!

Lenke til kommentar
"Children Of Bodom = 0\10 - Værste mølet jeg har vært med på, forferdelig synthpop med en mongo frontmann som har kun et talent, si motherfucker veldig mange ganger etter hverandre."

Så du har vel ikke lagt merke til den fantastiske gitarteknikken han har? Neivel. Han vokalisten i Slayer er den mest mongoloide vokalisten jeg noensinne har vært borti. Det eneste han greier er å synge de tekstene Slayer har så raskt at man ikke skjønner en jævla dritt pluss at han greier å slå på strengene på sin gitar. Ikke noe mer. Alexi Laiho spiller sinnsykt bra og han synger ganske bra og. CoB sine låter har gode tekster, fet spilling og er utrolig fengende. Slayer er jo faen imeg ikke noe annet enn dritt som renner ut av kjeften på vokalisten, kjedelig spilling og generelt dårlig sanger, og sist men ikke minst opp-ned kors og tyske soldater (har ikke helt fått med meg poenget.. hva faen er så stilig med tyske soldater som marsjerer?).. Vel vel, var bra at det var noe i bakgrunden sånn at man ikke sovnet under Slayer delen da.

7299137[/snapback]

Sier meg heller enig med Eyvindr enn deg i det her. Jeg er ingen Slayer fan, men CoB er grusomt kjedelig fjortismetall.

Lenke til kommentar
"Children Of Bodom = 0\10 - Værste mølet jeg har vært med på, forferdelig synthpop med en mongo frontmann som har kun et talent, si motherfucker veldig mange ganger etter hverandre."

Så du har vel ikke lagt merke til den fantastiske gitarteknikken han har? Neivel. Han vokalisten i Slayer er den mest mongoloide vokalisten jeg noensinne har vært borti. Det eneste han greier er å synge de tekstene Slayer har så raskt at man ikke skjønner en jævla dritt pluss at han greier å slå på strengene på sin gitar. Ikke noe mer. Alexi Laiho spiller sinnsykt bra og han synger ganske bra og. CoB sine låter har gode tekster, fet spilling og er utrolig fengende. Slayer er jo faen imeg ikke noe annet enn dritt som renner ut av kjeften på vokalisten, kjedelig spilling og generelt dårlig sanger, og sist men ikke minst opp-ned kors og tyske soldater (har ikke helt fått med meg poenget.. hva faen er så stilig med tyske soldater som marsjerer?).. Vel vel, var bra at det var noe i bakgrunden sånn at man ikke sovnet under Slayer delen da.

7299137[/snapback]

Tom Araya speller bass, ikke gitar, slikt burde man vel se og høre. Laihi kan vel være så flink som han bare vil han, men de klarer jo tydligivs ikke å lage noe bra musikk av talentet hans....

Slayer = Et av de råeste band noensinne, Gods of Thrash Metal, har laget de beste skivene innenfor thrashmetallen sammen med Metallica. Dårlige sanger, herregud, jeg må le av dere som syntes Slayer suger og digger Bodom.

Endret av NightKeeper
Lenke til kommentar
Dårlige sanger, herregud, jeg må le av dere som syntes Slayer suger og digger Bodom.

7299524[/snapback]

Vel, jeg ler av deg; - så driti ut!!

7299687[/snapback]

Når du blir eldre antar jeg at du vokser fra deg det og finner ut hvor bra Slayer er. Det er jo i det hele tatt tragisk drasser med seg band som Bodom, satser på Slayer alene til neste år ellerno.

Lenke til kommentar
Hmm, går det an å ikke like Slayer? Slayer er jo det barskeste som finnes! Nei her i gården forguder vi Araya & CO. :)

7299772[/snapback]

Barsk Crazy-Metal, det er Slayer. Slayer må være noe av det mest aggressive som finnes, og soloene topper aggressiviteten nydelig.

Det er en grunn til at Slayer spiller sist, de er best.

Lenke til kommentar
Når du blir eldre antar jeg at du vokser fra deg det og finner ut hvor bra Slayer er.

7299722[/snapback]

Tja, jeg er jo allerede noen år eldre enn deg, så tviler på at jeg kommer til å endre mening etterhvert.

Jeg synes rett og slett at de er utrolig sugne, spesielt soloene! Hørtes ut som om de spilte samma solo igjen og igjen. Den eneste grunnen til at de har fått så mye cred opp gjennom åra er pga at de var pionerene innen sjangeren, -det er jeg sikker på.

Lenke til kommentar
Kanskje litt for mye forlangt at de 16 år gamle nuschool-kidsa skal like Slayer. Blir for mye metal for de, serru.

7299184[/snapback]

Hehe, hvis du sikter til meg, så er det feil at det ble for mye metal for meg. Jeg hører på en god del black metal... Ble bare rett og slett en alt for kjedelig opptreden. Og ble kanskje litt småsur når Eyvindr sier at Alexi Laiho er mongo, osv. =) Måtte komme med en litt utrivelig comeback. :)

Lenke til kommentar
Når du blir eldre antar jeg at du vokser fra deg det og finner ut hvor bra Slayer er.

7299722[/snapback]

Tja, jeg er jo allerede noen år eldre enn deg, så tviler på at jeg kommer til å endre mening etterhvert.

Jeg synes rett og slett at de er utrolig sugne, spesielt soloene! Hørtes ut som om de spilte samma solo igjen og igjen. Den eneste grunnen til at de har fått så mye cred opp gjennom åra er pga at de var pionerene innen sjangeren, -det er jeg sikker på.

7299875[/snapback]

Trodde ikke en som var eldre enn meg hadde Evangeline Lilly-avatar liks...

De har fått kred fordi de har gitt ut mesterverk som Hell Awaits, Reign in Blood, South of Heaven og Seasons in the Abyss. :)

Lenke til kommentar

Jeg ble litt skuffet over Children of Bodom. Joda, knallbra musikk, men jeg syntes alt virket så "automatisk". De var ikke nok "med" publikum. Det virka nesten som playback. In Flames imponerte meg stort. Jeg har alltid elsket dem, men har sett de en del på konserter (videoklipp, har ikke vært med selv), og der virka de ikke så gode. Likevel, i Spektrum var de virkelig storslagne.

Slayer har jeg aldri likt, men de gjorde da en virkelig god prestasjon her.

Lamb of God var ikke så dårlige, men det er ikke helt min musikk.

Thine Eyes Bleed går under det samme som Lamb of God for mitt vedkommende. Grei nok musikk, men ikke min stil. De får dog pluss i margen for en jævlig kul banner. :)

I pit'en var det forresten herlig å stå. Utrolig mye knuffing. ^^

Overall en utrolig bra konsert. 9/10. CoB trakk den litt ned med en smålig skuffende opptreden. De valgte i det minste gode sanger.

EDIT: Jeg syntes forresten det var litt mange vel-sminkede og ikke-så-vel-kledde 15-16-åringer på den konserten. Var redd de skulle starte masse-selv-oppkutting i køa der, jeg. Er vel In Flames som trekker sånne folk? :ermm:

Endret av Hr. Jenssen
Lenke til kommentar
Er vel In Flames som trekker sånne folk? :ermm:

7300266[/snapback]

Er nok helle Bodom som trekker fjortissene ja.

Btw, jeg synes folk burde godta at ikke alle er über slayer fans på dette forumet uten å bli kjempe sure. Slayer er barskt som faen, men mye av musikken deres fokuserer mer på å trøkke enn på å ha en fengende melodi. Men å gå så langt som noen her gjør som å si at Slayer er et dårlig band. De burde på smekk på punk. Slayer er levende legender og utrolig dyktige. Å si noe annet blir feil..

Lenke til kommentar

Enig der. Skjønner godt man kan kritisere Slayer pga. musikaliteten over det, noen vil rett og slett bare kreve mer på den biten. Greit at det trøkker, men jeg og blir ofte litt sliten av det etterhvert, ikke så forferdelig mye variasjon...

Men synes det er morsomt å registrere at flesteparten her ble positivt overraska over LoG, for det sa jeg her for ikke så alt for lenge siden også :). Et band jeg liker bare bedre og bedre for tiden.At Adler starta med trommer da han var 18 år synes jeg er ganske imponerende... Mest kreative og tighte trommisen som var der, spør du meg...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...