Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Første bilkjøp unnagjort, hva bør gjøres nå?


Caddy

Anbefalte innlegg

Vel, bilen er en 92 modell, Opel Astra 1,6i. Har vært ute å kjørt en del med den, og den virker jo ok.

 

Tingen er det at den har hatt 2 eiere, sist ei gammal dame. Hu døde for littsiden, men bilen har stått vel et halvt år i en garasje. Blitt vedlikeholdt meget bra, ca 0 rust i lakken. Gått 129000 km.

 

Merker at brekket er sløvt, feks når jeg setter meg i bilen når brekket er på. Merkes også meget godt når jeg hiver inn clutchen og bremser med brekket, tar nesten ikke i det hele tatt.

 

Bremsa er hard. Mulig normalt på såpass gammal bil, men er det no mulighet for å slakke på den?

 

Er det noe annet jeg bør sjekke på bilen før jeg tar den i daglig drift?

 

*Todo list*

 

Innvendig vask | Done

Utvendig vask og avfetting | Nesten done

Kjøpe nye kapsler | Done

Kjøpt inn voks | Done

Kjøpt inn verktøykasse på boks | Done

Børste felger med rustfjerner og skrubbe med stålbørste |

Endret av Caddy
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Skjekk bremser etc. At håndbrekket er slappt, kan jo være fordi du må stramme wiren eller bytte bremser bak. Men bilen er vel eu-ok?

6338490[/snapback]

Bilen ble eugodkjent i fjord ja:)

 

Sjekk nøye girkassene på disse bilene!

 

Dem tåler veeeldig lite!

Grei bil, billig forsikring, utrolig billige deler til dem!

 

1,6 er grei den!

6339225[/snapback]

Hvordan sjekker man girkassa på den? :p Den girer jo fint.. Hoster litt i lav fart, men sånt kjører vi jo ikke... ;) Billig forsikring ligger på 275kr/måneden :D Delene har jeg ikke sjekka, men må bytte ut høyre blinklys foran, festet er knekt. Ca pris?

 

Også må jeg bytte fronten... Uh.. Der hvor "Opel" merket står foran, for den er nesten knekt av...

 

Edit: Nederst i DENNE er det snakk om sentral-lås på 1,6i .. Betyr det at min er ødelagt? :p Jeg har aldri sett alle dørene bli låst opp på en gang i værtfall... ;)

 

Edit2: ble et langt innlegg dette, men hvor sitter Dynamoen?? Jeg skal ha inn turteller, ettersom dette ikke var standard på denne bilen, men hverken meg eller kameraten min fant no dynamo å koble den til.... ? :p

Endret av Caddy
Lenke til kommentar
Når det gjelder turteller så er det jo mest vanlig med å koble konstant strøm til den og + ifra coil og deretter jorde den, og ikke via dynamo.

6343450[/snapback]

 

Sååååeh. hvor er det coilen har gjemt seg?

jeg finner den ikke på bilen hans :))) ikke sett så vanvittig nøye da.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...