Tredemølla Skrevet 19. juni 2006 Del Skrevet 19. juni 2006 Hei. Jeg har Telenor basisabonnement, men oppnår kun 1mbps stabilt som følge av lang avstand til nærmeste sentral. Bor på Kjelsås i Oslo. Den sentralen jeg er koblet til, befinner seg over 4100 meter unna. Nå har imidlertid følgende nye informasjon dukket opp på adressen min på Kapaks når jeg søker på SHDSL: Merknader: Total linjelengde inkludert inntak: 1042 meter Lengde på inntak: 100 meter (standard) Linjestatus: Ny linje Tråddiameter: 0,6 mm eller høyere Fabrikat på utstyr: ALCAHU, ALCAUD Mulig produktklasse: SHDSL 4608/4608 2 par påkrevd Produktklassen krever 2 ledige par i nettet Antall ledige trådpar i nettet:2 Dette står oppført under "ny linje" og ikke "aktiv linje" hvor min fasttelefon og bredbånd i dag går over. Kan noen av dere fortelle meg hva dette betyr, og om jeg har mulighet for å bli koblet til en sentral som ligger nærmere? Jeg har vært i kontakt med Telenor, men det var litt vanskelig å få kundebehandler der til å forstå hvor jeg ville hen. Takk Lenke til kommentar
texaco Skrevet 19. juni 2006 Del Skrevet 19. juni 2006 (endret) Ring inn og opplys om at du har kikket litt på kapaks siden og funnet ut at linjelengden fra nærmeste sentral er annerledes enn den du er koblet til. Spør da hvorfor. Det kan hende at det rett og slett ikke er plass i sentralen eller at sentralen er satt opp/bygget ut etter at du fikk bredbånd. Endret 19. juni 2006 av texaco Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå