Gå til innhold

Hva er din mening om System of a down?

-Redhead-

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Men ja jeg må si at det plager meg at når et band skal reklamere for seg selv på tv f.eks ''System of a down, årets hardeste album, kjøp nå bla bla'', da tar jeg bande som sellout,
han sa det var sellout fordi de reklameres som årets hardeste album, noe det selfølgelig ikke er.
Lenke til kommentar

Er det bandet som lager reklamen til albumet då? Plateselskapet vil tene pengar, og ved å ha ein reklame som folk legg merke til vil det kunne føre til høgare salgstal. Kva eit norsk reklameselskap seier i ein reklame har då vitterleg ingenting med musikken å gjere. Ei heller det at du finn bandet i eit magasin som Topp!

Igjen viser det seg at folk er meir opptatt av kven som høyrer på musikken og korleis den blir promotert enn musikken i seg sjølv. Er rimelig lei av dette no. Om ein skare med fjortissar har høyrt BYOB eit par gangar og av den grunn kallar seg ein fan av SODA, who the f*** cares? Alle med litt vett i skallen ser at dette er heilt på trynet. Mezmerize og Hpynotize er på ingen måte noko fortissalbum i forhold til dei første frå SOAD, BYOB er kanskje den låta som appelerer mest til dei yngre som knapt veit kva album låta kom ut på, men spesielt på Hypnotize er sounden til SOAD meir som dei tidlegare albuma.

Lenke til kommentar

Alper: Der postet du nettopp et innlegg der du igjen viser at du bryr deg mer om hvem som hører på musikken enn musikken i seg selv.

Ang. det med intelektuell greier og ikke minst hva du hører på så var det naturligvis ironi/sarkasme. Poenget mitt var at du oppfører deg på en måte som minnet mye om den slags folk.

(Jeg kommer også til å sammenligne deg med diverse sterotyper her nå og... :p

Ikke for å påstå at du faktisk er dem, men for å illustrere hvor idiotisk tankegangen er...)

Å mene at de er dårlige er greit nok, musikk er subjektivt...osv

Men du oppfører deg som den typiske "tr00"-klisjeen når du begynner å snakke om hvorvidt de som hører på noe er fjortiss eller ikke.

Du skriver i en post at en bruker som hører på bandet er fjortiss fordi de har en TOPP-poster på døren sin. For det første så er det temmelig irrelevant, for det andre så er det fulstendig usakelig til musikkent til SoaD. Hva så om hun er fjortisss? Det som provoserer meg er ikke at du snakker negativt om SoaD, men at du kommer med idiotiske kommentarer.

Om det plager meg? En gang i tiden så brydde jeg meg om sånt. Jeg var sånn typisk "tr00", følte meg så jævla kul fordi jeg hørte ikke hørte på det samme som andre. Jeg ungikk konsekvent diverse typer musikk for andre grunner enn at de var dårlige, enten det var fordi de hadde reklame for seg selv, at de ikke var harde eller at fjortisser likte dem...

men etterhvert gikk det opp for meg hvor jævla idiotisk denne tankegangen var...

Musikk handler om musikk. Det er det eneste som betyr og burde bety noe for folk. Om Britney Spears mot all forventning en dag serverer en god låt, hvorfor ikke høre på den?

Når det gjelder reklame så synes jeg mye av sånt kan være plagsomt, samme med for mye radioplay, men ser ikke så mye på verken TV eller hører ikke noe særlig på radio lenger... så all dette SoaD-reklamen folk har mast om har jeg ikke fått med meg, utenom ei annonse på baksiden av Nemi da. :p

Hvis du hadde et band og et musikkselskap tilbydde å pushe dere med markedsføring, ville du sagt nei? Det ville i hvertfall ikke jeg! Hadde jeg et band med musikk så ville jeg att flest mulig skulle hørt om dem.

Ang. det at de har markedsført seg med "Årets hardeste album" så har jeg ikke fått med meg dette. Kan være enig i at det er en smule tåpelig, men musikkreklame(da SÆRLIG metallreklame) har en tendens til å være tåpelig på slike beskrivelser. For å sitere en reklame jeg nettopp leste i et blad:"Eoteric: A band of true cult status within the underground! One of the darkest band ever to ermerge! Extreme, hallucinogenic and apocalyptic!"

Alle band kan desverre ikke ha like kule reklamer som Tool vet du. :p

(De er vel det eneste bandet jeg har likt reklamene til..)

Forøvrig idiotisk å si at SoaD har blitt nu-metall, de har ingenting til felles med bandene i den sjangeren. Litt pop/soft-rock innflytelse har de alltid hatt, The Cranberries er en av favorittbandene til komponisten i bandet.

Musikk handler om musikk. Musikk!

Endret av TLZ
Lenke til kommentar

Et metall band skal ikke reklamere seg på den måten, greit nok med boybands å den slaks for det er jo ment få tjene penger på. Et bra metall band mener jeg skal bli oppdaget gjennom andre true-metall fans, forumer, konserter, metall magasiner osv. vise at de vil vise frem musikken for at det er bra og ikke bare få bli stein rike. Ja det er opp til bande selv om de vil reklameres på tv.

Lenke til kommentar
Et metall band skal ikke reklamere seg på den måten, greit nok med boybands å den slaks for det er jo ment få tjene penger på. Et bra metall band mener jeg skal bli oppdaget gjennom andre true-metall fans, forumer, konserter, metall magasiner osv. vise at de vil vise frem musikken for at det er bra og ikke bare få bli stein rike. Ja det er opp til bande selv om de vil reklameres på tv.

6379405[/snapback]

Mener du dette seriøst eller parodierer du klisjeen(tr00 metaller) jeg nevnte?

Lenke til kommentar

TLZ: Du har tydeligvis ikke forstått, så jeg skal forklare det veldig enkelt. Det er ikke kult å like band andre har hørt om. Hvis noen spør meg hvilke band jeg liker, så sier jeg aldri Coldplay eller Keane, men The French Freaks eller Drive Me Silent. Ingen har hørt om disse bandene, og derfor er jeg kul.

Når band jeg liker begynner å bli kjent, så blir jeg mindre kul. Og da suger bandet. De har blitt sell-outs, fordi jeg får ikke den statusen jeg fortjener som hørte på dem 6 måneder før alle andre. Band jeg liker skal KUN spille i garasjer, de skal ikke tjene penger til bedre instrumenter eller annet utstyr og de skal fortsette å lage musikken helt til jeg går lei. Hvis de begynner å bli kjent og tjene penger og klare å forsørge familiene, så er de ikke ekte.

Forstår du nå, TLZ?

Lenke til kommentar
TLZ: Du har tydeligvis ikke forstått, så jeg skal forklare det veldig enkelt. Det er ikke kult å like band andre har hørt om. Hvis noen spør meg hvilke band jeg liker, så sier jeg aldri Coldplay eller Keane, men The French Freaks eller Drive Me Silent. Ingen har hørt om disse bandene, og derfor er jeg kul.

Når band jeg liker begynner å bli kjent, så blir jeg mindre kul. Og da suger bandet. De har blitt sell-outs, fordi jeg får ikke den statusen jeg fortjener som hørte på dem 6 måneder før alle andre. Band jeg liker skal KUN spille i garasjer, de skal ikke tjene penger til bedre instrumenter eller annet utstyr og de skal fortsette å lage musikken helt til jeg går lei. Hvis de begynner å bli kjent og tjene penger og klare å forsørge familiene, så er de ikke ekte.

Forstår du nå, TLZ?

6379460[/snapback]

hehe så da er det vell rimelig begrenset av hva du kan like i lengdne :p

jeg driter hvem di er hva di strår for og snåt , bare musikken høres kul ut så er det ok for meg .

nå har jeg da alt fra gartnerlorsjen til soad på datan da :D

men ole pauls og har noen tøffe sanger ;)

Lenke til kommentar

Forstår du nå, TLZ?

6379460[/snapback]

hehe så da er det vell rimelig begrenset av hva du kan like i lengdne :p

jeg driter hvem di er hva di strår for og snåt , bare musikken høres kul ut så er det ok for meg .

nå har jeg da alt fra gartnerlorsjen til soad på datan da :D

men ole pauls og har noen tøffe sanger ;)

6381759[/snapback]

Ole Paus > SoaD. Fyren har jo noen geniale låter.

Lenke til kommentar

Siden dette ble til en bandtråd kan jeg liksegodt komme med rangering av skivene..

System of a Down (1998) - 6 | Beste låter: Sugar, War? og Soil.

Toxicity (2001) - 6 | Beste låter: Deer Dance, Toxicity og Prison Song

Steal This Album! (2002) - 5 | Beste låter: Chic 'N' Stu, Roulette og Mr.Jack

Mezmerize (2005) - 5- | Beste Låter: Old School Hollywood, Question! og Radio/Video

Hypnotize (2005) - 5+ | Beste låter: Holy Mountains, Stealing Society og Kill Rock `N Roll

Endret av NightKeeper
Lenke til kommentar
Siden dette ble til en bandtråd kan jeg liksegodt komme med rangering av skivene..

System of a Down (1998) - 6 | Beste låter: Sugar, War? og Soil.

Toxicity (2001) - 6 | Beste låter: Deer Dance, Toxicity og Prison Song

Steal This Album! (2002)  - 5 | Beste låter: Chic 'N' Stu, Roulette og Mr.Jack

Mezmerize (2005) - 5- | Beste Låter: Old School Hollywood, Question! og Radio/Video

Hypnotize (2005) - 5+ | Beste låter: Holy Mountains, Stealing Society og Kill Rock `N Roll

6388648[/snapback]

Faktisk ganske så enig i den rangeringa der :)

Lenke til kommentar

Jeg greier ikke å ha faste terningkast, de forandrer seg hele tiden, men jeg kan si følgende: System of a Down er best, de har aldri greid å lage noe som er like bra som denne, selv om de har vært nære. Toxicity er svært bra, men oppskrytt. Steal This Album! er grovt undervurdert av enkelte. Mezmerize er den svakeste, selv om det er en sterk plate. Hypnotize kom som en svært positiv overaskelse og denne setter jeg svært høyt.

Egentlig ingen jeg synes er dårlige... jadda, fanboy. Vet. :p

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...