Gå til innhold

Hva er din mening om System of a down?


-Redhead-

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Går særiøst alrdi lei jeg :love:

6358614[/snapback]

Er jo nettopp sånne som deg som får SOAD til å bli fjortissband. :whistle:

6366628[/snapback]

Igjen lurer eg på kvifor det faktum at fjortissar lyttar på musikken skal ha noko betydning.

6366675[/snapback]

 

kanskje mer at bandene lager musikken for å matche fjortissene. fjortissene er jo den sterkeste kjøpergruppen vanligvis :) og igjen, slike band er ute etter mest mulig omtale og høye salgstall og høye plasseringer på diverse lister. Dette på bekostning av kvalitet på musikken.

Endret av Saknet
Lenke til kommentar

Det fine med SOAD er at de utvikler seg for hver utgivelse(nesten) Og det aldri i negativt favør :) Litt greitt med artister som ikkje siter i samme sporet,og som faktisk får til å utvikle seg.

 

Og som vanlig trenger eg ikkje å nevne at dette er subjektivt,men gjør det likevel.

Lenke til kommentar
Herre jemini,  ville SOAD ha tjent mest mulig penger hadde de vell for faen ikke spilt metall? Og hypnotize/mezmerise er vell ikke mere kommersielle? Det er jo mye mer av black/death metallen i de enn tidligere.

6367030[/snapback]

 

Hmm, ville vel kanskje ikke kalt det metal, men veit ikke helt jeg, men altså, de fleste band/artister velger jo sjanger selv, er uhyre få som bestemmer sjanger for å tjene mest penger, er vel mest at de fleste velger en rettning innenfor den sjangeren som er mest mainstream...

Lenke til kommentar
Herre jemini,  ville SOAD ha tjent mest mulig penger hadde de vell for faen ikke spilt metall? Og hypnotize/mezmerise er vell ikke mere kommersielle? Det er jo mye mer av black/death metallen i de enn tidligere.

6367030[/snapback]

 

Hmm, ville vel kanskje ikke kalt det metal, men veit ikke helt jeg, men altså, de fleste band/artister velger jo sjanger selv, er uhyre få som bestemmer sjanger for å tjene mest penger, er vel mest at de fleste velger en rettning innenfor den sjangeren som er mest mainstream...

6367473[/snapback]

 

PRESIS!

 

og System of a Down definerer jeg ikke som metal. Fans av SOAD her på forumet velger å kalle det en "egen" sjanger, noe jeg kan være delvis enig i. At det har elementer fra rock/metal er kanskje rett. Det er overhodet ikke noe black/death metal over hyp/mez i det hele tatt. Den var drøy.

Lenke til kommentar

Eg fatter heller lite av det at det er så og så mange % av 14`tisser,bestmødre,folk rett over 40 som hører på eit band. Poenget er? Eg gir egentlig langt faen eg kem som hører på Dimmu Borgir, Windir,Immortal eller SOAD. Det er vel ikkje dermed sagt at musikken er for bestemte aldersgrupper. Folk hører vel på det de like å høre på uavhengig av alder ;)

 

Mine 2 kroner.

Lenke til kommentar
Går særiøst alrdi lei jeg :love:

6358614[/snapback]

Er jo nettopp sånne som deg som får SOAD til å bli fjortissband. :whistle:

6366628[/snapback]

Igjen lurer eg på kvifor det faktum at fjortissar lyttar på musikken skal ha noko betydning.

6366675[/snapback]

 

kanskje mer at bandene lager musikken for å matche fjortissene. fjortissene er jo den sterkeste kjøpergruppen vanligvis :) og igjen, slike band er ute etter mest mulig omtale og høye salgstall og høye plasseringer på diverse lister. Dette på bekostning av kvalitet på musikken.

6366761[/snapback]

 

fint skrevet dog tviler jeg på at fjortisser er den sterkeste kjøpergruppa så innlegget ditt er av en smule fantasi tror jeg... men du kan kansje bevise at fjortisser er den sterkeste kjøpegruppa? link?

Endret av KRAFortune
Lenke til kommentar
Det fine med SOAD er at de utvikler seg for hver utgivelse(nesten) Og det aldri i negativt favør :)  Litt greitt med artister som ikkje siter i samme sporet,og som faktisk får til å utvikle seg.

Indeed. :)

 

Herre jemini,  ville SOAD ha tjent mest mulig penger hadde de vell for faen ikke spilt metall? Og hypnotize/mezmerise er vell ikke mere kommersielle? Det er jo mye mer av black/death metallen i de enn tidligere.

6367030[/snapback]

 

Hmm, ville vel kanskje ikke kalt det metal, men veit ikke helt jeg, men altså, de fleste band/artister velger jo sjanger selv, er uhyre få som bestemmer sjanger for å tjene mest penger, er vel mest at de fleste velger en rettning innenfor den sjangeren som er mest mainstream...

6367473[/snapback]

System of a Down er nok temmelig langt fra "pure metal", men at de har sterk innflytelse fra diverse metallsjangere er det liten tvil om.

 

Forøvrig ser jeg ikke hva SoaD har gjort for å kjøre en mainstream retning. Serj sa selv at noen fansen deres(inkl. skaren av fjortisser) ville ha det samme igjen, et album som er likt det forrige. Han sa videre at SoaD gadd ikke å bøye seg for noen og ville utvikle seg og gå videre akkurat som det passet dem.

 

 

Har forresten hørt rykter om at Daron driver på med et electronica-prosjekt. (Fyren har tydeligvis fått sansen for den slags, på konserten i fjor så var noen av sangene forandret og fremført med div. elektroniske effekter. Fiffig.)

 

Det er overhodet ikke noe black/death metal over hyp/mez i det hele tatt. Den var drøy.

Hah. Daron sa til og med noen år før de platene at han sannsynligvis kom til å bruke noen Darkthrone riff. Har selv bm-riff på Mesmerize. Men de blir fremført på en heller ublackmetalisk måte, og er mer av de stemmningsfulle riffene fremfor de brutale. (Før du skriker "plagiat!" ang. Darkthrone-riffet. Å bruke andres riff er vanlig måte å "pay tribute" til andre bad i musikkverden. DT har fks. brukt en Tool-basslinje i en av sangene sine.)

 

På Hypnotize så har man my thrash/death-aktige riff overalt. Sier ikke at den ER ekstrem metall, men den har definetivt en del av det i seg.

 

bortsett fra at alle sangene er 96% lik og like mange prosent av fansen er fjortisser er SOAD et helt ok band.

6367844[/snapback]

Kan være enig i sistnevnte, men er ikke med på at sangene er like. SoaD leverer relativt variert musikk, fra den helt rolige Roulette, til den mektige Aerials, til mer punka ting fra førstealbumet... Albumene er ganske konsistente og holder en hvis likhet(særlig ang. lydbildet) men hvis du sammenligner sanger på kryss av albumene så er det SVÆRT mye variasjon.

 

Variasjonen til dette bandet er vel nettopp en av de tingene som jeg liker så godt med dem, de driver ikke på det samme stien som mange andre band.

 

bortsett fra at alle sangene er 96% lik og like mange prosent av fansen er fjortisser er SOAD et helt ok band.

6367844[/snapback]

Kvifor er det negativt for deg at fjortisser lytter på SOAD?

6367852[/snapback]

At de hører på dem gjør strengt tatt ingenting...

 

Men at vi får en gjeng med folk som skriker at de er fans av SoaD fordi de har hørt BYOB på radio er litt irreterende må jeg inrømme. Uansett, blir ganske teit å ungå band pga. hvem som hører på dem. Jeg hører på Micheal Jackson selv om sikkert mange teite folk også hører på ham, men jeg hører jo på musikk fordi det er god musikk... ikke for å bli ungå å bli satt i bås sammen med noe jeg ikke liker...

 

Her er da soadskapdøra mi ^^

 

 

edit: Bildet i midten har jeg tegnet selv

6368904[/snapback]

Stillig bilde.

 

Mala: Hihi, vel... Serj har jo et veldig fromt ansikt og tidvis ligner han på en liten jesus. :p

Lenke til kommentar
vist du ser godt på den ene posteren til looOool, så kan du se at det er en poster fra magasinet Topp = et fjortiss magasin

6377310[/snapback]

Hva i all verden er poenget ditt? At du er bedre enn "looOool"? I så fall tar du grundig feil. Du kommer med babbel om ting som ikke har noe med musikken å gjøre. Du bryr deg tydeligvis mye mer om status enn musikken. Hvis det ikke er fjotiss så vet ikke jeg.

 

Jeg hører på SoaD, faen... for å komme med et "grovt" eksempel: jeg hører på en sang av Tatu akkurat nå. Steikte nå fikk jeg nok lav status i dine øyne eller hva? Det at jeg hører på nevnte artister betyr nok automatisk at jeg aldri kan like fks. Tool, jeg hater dem nok!

 

Seriøst: Har du ikke noe å si om musikken så stikk til et annet forum. Dette er musikkforum. Ikke jeg-er-bedre-enn-dere-fordi-jeg-hører-på-ooooohh-intelektuell-musikk forum.

 

 

 

*gawd*

Lenke til kommentar

ro deg ned først din fjortisslolomfg.

 

 

Ok skal prøve så godt her nå med en argument(noe som jeg er elendig i)

 

Hvor i den posten tolket du som at jeg var bedre en looOool?

Nei du tar nok feil om at jeg bryr meg mer om statusen enn musikken. Coldplay f.eks er stor fan av dem, så har vi jo Bjõrk, Tracy Chapman og Michael Jackson også som jeg er stor fan av så der feis du i grøten. Men ja jeg må si at det plager meg at når et band skal reklamere for seg selv på tv f.eks ''System of a down, årets hardeste album, kjøp nå bla bla'', da tar jeg bande som sellout, ble flau på soad vegne første gang jeg så den reklamen på tv, det stemmte bare ikke, var ikke sånn soad jeg kjennte til(selftitled, steal this album og toxcitity tiden) Poenge mitt var at der kan du se, Soad har blitt til et fjortiss band, som Korn, Linkin Park osv noe som de alldeles ikke var før. Musikken dems mener jeg også har blitt mer nu-metall/pop og dårlig. Hva gjør soad i et blad som kun små jenter i 10-14 års alderen kjøper bare pga at de får en sånn gratis sminke sak med, egentlig? er det der soad tilhører? tenkt deg godt om nå.. du kan ikke si at det plager deg litt en smule :p

 

foresten, siter fra en plass her på forumet der jeg har beskrevet meg i ''jeg-er-bedre-enn-dere-fordi-jeg-hører-på-ooooohh-intelektuell-musikk'' holdningen

Endret av Alper
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...