Gå til innhold

Bærbar som Media-PC?

Anbefalte innlegg

Hei ..

Har lenge vurdert å sette opp med medie-pc til stuebruk - etter litt om-og-men så slo det meg at det må være langt mer praktisk å bare finne en gammel brukt bærbar og plugge til en ekstern harddisk?

Den er distre - tilnærmet lydløs - og billig dersom man bruker litt tid på å finne den riktige. Dersom man på toppen av det hele klarer å finne en med DVI-utgang så burde alt være gull?

Noe som taler direkte imot for bruk av bærbar som stue-pc?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei ..

Har lenge vurdert å sette opp med medie-pc til stuebruk - etter litt om-og-men så slo det meg at det må være langt mer praktisk å bare finne en gammel brukt bærbar og plugge til en ekstern harddisk?

Den er distre - tilnærmet lydløs - og billig dersom man bruker litt tid på å finne den riktige. Dersom man på toppen av det hele klarer å finne en med DVI-utgang så burde alt være gull?

Noe som taler direkte imot for bruk av bærbar som stue-pc?

6337991[/snapback]

Du må jo ha en nyere maskin hvis du skal ha DVI. Nyere maskiner er jo også i regelen stillere. Hvis du da ikke går helt tilbake til sløve P2 prosessorer og denslags. Det er jo også bare virkelig gamle maskiner (som heller ikke har USB2 til den eksterne disken) som virkelig er billige. Men med "billig" mener vi kanskje forskellige ting? "Gammel" er jo også et relativt begrep. Sånn sett kunne en gammel Inspiron 9300 være tingen, den har veldig stillegående vifter, DVI osv...

Lenke til kommentar

Med billig så mener jeg 2-3000? Man får kanskje ikke DVI for den prisen, men muligens USB2? Man får jo fremdeles et helt ok bilde med VGA dersom man ikke er kravstor.

Men jeg ser helt ærlig ingen ulemper her - er jeg heldig får jeg kanskje plukka opp gammel bærbar på jobb.

Lenke til kommentar
Med billig så mener jeg 2-3000? Man får kanskje ikke DVI for den prisen, men muligens USB2?  Man får jo fremdeles et helt ok bilde med VGA dersom man ikke er kravstor.

Men jeg ser helt ærlig ingen ulemper her - er jeg heldig får jeg kanskje plukka opp gammel bærbar på jobb.

6338316[/snapback]

Vel, en middels gammel maskin vil gjerne bråke endel, i motsetning til de helt gamle (PII og denslags), som blir for sløve og mangler USB2. Men lykke til med å forsøke..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...