Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Bios problemer (Abit AN8 32X)

Anbefalte innlegg

Hei!

Har akkurat kjøpt meg nytt hovedkort, ABIT AN8 32X.

Har hat en del bios problemer med dette. Leste at man kunne få blue screen ec. Men hvis man oppdaterte de gamle driverene kunne dette hjelpe.

Så jeg gjorde det, men det har ikke forbedret seg. Jeg får en andvarsel som lyder slik: "Waring: Now system is in safe mode. Pleas re-setting Cpu frequency in the CMOS setup."

Når jeg kommer inn i biosen kommer det en annen melding: " Change cou's clock & voltage"

Noen som har et godt svar på hva jeg burde prøve?

Har satt bios instillingene i defult, men det ser ikke ut til og hjelpe.

takker for svar!

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Så du har dette hovedkortet.

Det var en snål feilmelding. Sier du at windows går inn i Safe Mode automatisk. Den CPU frekvens feilmeldingen hvor er den og hvordan ser den ut?

Jeg trodde det kun var en fast FSB (Front Side Bus) frekvens for 939 sokkelen. Det var litt annerledes med Socket A hvor det kom flere generasjoner med raskere og raskere FSB hastighet. Jeg er kanskje litt på viddene.

Du sier at når den går inn i BIOS så kommer det en melding. Bare kommer den sånn plutselig, eller er det et manuellt valg du har gått inn på for å forsøke å justere?

Har du gjerne forsøkt å kjøre PC'en i overklokket tilstand?

På denne entusiast siden står det at hovedkortet ditt har en Front Side Bus på 200 Mhz

Jeg regner nesten med at default BIOS innstillinger vil kjøre den på 200 Mhz. Er vel Fail-Safe Defaults (med bruk av F6 tasten) du referer til, eller er det Optimized Defaults (med bruk av F7 tasten)?

Ikke alle kjenner hovedkortet ditt, så hvor leste du at dette hovedkortet spesiellt hadde trøbbel med blåskjermer? Har du en lenke til en webside?

Her er det et skjermbilde av hvordan du manuellt kan justere FSB for CPU'en

Der står det at det er mulig å kjøre den på 200, har du prøvd det?

Endret av G
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...