Whoracle Skrevet 19. juni 2006 Del Skrevet 19. juni 2006 (endret) Hei og hå, skal som topic sier ha et nytt hovedkort til HTPC, (socket 939 ) har fortiden et DFI lanparty NF4 Ultra-D hovedkort, men syntes chipset viften bråker for mye, samt at kortet lager fryktlig mye varme, jeg har heller ikke overklokket noe så da mister jeg vel litt av poenget med DFI Jeg trenger et bra hovekort med passiv kjøling, viftestyring, spdif, helst 6 usb porter, trenger litt rom rundt cpu siden jeg bruker en XP120 kjøler, ellers så har jeg et X1800XT kort som er litt langt, chipset kjøler bør ikke komme i veien for dette kortet, så bruker jeg et lydkort med ekstra modul som tar to PCI plasser, så det må jeg ha.. Noen forslag hadde vært toppers! Endret 19. juni 2006 av Whoracle Lenke til kommentar
Whoracle Skrevet 19. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2006 * bump * må vel være noen her som har en erfaring eller to? Lenke til kommentar
hogmann Skrevet 19. juni 2006 Del Skrevet 19. juni 2006 Har selv meget god erfaring med Asus A8N VM-CSM i HTPC. Vifteløst, viftestyring og spdif på ekstern brakett (tror jeg), men det kan bli vanskelig med plass til store CPU-kjølere Lenke til kommentar
soul Skrevet 19. juni 2006 Del Skrevet 19. juni 2006 (endret) Har selv dette fra Asus i min HTPC. Fungerer greit Har montert denne viften fra Thermaltake på cpu'n. Litt trangt med går helt greit. Eneste som kan bli problem er grafikkort med passiv kjøling som stikker ut fra kortet i bakkant. Systemet mitt har et par gradere høyere temp. enn normalen, men det skyldes nok andre ting en disse to produktene. Byttet ut chipset-vifta med en heatsink fra zalman, god som gull. Endret 19. juni 2006 av soul Lenke til kommentar
Whoracle Skrevet 19. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2006 Takk for tips, jeg har en del plass å gå på i kabinettet, bruker mATX psu, men det er plass til standard ATX hovedkort så mATX er streng talt ikke nødvendig, det blir litt knapt med plass på det kortet du tipset om der Sylteagurk Finnes det ikke et lignende kort bare i ATX ? Jeg vil helst ha en ferdigmontert heatsink da jeg er litt "moddelei" om dagen :!: ellers så der det kortet bra ut det Soul bortsett fra at den pci expr. slot'n kan være litt leit plassert, jeg har en stor kjøler på gfx kortet Så vurderer jeg kjøp av X1900 GT med IceQ3 Andre tips? Lenke til kommentar
Whoracle Skrevet 21. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 21. juni 2006 * bump * Få liv i tråden igjen.. kom med tips nå Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå