Gå til innhold

24timers uhøytidlige konkuranser

Anbefalte innlegg

Jess, da har man fått tak i en moderator som lager en poll på førstkommende mandag slik at man kan stemme på det bildet man man synes representerer/symboliserer temaet på best mulig måte.

Reglene blir da sålangt:

Bildet må være ditt eget.

Arkivdykk er IKKE tillatt. Bildet SKAL være fotografert etter tema er offentliggjort.

Max ett bilde pr person.

Noen innvendinger?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er det noen mulighet for å skjule hvem som har sendt inn bildene frem til vinneren er kåret? Kanskje ikke så enkelt å få til? Hvis det imidlertid hadde vært mulig, tror jeg i så fall det absolutt ville vært en fordel under avstemningsperioden... :hmm:

6348671[/snapback]

Tror anonymitet kan sette en spiss på det, ja.

Lenke til kommentar
Ikke verre enn at alle som vil delta, sender bildene til en person, som legger alle bildene ut for oss? Da vil kun denne personen vite hvem som er hvem?:)

6348749[/snapback]

Det høres fornuftig ut! Selv om jeg regner med at alle stemmer på det de faktisk synes er best, så kan det fort slå negativt ut for en som evt har gjort seg litt upopulær på forumet - og motsatt vei for andre... :)

Lenke til kommentar

Sitter å lurer litt på reglene i denne konkuranssen.

er dette snakk om bilder rett fra kamera, eller er det tillatt å ha bilder som er komponert/redigert i phshop.

evt. hvilken grad av justeringer/modifisering er lov i denne konkuransen?

* resize er soleklar :)

* justering av farger?

* cropping?

* osv.

* osv.

Lenke til kommentar

er dette snakk om bilder rett fra kamera, eller er det tillatt å ha bilder som er komponert/redigert i phshop.

* justering av farger?

* cropping?

* osv.

* osv.

6364226[/snapback]

Konkurransen er nå i gang, og det står ikke noe om dette i reglene og dermed må man vel regne med at dette er lov? I hvertfall i første omgang, så får man heller endre reglene til neste konkurranse dersom det skulle utgjøre noe problem. Personlig synes jeg det bør være en selvfølge at man kan behandle bildet i PS eller et annet redigerings program etter at bildet er tatt - det er forresten nesten en forutsetning hvis bildet er tatt med et speilrefleks i alle fall!

Ellers ser jeg heller ikke noe problem i å beskjære/klippe/klone bort ting som forstyrrer... Redigering/manipulering bør være tillatt så lenge du selv har tatt bildene. Det mener i alle fall jeg, men jeg er åpen for å høre andre synspunkter...

Endret av sentimental
Lenke til kommentar

* justering av farger?

* cropping?

* osv.

* osv.

6364226[/snapback]

Konkurransen er nå i gang, og det står ikke noe om dette i reglene og dermed må man vel regne med at dette er lov? I hvertfall i første omgang, så får man heller endre reglene til neste konkurranse dersom det skulle utgjøre noe problem. Personlig synes jeg det bør være en selvfølge at man kan behandle bildet i PS eller et annet redigerings program etter at bildet er tatt - det er forresten nesten en forutsetning hvis bildet er tatt med et speilrefleks i alle fall!

Ellers ser jeg heller ikke noe problem i å beskjære/klippe/klone bort ting som forstyrrer... Redigering/manipulering bør være tillatt så lenge du selv har tatt bildene. Det mener i alle fall jeg, men jeg er åpen for å høre andre synspunkter...

6364439[/snapback]

Ja jeg mener også at så lenge du har tatt bildene kan du gjøre hva enn du vil med de.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...