HrSteen Skrevet 19. juni 2006 Del Skrevet 19. juni 2006 På ymse andre fotosider så arrangerer det jo konkuranser av forskjellig slag. Ifjor ble det jo arrangert en konkuranse som gikk over ett helt år her på akam, men desverre så ble det ikke noe av det i år. dpchallenge har blant annet speedchallenges, dvs man har 24 timer ++ fra tema er bestemt til showet er over. Hvordan tror dere stemningen her er for slikt? Blir jo uten premier da, utenom heder og berømmelse. En kilde til å stimulere den kreative sans. Som en pedagog kanskje ville ha sagt. Lenke til kommentar
finfyr Skrevet 19. juni 2006 Del Skrevet 19. juni 2006 Som nyutdannet pedagog med en måned ferie, stiller jeg meg støttende til dette forslaget. En trenger jo ikke gjør det så enormt avansert vel? Lenke til kommentar
T homas Skrevet 19. juni 2006 Del Skrevet 19. juni 2006 er det snak om og kåre peneste/beste bilde? er det snakk om veldig intrikate temaer eller er bil bare bil og ikke en ford mondeo 92 modell? Lenke til kommentar
Liquid_Crystal Skrevet 19. juni 2006 Del Skrevet 19. juni 2006 Høres gøy ut, men noen forslag på hva slags oppgaver som kan ventes? er det vanskelige eller lette saker? t homas forklarte det somewhat bra. Lenke til kommentar
Anew Skrevet 19. juni 2006 Del Skrevet 19. juni 2006 (endret) Typisk for fotokonkurranser er et tema på ett eller to ord, kanskje en setning. Poenget er å gi fotografene stor kreativ frihet. Typiske tema vil vel fort være "sommer", "lek", "kryssende linjer", "sterke farger", så er det bare å slå seg løs... Eventuelt stirre tomt ut i luften med hjernen blanket av prestansjonsangst, som jeg oftest gjør. Endret 19. juni 2006 av Anew Lenke til kommentar
ragamuffin Skrevet 19. juni 2006 Del Skrevet 19. juni 2006 Er tanken at bildene skal taes i løpet av 24t eller må man grave frem bilder fra arkivet innen 24t...? Skal det være det første, bør vel tema være rimelig konkret. Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 19. juni 2006 Del Skrevet 19. juni 2006 (endret) Det er vanlig i fotoklubber med dagskonkurranser der man gjerne får en oppgave som kun består av en farge, for eksempel. Da må man ta bilder som implementerer den fargen som et sentralt element. Det mest kreative bildet vinner som oftest. Poenget er å forsøke å tolke et stikkord fotografisk, og reslutatene kan bli ganske forskjellige. Endret 19. juni 2006 av PMnormal Lenke til kommentar
Anew Skrevet 19. juni 2006 Del Skrevet 19. juni 2006 Jeg vet sannelig ikke hva som er best. Det er vel ikke noe poeng å tvinge den som alt har "det perfekte bildet" for temaet til å gå ut og ta det en gang til? På den annen side er jo dette foreslått som en øvelse i "akutt kreativitet", om jeg forstår trådstarter rett... For min egen del kommer jeg nok sjelden til å klare å koke ihop noe på 24 timer, mest på grunn av manglende styring på egen tid. Sånn sett er det best om man kan gå i arkivet. Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 19. juni 2006 Del Skrevet 19. juni 2006 Det blir to forskjellige konkurranseformer. Vanlig fotokonkurranser, der man dykker ned i arkivet, finnes det mange av. Slike konkurranser som stoners ønsker er sjeldnere. Jeg synes det er en god idè, men slikt bør nok legges til en helg. Da har de fleste tid til å delta. Noen vil ikke kunne delta i en slik konkurranse uansett. Lenke til kommentar
HrSteen Skrevet 19. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2006 Ikke dumt å legge det til ei helg, blir da en fredag-søndag konkuranse. Og hovedpoenget er å unngå dykk i arkivet men å ta frem sin kreative side og prøve å komme opp med noe. "Akutt kreativitet" var en matchende beskrivelse for denne type konkuranse. Og som PMnormal sier så kan konkuransen bestå av ett enkelt ord så får folk tolke som de vil. (enkelte klarer å få til ett aktbilde av etthvert ord). Lenke til kommentar
ragamuffin Skrevet 19. juni 2006 Del Skrevet 19. juni 2006 (endret) Enig med at det bør være helg og kanskje også fredag ettermiddag til søndag ettermiddag som gir mer spillerom (for de som har andre forpliktelser i tillegg til foto ) Endret 19. juni 2006 av ragamuffin Lenke til kommentar
HrSteen Skrevet 19. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2006 Så da prøver vi det? Fredag rundt klokken 12.00 så lager jeg en tråd i bildekritikkforumet som vi poster i. Avsluttes søndag kl 17. Vinneren bestemmer neste nøkkelord. Høres det greit ut? Reglene er enkle: DU skal være fotograf. Du kan sende inn ETT bilde iløpet av helgen. Arkivdykk er tillatt. Diskusjon rundt bildene tas i denne tråden. Lenke til kommentar
Superparanoid Skrevet 19. juni 2006 Del Skrevet 19. juni 2006 Så da prøver vi det? Fredag rundt klokken 12.00 så lager jeg en tråd i bildekritikkforumet som vi poster i. Avsluttes søndag kl 17.Vinneren bestemmer neste nøkkelord. Høres det greit ut? Reglene er enkle: DU skal være fotograf. Du kan sende inn ETT bilde iløpet av helgen. Arkivdykk er tillatt. Diskusjon rundt bildene tas i denne tråden. 6339054[/snapback] Synes dette høres veldig bra ut jeg, men jeg ble litt usikker når du sier her at arkivdykk er tillatt. Forstod det slik at man skulle prøve å unngå det i de tidligere innleggene... Har du glemt et IKKE i setningen her kanskje? Lenke til kommentar
HrSteen Skrevet 19. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2006 Tanken var at det er vanskelig å kontrollere, må jo kreve ubesudlete bilder av alle for å sjekke exif. Lenke til kommentar
Superparanoid Skrevet 19. juni 2006 Del Skrevet 19. juni 2006 Tanken var at det er vanskelig å kontrollere, må jo kreve ubesudlete bilder av alle for å sjekke exif. 6340006[/snapback] Helt greit for meg. Men hvordan skal vinneren kåres? Lenke til kommentar
dhjerp Skrevet 19. juni 2006 Del Skrevet 19. juni 2006 Høres gøy ut. Mangler bare et tema og hvordan avstemning skal foretas, evt om det skal være en form for jury. Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 20. juni 2006 Del Skrevet 20. juni 2006 Tanken var at det er vanskelig å kontrollere, må jo kreve ubesudlete bilder av alle for å sjekke exif. 6340006[/snapback] De må jo uansett resizes, men exif må være intakt. Exif kan også tukles med, men det blir opp til hver enkelts samvittighet. Siden det ikke er noen verdifull premie å vinne, så blir det litt tåpelig å jukse med exif. Lenke til kommentar
HrSteen Skrevet 20. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2006 Høres gøy ut. Mangler bare et tema og hvordan avstemning skal foretas, evt om det skal være en form for jury. 6340314[/snapback] Holder på å få takk i noen vennlige moderatorer som sier seg villig til å hjelpe oss med det. Ser for meg en Poll. Jury går jo også an. Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 20. juni 2006 Del Skrevet 20. juni 2006 Hadde det vore ein idè å prøvd å fått eit eige underforum for konkurransar, slik det er i Visuell Kreativitet? Nokon må i so fall kontakte ein administrator eller fremje eit forslag i Tilbakemeldinger til forumet. Med litt hjelp frå velvillige moderatorar skulle det ikkje vere noko stort problem å få opp ei avstemning for å kåre vinnaren. Lenke til kommentar
ragamuffin Skrevet 20. juni 2006 Del Skrevet 20. juni 2006 (endret) Ja helt enig med PM. Det er mye mer inspirerende/givende/lærerikt å måtte løse en oppgave innen en viss tid enn å sitte å bla i arkivet etter noe som kanskje passer. Håper jeg får tid til å bli med. En fordel med anonyme bilder om mulig? Endret 20. juni 2006 av ragamuffin Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå