Heineoen Skrevet 19. juni 2006 Del Skrevet 19. juni 2006 (endret) Legger ut denne bilen for en venn av meg Bil: Audi 80 cl Farge: Champanje brun + Modell: 1983 Motor & Hp Effekt: 85 Sylindervolum: 17?? Km stand: 73000 Seter: 5 Utstyr: Bremsekraftforsterker, mobilholder, Mp3 spiller, Econ måler Hva har jeg gjort med bilen Styling: Svarte viper striper Sota bakruter Rødeventil hetter Frontlykter fra nyere type Audi (86mod) Performance: Blåst rent luftfilter Nytt standard eksosanlegg Manuell vippebryter for start av vifte Historie: År 06 Ekosanlegg byttet etter rust gjenomtrengelse Satte inn ny grønn høyre front dør etter på kjørsel Satte på blå venstreforskjerm etter på kjørsel Satt på lykter fra en 3 år nyere Audi 80 (Står litt mer utover) Girkasse og clutch røykt plutselig likt, mulig pga litt hard kjøring Bilen har stått nesten et halvt år pga mangel på girkasse Et under at bilen er så hel som den er, har vært av veien utalligeganger Hva har jeg lyst til å gjøre med bilen: Sette på frontskjørt fra delebilen Rette ut bulken i den grønne døra K&N filter Tøffere ekosanlegg Større felger eller bare kapsler? Få bilen i en farge Girkule i teak Interiør neonlys Installere setebelter baki Flytte over rattet fra den 3år nyere delebilen min Felg & Dekk Sommer: 13" 175/70 nesten ikke brukte dekk Vinter: 13" 175/70 Ytelse km/t 0-100: ca 12sek Max bilen har kjørt: km/t 170 Lyd anlegg Headunit: Clarion mp3 4x50w Fronthøytalere: 6.5" Lightning audio Bakhøytalere: 6x9 Lightning audio Forsterker: Gas 2ch 100w Sub: DSL aktiv sub 500w Teknisk Feil: Ventilene flyter på høyere turtall samt tikker Bulk i den grønnedøra igjen Dørhåndtak fungerer ikke på bakdørene Gir: 4 trinn Hjuldrift: Frammhjulsdrift Drivstoff: 98 Bly Bensin Reprasjoner: Juni 06: Satt inn ny clutch Juni 06: Byttet til annen brukt girkasse gått 340.000km Endret 12. mars 2007 av Heineoen Lenke til kommentar
Gjest Slettet+987123 Skrevet 19. juni 2006 Del Skrevet 19. juni 2006 Blir nok bra! Men hvor er det første bilde tatt egt? Lenke til kommentar
Heineoen Skrevet 19. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2006 Shell @ Nesbyen Virket det kjent..? Lenke til kommentar
Lafro Skrevet 19. juni 2006 Del Skrevet 19. juni 2006 Jeg har tro på at dette kan bli bra hvis du er villig til å legge litt penger i prosjektet. For bare lakkering og felger er jo rimelig dyrt. Men, men.. Du kan begynne med å ta vekk de "viper" stripene på toppen. Det er jo bare harry Lykke til med prosjektet Lenke til kommentar
Heineoen Skrevet 19. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2006 (endret) Har noen Bmw Alu 14" som trolig kommer på bare jeg finner dekk (Bedre en 13" Stål i hverfall) Får lakkeringen forholdsvis billig da jeg kjenner noen som gjør det, da utengaranti riktignok. (Men kan hende jeg ikke gjør dette, da mener dette ikke er verdt å koste på med tanke på tilstanden til bilen og hvordan den er blitt behandlet) Viperstripene synes jeg må være på da dette ikke er ment til å bli noen strøken bil. Skal blir mer harry etter vært desverre.. Endret 19. juni 2006 av Heineoen Lenke til kommentar
Gjest Slettet+987123 Skrevet 19. juni 2006 Del Skrevet 19. juni 2006 Shell @ Nesbyen Virket det kjent..? 6337326[/snapback] Jepp! Tror jeg og fam. var innom der en gang på ferie:P Lenke til kommentar
Domi9q Skrevet 19. juni 2006 Del Skrevet 19. juni 2006 kjempe valg av bil savner gammel 80'en min jeg Lenke til kommentar
TKV Skrevet 19. juni 2006 Del Skrevet 19. juni 2006 De viperstripene hadde vært penere hvist de hadde vært bredere og lenger fra hverandre. Men ellers, lykke til med prosjektet. Lenke til kommentar
Melvin Snerken Skrevet 20. juni 2006 Del Skrevet 20. juni 2006 Er de stripene laga med el-teip eller? Lenke til kommentar
kremt Skrevet 20. juni 2006 Del Skrevet 20. juni 2006 Er de stripene laga med el-teip eller? 6346562[/snapback] Sikkert Lenke til kommentar
Heineoen Skrevet 22. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 22. juni 2006 (endret) Uff da.. I går var det mye negatift som skjedde med denne bilen. Reima som drar dynamoen og vannpumpa datt av. Motoren kokte temmelig fort rett etter på. Den elektriske vifta går heller ikke så blir nok fort varmt da kan jeg tenke meg. Så satte vi på reima igjen og strammet til. Kjørte litt og "sploing" så datt det ene hjulet til vannpunma av. Vi har en delebil med ny vannpumpe for vi mangler vist noe skiver å noe styr. Men der er skruene rusta så vi får dem ikke av. La også merke til vannet som kokte ble brunt når det la seg på bakken, noe som tyder på at oljen har blandet seg med frostveska. Dunker i et eller annet i bakstillingen over dumper. Og kommer også dunkelyder fra driverket når man svinger skarpt? Endret 23. juni 2006 av Heineoen Lenke til kommentar
kremt Skrevet 22. juni 2006 Del Skrevet 22. juni 2006 Oi, fare for at bilen ender sine dager snart eller? Lenke til kommentar
Heineoen Skrevet 23. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2006 (endret) Uff ja mye mulig.. spørs om det ikke blir et motorbytte snart... Gjorde litt modifiseringer i går... Satte på skiltplateholder bak Satte inn girkule fra den nyere delebilen Koblet på vippebryter til vifta slik at den kan startes innenifra bilen siden trolig ikke termostaten fungerer som den skal. Fant igjen plaslist som skal væreover lyktene og satte på dem. Satte på blått tanklokkdeksel (lik venstrefrontskjerm) Satte på grillen i fra delebilen med større Audi ringer Reimhjulet til vannpumpa vill ikke sitte å det er vårt største problem nå. Hva kan vi gjøre for at det ikke skal hoppe av igjen? Endret 23. juni 2006 av Heineoen Lenke til kommentar
Heineoen Skrevet 30. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2006 (endret) Har nå gjordt en hel del... Byttet vannpumpe deksel og div fra en delebil.. skruene var knekt i den gammle. Satt på ny vifte som starter av seg selv via den manuelle bryteren og ikke lenger trenger å snurres igang. Satt inn bakseter fra den litt nyere delebilen med blått interiør. Byttet ut den grønne bulka døra med en i blå, som også har et mer moderne interiørtrekk. Skal bytte ut interiøret på andre siden også. Skal sette inn ny hattehylle med nakkestøtter når vi får trekt denne i et nytt stoff Satte på eksosanlegg med 2.5" enderør, bakfangeren skal modifiseres litt. Satte over ratt fra delebilen Kommer bilder..! Bilen skal vi nå dekkorere i fargene svart, hvit og rødt Sansynligvis svart lakkering på karroseriet, hvite felger og røde detaljer.. Endret 30. juni 2006 av Heineoen Lenke til kommentar
Heineoen Skrevet 6. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 6. juli 2006 (endret) Har pimpet den en del... Siste bildet var før vi malte og satte på div.. Har rullemalt den et strøk.. skal ta et til og bruke mindre pensler på detaljer Endret 6. juli 2006 av Heineoen Lenke til kommentar
kremt Skrevet 6. juli 2006 Del Skrevet 6. juli 2006 Det svarte som dere har malt eller? Ser forøvrig ut som en typisk rånerbil Lenke til kommentar
Heineoen Skrevet 8. august 2006 Forfatter Del Skrevet 8. august 2006 (endret) Stemmer.. Men nå starter ikke bilen mer.. coilen tror vi er gåen.. Men måler bare 5.5v inn på coilen? Elektrisk feil, eller må vi har orginal coil? Endret 8. august 2006 av Heineoen Lenke til kommentar
Heineoen Skrevet 29. august 2006 Forfatter Del Skrevet 29. august 2006 Hmm.. Nå har den bare stått uten at vi har fått den til.. Vi har skiftet coil, rotor, plugger, fordeler hmm... ? Lenke til kommentar
Heineoen Skrevet 8. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2006 (endret) Audi Rs80'n is back on track! Viste seg at det var noe med det elektroniske tenningssystemet som var helt lost, så har byttet til mekanisk.. Nå kjører vi V-Power 99 og blytilsetting, men synes det kommer unormalt mye eksos ut bak? Spørsmål: Er det noen som vet om et sted der jeg kan finne litt mer info om disse bilene? Feks. vanlige feil, tips, oljeskift intervall, regreimbytte osv? Noen her som har greie på det? Endret 8. oktober 2006 av Heineoen Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 8. oktober 2006 Del Skrevet 8. oktober 2006 (endret) Folka på Typ82.de kan hjelpe deg, all informasjonen om forgasseren og det elektriske på min gammle Audi 80 fikk jeg derfra, meget hjelpsome folk. (du trenger ikke å kunne tysk) Info om div. serviceintervaller Regreima: 60.000km Motorolje: 7500km Girolje: 45.000km Tennplugger: 15.000km Luftfilter: 30.000km Bensinfilter: 30.000km Har også info om masse andre ting. Endret 8. oktober 2006 av Rebel-Rider Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå