Gå til innhold

Ytelsen fra 7900GTX i F.E.A.R

tcg

Anbefalte innlegg

Halla!

Har kjøpt meg en ny PC (med AMD 4400 2.2 GHZ, 2 gig ram og 7900GTX)

Har kjørt NFS og BF2 på max men på FEAR må jeg nesten helt ned på medium grafikk for at det ikke skal lagge...

Er det riktig at 7900GTX ikke er bra nok til å kjøre fear på max eller ligger feilen et annet sted? Ville det funket om jeg hadde tuna CPU og skjermkortet litt opp?

Er ikke så veldig katastofalt men er litt irriterende å måtte spille de kommende spillene på medium etter å ha betalt 4000kr for et skjermkort.

Takker for alle tilbakemeldinger på forhånd! ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel... en kompis av meg har et X850 kort, AMD 3500+ og 1 gig ram, og hans maskin EIER det spillet... han kjører t.o.m 16:10 widescreen oppløsning på spillet, så det er nok ikke kortet ditt det er noe galt med...

Jeg har en Intel P4 på 2,4ghz, 512 ram og et GeForce Ti4200 kort med 64MB... og JEG kjører på medium....:p

Endret av JASGripen
Lenke til kommentar

Og så har du jo det evig tilbakevendende vsync/aa/af spørsmålet :) Normalt skulle du kunne kjørt FEAR på max vil jeg tru med det oppsettet.

EDIT: Simalarion - han har allerede sagt han har 2GB ram, så der har du i alle fall svar på mengden :)

Endret av Janniz
Lenke til kommentar
nei, men da skulle man ha fått en beskjed tror jeg..

6339379[/snapback]

en kamerat av meg har problemer med at strømforsyninga ikke er sterk nokk til å takle 7800gtx SLI, og tror ikke han får noen beskjed når skjermen blir svart...

Lenke til kommentar

heisann, sorry for at jeg ikke har svart tidligere!

Oppsettet mitt:

AMD 4400 (2.2 Ghz)

ABIT AN8-32X,nForce4 SLI X16,Socket-939

Corsair TWINX2048-4000PT DDR-DIMM 2048MB

Kit w/two matched CMX1024-4000PT CL3 DIM

Seasonic S12 Strømforsyning 600W, 120mm

Vifte, 4xSATA, ATX/EPS, SLI, 20/24pin

Western Digital Caviar SE16 400GB SATA2

16MB 7200RPM

Gainward GeForce 7900GTX 512MB GDDR3,

PCI-Express,"BP7900GTX-512-TV-DD"

Har ikke oppdatert noen av driverne, bare innstalert driverne som fulgte med... kan det være prob.?

takk for hjelpen forresten! :thumbup:

Lenke til kommentar

Hm, F.E.A.R har jeg spilt i 1280x960 med en del options skrudd opp på high med maskinen i profilen min. (Soft shadows kan jeg dog glemme). Kunne klart ha gjort seg med 1 gig extra RAM for min egen del selvfølgelig. Men med den riggen skal du som sagt klare mye mer enn det du sier du gjør. Last ned noen nye drivere ja, det kan godt være det hjelper.

Lenke til kommentar

Japp, skaff de nyeste driverene. Og husk å avinstallere de gamle før du installerer de nye. Det er sikkert ikke så mye drit på maskinen din med mindre du har surfet mye osv, men kjør en runde med Ad-Aware, SpyBot og sist, men ikke minst, Crap Cleaner. (sistnevnte er helt konge, den fjernet 1 GB med rusk og rask fra PC'n min senest i går!)

Endret av Janniz
Lenke til kommentar
Har ikke oppdatert noen av driverne, bare innstalert driverne som fulgte med... kan det være prob.?

Aldri installer drivere fra CDer som følger med. De er alltid utdaterte. Last heller ned de nyeste driverne fra nettet. Spesielt når det gjelder skjermkort. Det er alltid bedre å laste ned de seneste driverne fra ATI eller nVIDIA sine hjemmesider enn å installere fra medfølgende CDer.

Lenke til kommentar

jeg kjørte F.E.A.R med alle detaljer på fullt, og aa og af på.. oppløsninga jeg brukte var 1280x960 tror jeg(eller rundt der).. og det gikk på grensa. .med det mener jeg litt lagg innimellom

se spec i sign

Endret av Freeman84
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...